Ervaringen Gastouderopvangbureaus gevraagd!

ik weet niet of het hier goed staat, anders moeten modies het maar verplaatsen… :shifty:



Wie van jullie heeft ervaring met VIA VIELA, de oppassubsidie voor oppassende opa’s en oma’s. Het lijkt allemaal heel aardig, maar is dat ook werkelijk zo :think: . Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie al eens een afspraak gehad met zo’n contactpersoon en wat was de overweging om het wel of niet te doen?



Ik ben erg benieuwd. Hier passen namelijk beide kanten opa’s en oma’s op, maar als ze daar nou via zo’n subsidie nog een bedrag voor kunnen ontvangen…dan moeten we dat niet laten denk ik toch?



Groetjes, hazze

Ik lees met je mee, want an de verhuizing wil ik ook weer graag gaan werken en opa en oma misschien wel oppassen…

Is al veel over geschreven, wij doen het ook (niet bij Via Viela maar een andere organisatie)en het is zeker de moeite waard.



Wij betalen per maand in totaal ongeveer 380 euro en krijgen van de belasting 300 euro terug, en van de opa’s/oma’s krijgen we ook 120 euro per maand terug. Dus we hebben iedere maand ongeveer een winst van 40 euro :dance:



Ik heb even geen puf om het weer helemaal uit te leggen, maar zo’n gastouderbureau kan het je heel goed uitleggen. Of even zoeke op KOK :wink:

oke, thnx Anne-marie, ik heb gezocht en de link gevonden in een ander topic.



Ik plaats hem hier ook even, dan kunnen anderen hem ook vinden!



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=21480&highlight=gastouder



zal het eens rustig uitzoeken…

Wij gaan het ook doen, mijn moeder past 1 keer per week op en dan op twee kindjes.

We hebben het eerder berekend en toen gingen we er niet op vooruit, dus 1 dag oppassen voor 1 kindje.

Nu zijn er twee kindjes en mijn moeder verdiend er € 100,00 aan!

Aangezien ze het goed kan gebruiken prima dus :thumbup:

Moet wel zeggen dat het bureau er ook aardig aan verdiend hoor (ook € 100,00 :shock: ).



Wij betaalden mijn moeder € 50,00 voor de reiskosten, dat doen we dan niet meer, dus per saldo gaan we er € 150,00 op vooruit!



Groetjes Alex

Ik heb vanmiddag zitten rekenen voor 2007, aangezien de bealsting weer wat meer vergoed (uurtarief), kan ik de opa’s en oma’s wat hoger vergoeden.



Oppassen 2007



Aantal uur opvang geschat voor 2007 = 735 uur



Kosten per jaar:



Kinop € 1738.10 bemiddeling en realisatie

Anita € 1190.70 € 4,05 per uur 294 uur per jaar

Oma’s/Opa’s € 1389.15 € 3,15 per uur 441 uur per jaar

=======

Totaal € 4317.95 / 735 uur = € 5,87 uurtarief (gemiddeld)

Per maand € 359,82






Teruggaves per maand



Belastingdienst € 306.00

Oma’s/Opa’s € 105.20 (Tijn’s spaarrekening)

======

Totaal € 411.20





Tegoed per maand € 51.38

ok, ik snap nu hoe het werkt… :dance: :snooty: 8)



Als ik het goed begrijp is het het meest voordelig voor de combinatie gastouder (opa/oma/vriendin etc)/ouder om zo laag mogelijke bijdrage te betalen voor de diensten van het GOO-bureau (GastOuderOpvang-bureau). Een rondje googlen langs de verschillende landelijk opererende GOO-bureaus leert mij dat er heel veel variatie zit in de beheerskosten die je moet betalen (waarschijnlijk ook wel in de dienstverlening, maar ik kan ook veel zelf wel regelen :snooty: ). Ik zie GOO-bureaus die het doen voor 250 euro per jaar ongeacht het aantal kinderen tot ruim over de €1000 euro per jaar voor 1 kind… :? Annemarie, ik begrijp uit jouw berekening dat jouw bijdrage aan het GOO-bureau ruim €1700 is, maar dat is voor 2 kinderen dan he?



Mijn vraag is nu: welk bureau hebben jullie gekozen en wat betalen jullie daar aan bijdrage voor de dienstverlening. Ben je tevreden over de dienstverlening?



Oja, en hoe loopt bij jullie de geldstroom, betalen jullie de gastouders zelf of loopt dat ook via het GO-bureau.



Weten jullie ook of je bijvoorbeeld opa alleen als gastouder aanmelden? en dus oma niet… :shifty:



Alvast bedankt voor de reacties.



