Ervaringen gevraagd GOB Mr Nosey

Ons gastouderbureau stopt ermee.

Had er eigenlijk nooit contact mee. We heben onze gastouder zelf gevonden en zij deed toevallig al zaken met hen dus hebben we dat overgenomen. Eens per maand zag ik een factuur voorbij komen en daar hield het contact mee op.

Nu hebben we de mogelijkheid om mee overte stappen naar een door ons “ex” GOB geselecteerd bureau. Ziet er op zich prima uit, Qua tarieven geen schokkende zaken etc.

Nu hoorde ik van Mr Nosey. Zij bieden zeer lage tarieven maar ook weinig extra’s.

• Geen contract tussen GOB, gastouder en vraagouder, wel een voorbeeld contract voor tussen gastouder & vraagouder.
  • Geen facturatie service, betaling gaat dus rechtstreeks naar gastouder en niet eerst naar bureau.
  • Geen uren registratie, wel de mogelijkheid om registratie online bij te houden op hun site

Het lage tarief ontstaat dus doordat de gastouder en vraagouder zelf het administratieve deel bijhouden. Op zich lijkt me dit geen probleem… maar voor een paar tientjes meer heb je die service wel…

Kortom… ik twijfel…

Wie heeft ervaringen met GOB Mr Nosey en kan mij meer vertellen?

Ik pas via MrNosey op in een gezin met 3 kinderen, en Sem neem ik mee.

(uiteraard in overleg met het gezin gegaan) :wink:

Ik heb wel degelijk een overeenkomst getekend met MRNosey en mijn vraaggezin ook. Ook raden ze een overeenkomst tussen gastouder en vraagouder aan waarin je de onderling gemaakte afspraken vastlegd.

Ik moest een VOG aanvragen en opsturen, deze kosten kreeg ik van hun vergoed. En verder…

-2x per jaar doen ze een risico-inventarisatie op de plek waar de kinderen worden opgevangen.

-Mijn vraagouders hebben het uitgebreidste pakket genomen, daardoor regelt MR.Nosey het incasseren van geld bij de ouders en stort het bij mij.

-Je kunt kiezen wie de uren invult, de GO of de VO. In onze situatie doe ik het, vul einde van de maand de uren in per kind, en daarna kan de vraagouder het (ook online) goedkeuren als het klopt. Zodra de goedkeuring definitief is krijg ik mijn geld. Ze hebben 2 betaaldata per maand.

Kortom… Ik heb idd weinig contact met het bureau, maar ik en de vraagouders vinden dat juist wel fijn.

Als je nog meer vragen hebt dan roep je maar :wink:

Groetjes Natascha.

ook ik werk als gastouder voor mr nosey heb inmiddels 6 gezinnen bij hun onder gebracht.

ze betalen voor gastouders het bewijs van goed gedrag en gastouder mag zelf uurvergoeding bepalen.zijn wel richtlijnen wanneer je bepaald tarief kunt vragen,bv ervaring ,opleiding enz enz.

bij goedkoopste abonoment wordt er door de gastouder zelf factuur aan vraagouder gegeven en wordt deze zonder tussenkomst aan gastouder betaald .ouders krijgen wel aparte factuur voor de kosten aan mr nosey te voldoen.

ze hebben heel uitgebreide internetsite,je krijgt als ouder en gastouder persoonlijk pagina waar je de uren bijhoud en zelf factuur uit kunt draaien.

je sluit met mr nosey contract af,staan verder geen rare dingen in.

en gastouder maakt zelf contract wat ze met vraagouders afsluit,waardoor je alles erg goed af kunt stemmen op opvang.op site staat evt voorbeeld contract voor gastouder en vraagouder.

zijn goed bereikbaar mail of telefoon vind ik persoonlijk erg belangrijk.