Ervaringen gevraagd voor een camping in Italië!

Hai, hai,

Wij zijn van plan om eind augustus-begin september er even tussenuit te gaan.

Lekker naar Italië, de Dolomieten, waar wij beide dol op zijn :inlove:

Uiteraard gaan de kids mee :wink:

Maar nu wil ik graag weten of er iemand ervaringen heeft met een camping van Vacansoleil.

Het gaat om Camping Due Laghi vlakbij Levico Therme.

Wij zelf zijn in 2007 al eens in Levico geweest in een hotel aan het levico meer, dat beviel onwijs goed.

(Vooral lekkere ijsjes :wink: )

Maar ja nu gaan we op de camping in een mobile home ( oftewel stacaravan).

En ik wil even weten of er iemand hier ervaring heeft met die camping?

Hoe is het zwembad, de stacaravans enzo.

Wie o wie, kan me verder helpen??

BVD!

Mocht je hier niemand vinden, kijk dan even op zoover of deze camping erop staat. Ik vind de commentaren altijd wel handig, je moet natuurlijk een beetje door de persoonlijke meningen heen lezen :wink:

Veel plezier alvast.

Dank je wel voor de tip.

Had er inderdaad al rondgeneusd.

De een vind het verschrikkelijk en de ander geweldig :smiley:

Maar dat heb je heel vaak natuurlijk.

En dat plezier zal zeker wel gaan lukken, als de kinderen het naar hun zin hebben, hebben wij dat ook al heel snel.

En 1 a 2 dagen willen we dan ook even lekker de bergen in. Vooral met de auto in die haarspeldbochten :wink:

Wij gaan aug ook naar het meer, alleen niet die camping. Mocht ik iets horen of zien over die camping,dan hoor je het nog wel. Ben eerder terug dan jullie willen gaan denk ik.

Sta je dan aan het andere meer? Naam zegt me nu even niets…

Als ik het zo lees en zie, moet het vast een hele fijne omgeving zijn. Niet te veel en niet te weinig. Precies genoeg, ook voor de kids uiteraard en afstanden naar leuke dingen schijnen wel goed te zijn.

Je hoort wel als ik wat weet…

Zoover (als je echt door de zure mensen heen kijkt) is meestal wel betrouwbaar.

Kijk ook even wanneer mensen er geweest zijn op zoover. Het commentaar van mensen heeft vaak ook te maken met hoogseizoen ( drukte) of niet.

Dat nuanceert wel een beetje, vind ik.

Klopt Elka. Soms scheelt het ook als er bijv. gezinnen met pubers een mening geven,die vinden een familie camping vaak minder,omdat de pubers zich teveel vervelen…of reacties van mensen die 5 sterren luxe verwachten op een simpele camping…tja…

Prik je wel doorheen…als 10 reacties positief zijn over het personeel en 1 iemand reageert zuur,dan weet je ook genoeg…aan wie zou het liggen…

Camping waar wij vorig jaar zaten waren overwegend positief en herkende niets van de negatieve comments…ja het zwembad is druk en vol…wat wil je in het hoogseizoen als je allemaal perse op hetzelfde tijdstip wil zwemmen…wij gingen gewoon een uurtje later…

@mandy_d. wrote:

Wij gaan aug ook naar het meer, alleen niet die camping. Mocht ik iets horen of zien over die camping,dan hoor je het nog wel. Ben eerder terug dan jullie willen gaan denk ik.

Als ik het zo lees en zie, moet het vast een hele fijne omgeving zijn. Niet te veel en niet te weinig. Precies genoeg, ook voor de kids uiteraard en afstanden naar leuke dingen schijnen wel goed te zijn.

Dank je wel alvast!

Nee we staan gewoon aan het Levico meer. maar de camping is aan de andere kant dan het hotel waar we hebben gezeten. Volgens de site moet je 200m lopen, maar heb al gelezen dat dit al iets verder is. maar ja er is ook een zwembad op de camping, denk eerder dat we daar zullen zitten hahaha

Ik kijk ook vaak wel door de reacties heen, maar als er staat van de 10 reacties 9x vies dan ga ik me toch bedenken. Maar op zoover was de meerderheid gewoon enthousiast en ja je moet niet teveel verwachten voor weinig geld vind ik.

