Heeft iemand hier ervaringen met de fertiliteitsafdeling van eht Reinier de Graaf ziekenhuis in Voorburg. Ik moet 12 januari naar de gyn. Loop al ruim 2 jaar bij ‘gewone’ gyn in Delft, alle onderzoeken gehad (bloed, zaad, samenlevingstest, eileideronderzoek, kijkoperatie) diagnose waarschijnlijk PCO en wordt nu doorverwezen voor verdere behandeling.
Ik ben met name benieuwd naar kriteria waaraan je moet voldoen voor behandeling (bv. max. gewicht, leeftijd etc) en of iemand fijne/slechte ervaringen heeft of tips. Indien je het leiver niet op een topic deelt kun je ook pb-en.
Thanx,
Mouse
Goedemiddag,
Wij zijn in voorburg terecht gekomen omdat ik na 1,5 jaar nog niet zwanger was. Mijn man had een hersteloperatie na een sterilisatie gehad. Bij hem waren de zaadjes goed van kwaliteit om zwanger van te worden.
Bij mij hebben ze bloed geprikt (voor het bepalen van de eispron), inwendige echo gemaakt, hsg en kijkoperatie gedaan. daaruit bleek dat er geen afwijkingen waren. De assistent gyn had het met ons een keer over iui gehad. De “hoofd” gyn ging hier alleen op in als mijn man 3 maanden rookvrij was. om te zorgen dat de zaadjes van optimale kwaliteit zouden zijn. Wij hebben besloten om de natuur zijn gang te laten gaan en niet alles kwa eisen op in te gaan. Dit alles hadden wij in juni 2006 besproken met de gyn en opeens in september ben ik voor het laatst ongesteld geweest en nu dus al weer bijna 13 weken zwanger.
ik weet dus alleen dat ze bij verder behandeling roken als voorwaarde stellen.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Groet miranda
Miranda,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Dank voor je reactie. Weet nu weer iets meer. En ik moet zeggen dat ik je bewonder om je keuze de natuur zijn gang te laten gaan!! Ik weet niet of ik al zo ver ben.
Groet, Mouse