Ervaringen gevraagd Pucka Baby Piep

Mijn zoontje is sinds een paar dagen heel onrustig.

Net alsof hij niet verzadigd is van mijn BV.

(of het lijkt maar zo)

Heeft onrustig slaapgedrag (kort slapen en snel wakker, ook in de nacht)

Zijn armpjes zwaaien onrustig in de rondte en het lijkt alsof hij niet alleen wil zijn.



Nu zit ik me een beetje info op te doen over inbakeren en kom de Puckababy Piep tegen.



Heeft iemand die hier gebruikt (vast wel allicht) en wat is de ervaring, zou ik die misschien kunnen proberen?

Ik heb de Puckababy en gewone inbakerdoeken. Marie slaapt 's nachts altijd in de Puck en overdag zonder. De Puck zorgt ervoor dat ze zichzelf niet wakker mept en nu ze wat groter is ook niet steeds met haar handjes tegen de spijlen van haar wieg slaat. Ook blijven haar handjes lekker warm en slaapt ze langer door. Ik ben erg tevreden!

Ze kan alleen wel met haar handjes bij elkaar komen en als ik hem beneden niet goed vastknoop, ook haar handjes nog in haar mond stoppen.

Een nadeel is wel dat ze vaak heel boos wakker wordt omdat ze zich niet goed kan bewegen. Ze gaat dan huilen en hard met haar hoofdje draaien en heeft dus ook een grote kale plek.

Tov normale inbakerdoeken is het fijn dat je hem snel aan kan doen en je niks fout kan doen. In de doeken had ze een keer de volgende ochtend een armpje eruit omdat hij blijkbaar niet strak genoeg zat.



Overleg wel ff met het cb, want er moet niks mis zijn met de heupjes en je mag hem geloof ik niet langer dan 6 weken achtereen gebruiken :think:



Tip: koop hem op Marktplaats; scheelt zo 2 tientjes.

Jenna heeft tot 2 weekjes geleden ongeveer in een puckababy geslapen.

Was heel onrustig huilde ontzettend veel. En dat ding deed echt wonderen. Ze sliep met de puckababy door. Toen ik wilde gaan afbouwen sliep ze niet meer door. Hup weer de puckababy aan en mevrouw sliep weer heerlijk door. Toen weer langzaam gaan afbouwen, en ze slaapt nu een week of 2 zonder de puckababy.



Ik zou zeggen DOEN !!!



Ik heb wel meteen de puckababy mini gekocht, ik had ook de piep maar die zat eigenlijk te strak. Maja ze was ook een flinke baby van bijna 5 kilo.

Heb er net dus eentje gekocht via MP.

Zo goed als nieuw, hun beeb was dus snel uit t ding gegroeid.

Moet ik nu eerst overleggen met het CB voor ik hem gebruik?



:oops:

@Rooike wrote:

Heb er net dus eentje gekocht via MP.

Zo goed als nieuw, hun beeb was dus snel uit t ding gegroeid.

Moet ik nu eerst overleggen met het CB voor ik hem gebruik?



:oops:




nee hoor hebben wij ook niet gedaan

Mss morgen ff belletje doen naar het cb? Of heb je het ding nu al in huis?

Hopelijk werkt het goed!

Ik heb hem idd al in huis ja.

Morgen ga ik wel naar het CB om te wegen…

Zal toch geen kwaad kunnen om het alvast een nachtje te proberen?



Denk het niet, dus ik ben wel benieuwd hoor! :oops:

Dan gewoon proberen idd!!

@Rooike wrote:

Ik heb hem idd al in huis ja.

Morgen ga ik wel naar het CB om te wegen…

Zal toch geen kwaad kunnen om het alvast een nachtje te proberen?



Denk het niet, dus ik ben wel benieuwd hoor! :oops:




Wij hebben dat ook nooit overlegd hoor met het CB, het is namelijk niet echt inbakeren. Ze kunnen gewoon met hun beentjes trappelen etc…



Tis gewoon een cocon, net iets meer geborgenheid.

@romata wrote:

@Rooike wrote:
Ik heb hem idd al in huis ja.

Morgen ga ik wel naar het CB om te wegen…

Zal toch geen kwaad kunnen om het alvast een nachtje te proberen?



Denk het niet, dus ik ben wel benieuwd hoor! :oops:




Wij hebben dat ook nooit overlegd hoor met het CB, het is namelijk niet echt inbakeren. Ze kunnen gewoon met hun beentjes trappelen etc…



Tis gewoon een cocon, net iets meer geborgenheid.






Klopt, het echte inbakeren word geadviseerd in overleg met CB, daarom vond ik het al zo raar; dacht, moet ik nu overleggen??

Maar dat hoeft dus niet, mooi, ga ik hem straks lekker proberen!!! :mrgreen:

Nou of het aan de PB lag weet ik niet, zal ook wel hahahah!



Rond half 12 naar bed, om 03.oo uur wakker en daarna om 06.15 uur dus het zit alweer redelijk op zijn tijd.

Heb zelf weer wat kunnen slapen gelukkig.

Ben benieuwd naar aankomende nacht. :stuck_out_tongue:

Wel een kleine tip; probeer goed op de eerste hongersignalen te letten. Die zijn wat lastiger op te merken bij een ingebakerde jonge baby. Dit vooral omdat je het idee hebt dat hij misschien nog niet genoeg bv krijgt. Je borstvoeding moet zich misschien nog aanpassen aan zijn behoefte en het kan best zijn dat hij dan wat vaker komt dan om de drie uur om het te regelen. Ingebakerde babietjes kunnen soms de neiging hebben om te lang tussen voedingen te laten (kan he, hoeft niet!).

@beebiebeer wrote:

Wel een kleine tip; probeer goed op de eerste hongersignalen te letten. Die zijn wat lastiger op te merken bij een ingebakerde jonge baby. Dit vooral omdat je het idee hebt dat hij misschien nog niet genoeg bv krijgt. Je borstvoeding moet zich misschien nog aanpassen aan zijn behoefte en het kan best zijn dat hij dan wat vaker komt dan om de drie uur om het te regelen. Ingebakerde babietjes kunnen soms de neiging hebben om te lang tussen voedingen te laten (kan he, hoeft niet!).






In het kraamhotel werd gezegd dat je je kindje in de nacht niet meer wakker hoeft te maken om te voeden. Zolang hij overdag maar genoeg krijgt en aan het aantal voedingen zit wat hij per dag nodig heeft.

Over de BV maak ik me geen zorgen meer, ik kolf nu 2x per dag zeker, soms meer en weet dus wat hij binnen krijgt.

En dit is niet echt inbakeren want hij ligt gewoon losjes in een zak zeg maar en bij inbakeren kunnen ze vaak geen kant meer op.

En dit is niet echt inbakeren want hij ligt gewoon losjes in een zak zeg maar en bij inbakeren kunnen ze vaak geen kant meer op.





Dat valt wel mee hoor. Ik baker mijn mindje ook in, in een echte bakerzak maar ze kan zeker nog wel bewegen. Haar handjes doet ze ook altijd onder haar kinnetje (en dus niet strak langs het lichaam) Ze slaapt zo heelrijk net als in de buib volgens mij :inlove:

wij hebben de puckababy piep aangeschaft op aanraden van onze kraamverzorgster en eerlijk waar, ik ben haar eeuwig dankbaar!

ik kreeg ineens een heel ander kind, hij werd rustiger en sliep heerlijk!