Sophie en ik hebben spruw. Ik heb niet het idee dat zij er veel last van heeft, maar haar tongetje is wit en ik heb pijnlijke, jeukende tepels.
Nu zijn we al ruim een week bezig met Daktarin (creme voor mij en orale gel voor Sophie), maar ik merk geen enkele verbetering. Mijn klachten lijken juist erger te worden en Sophie’s tongetje blijft onveranderd wit. Ik ben dus maar gestopt met smeren. Voor zover ik weet ben ik niet overgevoelig voor Daktarin, ik gebruik het zonder problemen bij voetschimmel of vaginale schimmelinfectie.
Zijn er hier dames die ervaring hebben met het gebruik van gentiaanviolet? Ik heb het online besteld en zal het over een paar dagen in huis hebben. Volgens de site (Eurolac) moet het snel verlichting geven. Is dat zo? En moet ik me voorbereiden op een ontzettende knoeiboel of valt dat mee?
Alvast bedankt :-* .
Paultje, ik heb ook gentiaanviolet gebruikt bij de eerste (heeft uiteindelijk niet geholpen, maar toch) Je kunt het op een wattenstaafje doen en dan in het mondje verdelen (wangetjes en tong/gehemelte) en op je tepels. Dat doe je 1x per dag. Inderdaad wel even oppassen met kleding, want het spul geeft behoorlijk af.
Ik had nu bij beginnende spruw bosbessensap gebruikt en was met 1 dag van de spruw af. Maar ik geloof dat het bij jou niet meer beginnend is.
Ik zou als ik jou was nog eens naar de HA gaan en vragen om iets anders, want er zijn nog andere middelen tegen spruw (nystatine en fluconazol) Denk ook aan de hygienevoorschriften bij spruw, is erg belangrijk!!
Succes in elk geval, hoop dat je er snel af bent, want spruw is auwie :-*
Ik heb 1 keer spruw gehad, met daktarin 2 kuren niks geholpen, met gentiaan violet, deed ik 4 avonden vor het slapen gaan zowel het monje paars schilderen met een wattenstaafje, als mijn tepels goed paars schilderen. Het kwam na 2 weken terug en toen heb ik nogmaals een kuurtje van 4 dagen gedaan, en het is nooit meer tereughgekomen (lieke was toen 4 maanden) Het einige waar je echt op moet letten is een oud pyamatje en beddegoed, want het vlekt wel, en dus ook een oude bh, en goed kijken of er geen wondjes op je tepels of aan de lipjes zijn aangezien het anders blijvend verkleurde lidtekens op kan geven. De paarse kleur gaat verder goed weg.
Hoi,
Tommy en ik hebben al vanaf dat hij twee weken oud was spruw. We hebben daktarin en nystatine gehad en beide hielpen niet. Toen heb ik ook gentiaan violet besteld. Tommy heeft een heel gevoelige huid dus hier had hij ook last van. Heb het verdund met water een op een en toen ging het goed. Helaas heeft het niet geholpen en zitten we er nog steeds mee.
Ik hoop dat het bij jouw en sophie wel helpt
Groetjes Suzanne en