ervaringen flexxfloors/ ikea laminaat

Binnenkort gaan we de zolder verbouwen en dus miet er ook een nieuwe vloer komen. Nu ben ik al een beetje aan het rondkijken geweest en heb ik dus flexxfloor gezien. Een kunststof zelfklevende vloer wat op laminaat lijkt. Redelijk geprijsd ook. Want voor de meeste vloeren die ik mooi vind betaal je zo 25euro voor een m2.

Is er iemand die ervaring heeft met flexxfloors. Hoe heb je het leg gemak ervaren? Is het net zo makkelijk schoon te maken als gezegd wordt? Blijft het krasvrij?

En is er iemand met ikea laminaat? Nu ben ik daar nog niet wezen kijken. Hebben ze daar ook grijstinten? En hoe ervaar je de kwaliteit van het laminaat?

hier ikea laminaat… al 8 jaar en dan in de huiskamer…

nu begint het wel wat slechter te worden… maar ja wel intensief gebruikt.

boven op 1 slaapkamer ook dit laminaat, en ziet er nog goed uit…

Wij zijn de zolder ook aan het opknappen, het is een zolder waar ik alleen kan staan en manlief alleen in de dakraampjes en met z’n hoofd gebogen. We hebben de zolder laten isoleren en willen deze gebruiken als werkkamer voor m’n man en opbergruimte en eventueel een slaapplek voor loge’s.

Wij hebben voor de vloer de goedkoopste laminaat vloer van de ikea gekozen. De witte. Deze hebben wij ook in onze slaapkamer.

Hier laminaat op de overloop en straks babykamer van de Ikea, tot nu toe geen problemen ermee wat er op de overloop ligt…

Ze hebben ook grijze laminaat heb ik gezien laatst…

@chantal!! wrote:

Ze hebben ook grijze laminaat heb ik gezien laatst…

Kijk, dat wilde ik weten. Van de week dus nog maar even langs rijden.

als het goed is staat het ook op de site van Ikea… :wink:

Wij hebben Ikea-laminaat op de gehele bovenverdieping en zolder. Het ligt er nu 2 jaar en bevalt prima. Is makkelijk te leggen.

Bij ons kraakt het wel op 2 plekken, maar dat komt omdat de vloer daar niet helemaal egaal was. Goede ondervloer gebruiken dus!

Bij het leggen van het laminaat hebben wij een laminaatsnijder gebruikt, waardoor je de planken niet op maat hoeft te zagen maar kunt knippen. Handig, krijg je veel minder troep van. Zijn te koop bij de bouwmarkt.