En dan vooral die de Marskramer nu in de folder heeft…
Helaas is mijn dochter laatst thuisgekomen met luizen.
Haar meteen behandeld en ons met preventieve spray. Helaas kreeg ik een allergische reactie op die spray en heb het niet herhaald bij mij.
Man, B’Elanna en Benthe zijn schoon, maar helaas waarschijnlijk ik niet meer
Maar ik durf me nu niet met dat spul te behandelen en ben de kammethode begonnen.
Maar nu las ik dat zo’n elektrische kam de uitkomst zou zijn. Dat die zelfs neten zou doden…
Wie heeft hier ervaringen mee???
Ik heb hier een pakket staan voor het geval dat!!
Maar idd ook een electrische kam, daar zijn de andere mama’s helemaal over enthousiast over!! Ik had toen ook meteen kindvriendelijke lotion enz besteld om te gebruiken icm die kam, ik hoor er veeel positieve dingen over :thumbup:
Ik heb hem! En ook al gebruikt. Tja, ik weet niet…Hij maakt geluid, en als ie een luis ziet valt het geluid weg. Ofzo. Alleen het geluid is zo zacht dat je het nauwelijks hoort.
We hebben nu geen luizen, dus even alleen ter controle, maar hij doet het in ieder geval goed.
Ik had de gerbuiksaanwijzing op Inet gevonden en daarin schreven ze dat er vaak wel een chemische behandeling bij moest.
Dus heb ik er niet veel aan.
Maar wat verder speuren leverde mij, tot nu toe, DE gouden tip op.
Er is een shampoo (Swarzkopf care&repair) waar hetzelfde bestanddeel inzit wat ook in luizenmiddelen zit.
Die shampoo moet je een paar minuten laten inwerken en daarna uitkammen, evt met cremespoeling.
En IDD!!!
Bij Benthe kwamen er dode luizen uit!!!
En bijkomend voordeel: een heleboel berg…
Dus ons allemaal maar behandeld met die shampoo en maar een paar daagjes volhouden…
wij hebben er 1 maar werkt totaal niet :roll:
Het amg alleen op droog haar (ivm koortsluiting en dan is dus neit goed duidelijk waar je bent geweest. Verder geeft hij ook een schokje als je een oor aanraakt…
dode luizen heb ik er nooit mee gevonden, wel levenede met een gewone kam dus hij wert helaas niet (bij ons dan).
Bij mijn zoontje werkte alle andere luizendodende middelen overigens ook niet… verschillende geprobeerd maar alleen kammen kammen en nog eens kammen had resultaat.
Tip is wel om een luizenkam te kopen met lange tanden…
En dan ''s morgens en ''s avonds nat kammen…
Is even werk maar werkt wel :thumbup: