ervaringen gevraagd met het sluitlaken (knoopversie)

Wie heeft er ervaring met een zgn. sluitlaken? En dan bedoel ik degene die echt dichtgeknoopt moet worden.

Bij de instructies staat dat die om je blote huid moet en dan je onderbroek daar weer overheen. Past dat dan wel? En zit dat dan niet heel gek?

Kun je met zo’n ding om wel naar de wc? Want je moet toch ook je van onderen schoonspoelen (heb ik gehoord)?

Of moet je elke keer dat ding weer losmaken en later weer vastknopen?



Wie o wie kan mij wat tips en ervaringen doorgeven van het sluitlaken (knoopversie)?



Groetjes,

liefie

Ik lees mee! Zit er sterk aan te denken om er 1 aan te schaffen voor de kraamtijd.

ja ziet er wel gek uit maar hallooooooooo… je gaat toch niet het strand op?



en nee… je hoeft dan juist niet steeds open en dicht te doen. Als je je slip eronder doet wel…

Je knoopt hem inderdaad op de blote huid en je doet je heerlijke, mega Kraamslip met dito mega kraamverband :wink: eroverheen.



Als je naar de wc gaat, blijft hij gewoon om. Dat is echt geen probleem, je kan er dan ook nog prima bij om te spoelen. Je zal zelf wel gaan ervaren wat je prettig vindt: hoog of juist laag om je heupen omknopen.



ik heb het bij de 1e zwangerschap wel gedaan en bij de 2e niet (geen idee waarom niet, was gewoon een heel andere kraamtijd). Vond het erg prettig zitten toen.



(Heb hem nu nog ergens in de kast liggen voor een vriendinnetje die binnenkort gaat bevallen maar als iemand daarna interesse heeft om 'm over te nemen dan hoor ik het wel. Hij is zeker niet als nieuw (de banden heb ik weer vast moeten stikken want die waren wat gaan meerekken) maar kan zeker nog wel een keer mee.)

ik heb gisteren mijn verloskundige gevraagd en die zei letterlijk:


koop een paar veiligheidsspelden (met van die kapjes erop voor extra veiligheid). Sla een handdoek om je middel en speld deze van boven tot onder met de spelden dicht. En voila; sluitlaken, maar dan goedkopere versie


Zo heb je 'm ook nog es altijd in huis ook :)

Ben ook benieuwd naar de ervaringen. Was je buik eerder “plat” e.d.?