Kijk betaal je 1000€ ( bij wijze van) en het is vies, kapot en dat soort dingen. Dan is het logisch, maar voor 300 bijv kan je geen 10sterren verwachten toch?

Maar ons besluit staat vast, we gaan gewoon en we gaan gewoon heerlijk genieten! :inlove:

( al zijn ervaringen nog steeds welkom uiteraard :wink: )

@anjella80 wrote:

@mandy_d. wrote:

Dank je wel alvast!

Nee we staan gewoon aan het Levico meer. maar de camping is aan de andere kant dan het hotel waar we hebben gezeten. Volgens de site moet je 200m lopen, maar heb al gelezen dat dit al iets verder is. maar ja er is ook een zwembad op de camping, denk eerder dat we daar zullen zitten hahaha

Ik kijk ook vaak wel door de reacties heen, maar als er staat van de 10 reacties 9x vies dan ga ik me toch bedenken. Maar op zoover was de meerderheid gewoon enthousiast en ja je moet niet teveel verwachten voor weinig geld vind ik.

Kijk betaal je 1000€ ( bij wijze van) en het is vies, kapot en dat soort dingen. Dan is het logisch, maar voor 300 bijv kan je geen 10sterren verwachten toch?

Maar ons besluit staat vast, we gaan gewoon en we gaan gewoon heerlijk genieten! :inlove:

( al zijn ervaringen nog steeds welkom uiteraard :wink: )

Reacties dat het vies is, zijn meestal van mensen die klagen dat bijv. de douches e.d. vies zijn, daar heb je met een mobile home geen last van,want je hebt je eigen douche.

Klagen doen ze vooral vaak over vuil wat mede-gasten achter laten. Vind ik soms zo flauw…daar kan het personeel toch weinig aan doen? Zeker als je leest dat ze het verder wel 3x per dag schoonmaken. Dat er varkens rondlopen op de camping moet je wat mij betreft het personeel niet aanrekenen.

De accomodaties worden vaak door de gasten zelf schoon gemaakt als er bijv. geen geld betaald is voor eind schoonmaak. Uiteraard doet het personeel ook nog na,maar als je niet betaald voor eindschoonmaak (wel borg), dan kan je niet verwachten dat het personeel uren uit trekt om jouw bende op te ruimen. Je laat de boel gewoon netjes achter, klaar!

Ik meende dat er maar 1 of 2 campings echt aan het meer zijn,dus vroeg me al waar deze dan zat. Ver kan het niet zijn, mijn ouders nemen ook een hotel in Therme een paar dagen en die zit echt op kruip afstand van het meer. Onze camping zit er wel direct aan, meen dat het 2 campings zijn waar er 1 van gemaakt is.

Misschien vergis ik me, kan best dat er nog wel 1 naast zit…maar 200 meter klinkt goed. Is niets dus…

Zal er aan denken terug te koppelen. Wie weet horen we daar wel geluiden over die andere campings. Zagen wel dat er een soort beach club aan het meer zit. Die ziet er (ook voor de kids) erg leuk uit, met glijbaan in het meer e.d. Ben benieuwd.

Hai

Inmiddels zijn we terug, wat een heerlijke omgeving. Helaas geen info opgeduikeld over Duo Lagi, wel aantal keer langs gereden. Zag er van een afstand wel goed uit. Afstanden zijn niets daar.

Wel eerste week een hoop lawaai, zowel vanuit onze camping als Duo Lagi om beurten.

2e week viel het mee. In een tent (Lodgetent) hoor je het natuurlijk allemaal erger dan een sta caravan.

Beide meren ben je zo, wat heerlijk. Heel veel plezier, over de camping zelf geen info. Viel wel op dat het een enorme Nederlandse bedoening was daar,haha…

Fijn dat je zo genoten heb!

Hier gaat Italië helaas niet meer door.

De auto is vorige week kapot gegaan en helaas kost dat behoorlijk veel geld, waardoor we niet meer naar Italië kunnen :frowning:

We gaan hopen en duimen dat we volgend jaar kunnen gaan!

Maar dank je wel voor je ervaring!

Ach gossie, wat vreselijk balen zeg. Hoop dat de ellende mee gaat vallen. Volgend jaar goed compenseren! Fijne weken nog even. Het weertje hebben we hier waarschijnlijk ook…