Omdat Aniek onverklaarbare pijnaanvallen blijft houden, moet zij binnenkort volledig over op Neocate voeding. Deze voeding is bedoeld als enige voedingsbron bij jonge kinderen met ernstige voedselallergie (soja, koemelkeiwit e.d.) en darmaandoeningen.
De kinderarts wil zekerheid dat zij bovenstaande wel of niet heeft. Ik moet stoppen met BV, bijvoeding e.d. en gedurende een aantal weken krijgt Aniek dus alleen Neocate.
Het schijnt zo te zijn dat kinderen echt ontzettend moeten wennen aan dit spul omdat het zo anders van smaak is dan ''gewone fv" of bv en dat ze ook wel het hele spul falikant weigeren.
Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe heb je het geintroduceerd aan je kind (ons is verteld eerst te mengen). Alle tips zijn welkom, want het spul is peperduur (een bus kost rond de 80 euro en er zit maar 400 gr. in en wordt bovendien pas vergoed door de verzekering als is bewezen na een proefperiode dat je kind daadwerkelijk allergisch is.) We zijn waarschijnlijk voor de proefperiode alleen al 320 - 400 euro armer.
Alvast bedankt!
mmm, niemand dus die er ervaring mee heeft!
Ik heb ook geen ervaring met Neocate. Wel met Infatrini.
Freja kreeg een tijdje speciale dieetvoeding en ik heb gemerkt dat ze van gewone Friso veel meer drinkt. Het spul ruikt ook niet lekker, het lijkt wel soort koffiemelk. Ik mocht het ook mengen maar ben er nu helemaal vanaf gestapt aangezien ze nu gewoon goed aankomt. Ik kreeg het trouwens wel volledig vergoed van de verzekering en hoefde het ook niet voor te schieten.
Ik hoop wel voor je dat het aanslaat.
Gr
Esther
Ook ik heb geen ervaring met Neocate voeding. Onze zoon is sinds kort over op Nutrimigen-voeding.
Deze voeding ruikt ook niet zo lekker ( ruikt naar vis). Wij hebben in eerste instantie de voeding gemengd. Helft Nutrilon en de helft Nutrimigen. Na een week zaten we volledig op de Nutrimigen.
Onze kinderarts heeft gelukkig wel een machtiging geschreven, waardoor wij het wel vergoed krijgen. De Nutrigimen is 35 euro voor een blikje. En onze zoon reageert er goed op.
Hoop dat je hier iets aan hebt
Sorry,
Ook geen ervaring. Ik weet wel uit ervaring dat het tobben met je kleintje een slopende weg is. Ik wil je dan ook veel succes wensen. Aan de ene kant hoop ik dat ze er beter van wordt, want dan heb je het probleem gevonden. Maar aan de andere kant, als ze allergisch is, op zo een extreme manier… dan is dat ook weer niet prettig.
Succes,
Marg
Hallo,
Ik mag vanaf vandaag ook Neocate gaan proberen (op advies van de kinderarts) om inderdaad uit te wijzen ofdat mijn dochter geen koemelk allergie heeft. Het kost € 67,10 en heb een brief voor de verzekering meegekregen.
Mijn dochter blijft, na 3 maanden, spugen, last houden van krampjes en van haar ontlasting. Hoop dat het wat minder wordt voor haar.
Ik hou me zeker aanbevolen voor ervaringen hiermee.