Hoi allemaal,
Ik ben zelf inmiddels bijna 16 weken in verwachting van ons eerste kindje.
Helaas is het mijn beste vriendin, die ik het zo verschrikkelijk hard gun, minder gegund… voor haar open ik dit dit onderwerp.
Na een jaar lang proberen en maar nauwelijks ongesteld worden is er vastgesteld dat zij PCO heeft. Gelukkig sloeg de Clomid die daarop vogde wel aan en kreeg zij wel een eisprong.
Daarnaast zijn de zaadjes van haar partner onderzocht en is er een samenlevingstest gedaan. De zaadjes zijn in een meer dan gemiddelde conditie, alleen was de samenlevingstest niet goed gelukt (dacht ze).
Vandaag kreeg ze een nieuwe samenlevingstest en weer waren er geen levende zaadjes meer in haar baarmoederslijmvlies te vinden.
Ze krijgt nu aanstaande vrijdag een derde samenlevingstest maar de arts heeft al heel voorzichtig laten vallen dat de kans klein is dat dit een ander resultaat zal geven. Hij heeft haar verteld dat de volgende stap het injecteren van de zaadcellen is.
Uiteraard was mijn vriendin net aan de telefoon intens verdrietig. Ze ziet het zwanger worden zelf van ellende niet meer gebeuren.
Zijn er hier meer meiden die ook een negatieve uitslag hebben gekregen, is daar bij jullie een oplossing voor gevonden? Ik hoop zo dat er hier meiden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en toch zwanger zijn geworden. Het zou mijn vriendin goed doen als er meer meiden zoals zij zijn, en het mooiste natuurlijk als er ook positieve verhalen te vertellen zijn.
Bij voorbaat veel dank!
Samenlevingstesten zijn ‘lastig’. Ik heb ze zelf nooit gehad want dat stadium konden we (helaas) overslaan door andere problemen.
Sommige ziekenhuizen doen ze niet eens meer. Het zijn nl momentopnamen. En ik meen me iets te herinneren dat wanneer er Clomid in het spel is dit het baarmoederslijm minder toegankelijk maakt.
Er is iets met een spoeling wat te proberen is hoe en wat weet ik niet precies maar Google misschien wel?
En mocht het dat niet zijn dan is IUI inderdaad een oplossing. Het geeft meer ‘gedoe’ met afspraken in het ziekenhuis, maar het kan ook een beetje meer zekerheid geven. Misschien dat ze ivm de Clomid nu al vaker naar het ziekenhuis moet voor echo’s om te kijken of er echt een eitje springt, voor de IUI zal er dan wellicht nog een spuitje Pregnyl bijkomen. En dan het insemineren.
Lief dat je haar zo bijstaat bij dit alles! Wens haar succes en misschien vind ze het tzt zelf ook prettig op bij de IUI dames of zo mee te schrijven mocht het ziekenhuis dat beter vinden? Hoop dat het toch niet nodig is voor ze. :thumbup:
hoi hoi
Wij hadden ook negatieve samenlevingstesten… maar ik was de laatste die dat in ons ZH kreeg… ze zijn niet super betrouwbaar… en ze kunnen beter het zaad apart onderzoeken om er iets over te kunnen zeggen. Bij ons geen enkel zaadje te zien… maar dat is er wel degelijk… niet superveel of supersnel… Wij hebben daarna IUI’s gedaan (inseminaties) en dat is niet de meest gezellige manier, maar werkt prima en valt qua belasting wel mee… als er geen hormonen gebruikt hoeven worden… daarna wordt het wel steeds zwaarder… Maar hopelijk is dat bij je vriendin niet nodig! Wat ik ieder geval kan meegeven is dat ik hoop dat je haar bij blijft staan en blijft praten met haar… want jouw zwangerschap is dan nogal confronterend… maar wellicht wil ze wel volop meegenieten en vindt ze dat niet confronteren… of juist wel… dus blijf daar over vragen en praten… dan kunnen jullie elkaar er doorheen slepen… succes! En volgens mij ben jij een supervriendin!
Ik heb een flink aantal samenlevingstesten gehad. Zeker 6. En daarvan was maar eentje positief. Na die test bleek ik zwanger te zijn van de 1e.
Bij de 2e weer 3 negatieve samenlevingstesten. Na de laatste zeiden ze tegen mij dat ik waarschijnlijk door moest voor IUI. Dat zijn inseminaties (zo omzeilen ze het vijandige slijm). Wij maar wachten op de menstruatie, maar die kwam niet. Ik was weer zwanger. En we hadden het laatst gevreeen de avond voor de negatieve test. Daarna niet meer. Dus hier zeggen die testen niks.
Wij hebben ook heel vaak een samenlevingstest gehad, en uiteindelijk bleek er bij eentje nog wat zwemmends te zien te zijn :eh: Maar eigenlijk hechtte mijn gyn daar niet zoveel waarde aan. Hij vond die test zowieso weinig betrouwbaar. Uiteindelijk ben ik met IUI ‘gewoon’ zwanger geworden. Dus je vriendin moet de hoop hierdoor niet opgeven hoor!
De gynaecoloog gaf aan doordat ik Clomid gebruikte dat de test daardoor vaak negatief uitvalt. Dit hoorde ik ook pas een paar weken later na de twee testen. De eerste test bleek voldoende te zijn en ook positief maar niet fantastisch vandaar een tweede test. De tweede test was negatief. Hij gaf ook aan dat een tweede test overbodig was geweest. Ik wou dat ik dit meteen had gehoord want dit heeft heel wat stress opgeleverd.
Wat lief dat jullie hebben willen reageren!
Bij haar derde samenlevingstest waren er wel een paar zwemmers te zien dus de kans bestaat inderdaad dat de Clomid de oorzaak is!
Ze krijgt nu voor de aankomende maand andere tabletten voorgeschreven.
Ik zal haar de link van dit onderwerp sturen en misschien dat ze het inderdaad fijn vindt om op het UIU onderwerp (wat ik eerder dus gewoon over het hoofd heb gezien) wil meeschrijven.
Dank!
Ik gebruikte inderdaad ook clomid.