Groetjes,

hazze

Tja wij betalen inderdaad 1700 euro :shock: En dat voor maar 1 kindje!



Ik ga daar ook nog eens voor informeren, want als dat echtzoveel goedkoper kan. Maarja dan ben ik misschoen mijn gastouder ook wel kwijt? En dat wil ik niet!!

Ik weet niet of het kan om je gastouder mee te nemen… zullen ze wel moeilijk over doen denk ik. Ik weet ook niet of je gastouder nog meer kindjes heeft. Als ze alleen Tijn heeft, zou ze natuurlijk met je mee kunnen overstappen naar een goedkoper bureau. Maar dat zal vast niet het geval zijn… :?



Ja, wat een verschillen he… :shock:



maarre niemand verder ervaringen met een GOO-bureau ? Ik ga even de titel van het onderwerp aanpassen denk ik…

Hazze: welk gastouderbureau kost maar €250,00 per jaar???



Wij betalen namelijk € 100,00 per maand :shock: (voor 2 kids)

( wij zitten bij de Lingewaard)



Groetjes Alex

…gaat even rommelen in haar documenten…moment please…

Dit haal ik van de website van eh… dat mag natuurlijk niet… ik stuur je een pb met de naam van de site!



Kosten voor de registratie en bemiddeling •

De vraagouder betaalt aan het gastouderbureau voor de inschrijving in verband met een bemiddeling bij het gastouderbureau éénmalig een bedrag van Euro 100,- incl. BTW.

De vraagouder betaalt aan het gastouderbureau voor de inschrijving in verband met een registratie bij een zelf voorgedragen gastouder bij het gastouderbureau éénmalig een bedrag van Euro 100,- incl. BTW.

• Voorts wordt jaarlijks een bedrag van Euro 250,- inclusief BTW betaalt voor bureau- en begeleidingskosten.
• De bedragen zijn onafhankelijk van het aantal betrokken kinderen van de vraagouder.

• De jaarlijkse kosten zullen in twee termijnen in rekening worden gebracht aan de vraagouder.

Het gastouderbureau behoudt zich het recht voor om jaarlijks prijswijzigingen aan te kondigen, minimaal 2 maanden voor ingang van de wijziging.

Alex je hebt PB!

Als je even zegt welk gastouder bureau het is dan mag dat wel volgens mij. Je mag alleen niet linken. Is wel zo makkelijk voor iedereen die meeleest!



Ik ben bijvoorbeels bij Kinop!

Maar ik betaal jaarlijks 1700 euro voor 1 kind!

ok, het bureau heet gastoudersdirect



dus dan is de website gauw gevonden met google… :mrgreen:

:thumbup: :thumbup:

Bedankt voor je pb :thumbup:



Alex

@hazze wrote:

Ik weet niet of het kan om je gastouder mee te nemen… zullen ze wel moeilijk over doen denk ik. Ik weet ook niet of je gastouder nog meer kindjes heeft. Als ze alleen Tijn heeft, zou ze natuurlijk met je mee kunnen overstappen naar een goedkoper bureau. Maar dat zal vast niet het geval zijn… :?



Ja, wat een verschillen he… :shock:



maarre niemand verder ervaringen met een GOO-bureau ? Ik ga even de titel van het onderwerp aanpassen denk ik…




Ik ben zelf gastouder en als gastouder heb je meestal het recht om je bij meerdere buro’s in te schrijven zodat ouders zelf kunnen kiezen waar ze zich inschrijven.

Ik heb me bij MrNosey ingeschreven, die is voor de ouders goedkoop en heeft voor mij een aantal voordelen.

Je zou het dus met je gastouder kunnen overleggen, het enige nadeel is dat sommige gastouderburo vaste uurtarieven rekenen die vaak erg laag uitkomen voor de gastouder die diploma’s en ervaring heeft. Bij MrNosey heb je zelf de keuze voor je uurtarief.



Succes!

:dance: :dance: :dance: alles is geregeld! en de kinderopvangtoeslag is aangevraagd. Ruwweg houden mijn ouders er straks 4000 euro netto aan over! Top vind ik dat! Hebben ze een extraatje! :dance: :dance: :dance:



Ikke is blij :lol:

Bij ‘ons’ gastouderbureau kun je je als vraagouder inschrijven, wanneer je gelijk de oppas ‘meelevert’ (bv. opa en oma), krijg je korting op de bemiddelingskosten. Ik betaal nu 1,05 euro per uur bemiddelingskosten, en 4 euro oppaskosten (dat is dus het bedrag wat de gastouder krijgt).