ervaringen duo-wagens / kiwi explorer

Heeft iemand ervaring met duo wagens en eigenlijk voornamelijk de kiwi explorer?

Graag ervaringen :wink:

Zowel negatief als positief!

Hoi hoi,

Ik heb geen ervaringen met de kiwi explorer, maar wel met de mutsy duo.

Wij hebben hem via mp gekocht en we zijn er erg blij mee.

We hebben ervoor gekozen om een duowagen achter elkaar te nemen, omdat je makkelijker ergens doorkomt. Zoals in de winkelgangen, langs de kassa in de supermarkt e.d.

En we hebben een onderstel met zwenkgedeelte dat maakt de wagen nog eens extra wendbaar, omdat je dan nog makkelijker bochten maakt, makkelijk in winkels en in de stad. Het voordeel van het onderstel is dat ik er ook de enkele buggy inzet in kan zetten en ook de reiswieg, dus hij is multifunctioneel.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Mama van 2 spruitjes

Ik heb juist gehoord van de mutsy duoseat dat als je een zwaardere peuter hebt, het zitje inzakt. :think:

En met een grotere baby die op een gegeven moment niet meer achterin past, en je dat dus niet meer kunt gebruiken (omdat ze pas vanaf de 6 maanden in het zitje mogen zitten).

Oh, heb net een reactie getypt bij het andere topic over de Kiwi Explorer…

Maar wij hebben er zelf 1, en ben er dik tevreden over! Wel 1 nadeel, en dat zijn de luchtbanden… Heb dus al regematig een lekke band gehad, en dat is níet fijn.

Maar de voordelen? De luchtbanden :mrgreen: Lekker makkelijk om op te pompen, vervangen en rijden.

Zeer wendbaar, rijd zelf altijd met 1 hand, aan de andere hand mijn oudste, en in de wagen een peuter en baby.

Loopt de peuter zelf, gaat de baby voor, en ruimte genoeg voor boodschappen (anders heb ik alleen het mandje onderin)

Hier ervaring met de opvolger van de kiwi; de phil&teds explorer E3. We hebben hem nu 2,5 jaar. Eerst alleen voor de oudste, na een half jaar de baby erbij en inmiddels twee peuters in de wagen. Hij is nog bijna dagelijks in gebruik en bevalt hier supergoed. Ik heb echt de neiging om elke dag te zeggen dat ik zo gelukkig met die wagen ben :oops:

waarom?

• hij stuurt superlicht, zelfs met twee boys erin kan ik hem met 1 hand sturen (ook nu ik zwanger ben)
  • hij heeft hetzelfde formaat als een gewone wagen, zowel in de breedte als in de lengte (de mutsy is volgens mij langer) dus ik pas overal door en draai de kleinste bochtjes :thumbup:
  • Je kunt hem steeds weer ombouwen naar de voor jou geschikte situatie; baby-peuter of twee peuters of een enkele peuter.
  • hij is eenvoudig op te klappen en neemt niet veel ruimte in de auto.

Ondanks dat het leeftijdsverschil tussen de tweede en de derde wel wat groter(30 mnd) is dan tussen de eerste en de tweede (20 mnd) blijft de wagen hier…hij is nog in gebruik dus ik verwacht niet dat mijn oudste twee allebei willen lopen als de baby er is…dus hij blijft :thumbup:

@miranda79 wrote:

Oh, heb net een reactie getypt bij het andere topic over de Kiwi Explorer…

Maar wij hebben er zelf 1, en ben er dik tevreden over! Wel 1 nadeel, en dat zijn de luchtbanden… Heb dus al regematig een lekke band gehad, en dat is níet fijn.

Maar de voordelen? De luchtbanden :mrgreen: Lekker makkelijk om op te pompen, vervangen en rijden.

Zeer wendbaar, rijd zelf altijd met 1 hand, aan de andere hand mijn oudste, en in de wagen een peuter en baby.

Loopt de peuter zelf, gaat de baby voor, en ruimte genoeg voor boodschappen (anders heb ik alleen het mandje onderin)

ik heb nog nooit een lekke band gehad…dus het hoeft niet hoor!

hier ook super tevreden erover. kan met 1 hand sturen ook als beide kids erin zitten.

ik vind dat de kids er heerlijk in zitten. beter als al die andere wagens

is heel wendbaar

ik gebruik hem dagelijks heerlijk ding

en ik heb nog nooit een lekke band gehad

Tja, als je in de herst op een met doornen bezaaide stoep loopt…:doh: Ik had toen 2 lekke banden tegelijk, met in de ene band 3 gaatjes, en de ander 2 8) Maar mijn buitenbanden zijn ook wel aan vervanging toe :mrgreen:

Thanx voor jullie antwoorden! Dan gaan we denk ik toch voor zo’n kiwi explorer!

Vooral als hij echt zo handig moet zijn, en vooral smaller e.d. dan de duowagens en makkelijker mee te lopen dan met zo’n tandemwagen!

@miranda79 wrote:

Tja, als je in de herst op een met doornen bezaaide stoep loopt…:doh: Ik had toen 2 lekke banden tegelijk, met in de ene band 3 gaatjes, en de ander 2 8) Maar mijn buitenbanden zijn ook wel aan vervanging toe :mrgreen:

:mrgreen: moet je ook niet doen he :eh: :wink:

Hihi, maar anders moest ik op de autoweg… Achja, het is hetzelfde als met een fiets: de 1 heeft nooit een lekke band, de ander elke maand :stuck_out_tongue:

wij hebben een ook een mutsy duoseat, vind deze fijn als ik met de hond ga wandelen omdat je dan over zandpaden loopt.

maar wij hebben ook een duowagen Graco. en vind deze ook super.

dames hebben beide vele ruimte. loopt licht

ligt er denk ik net aan wat je wilt (woon je in een stad of dorp) wil je veel wandelen etc. moet deze in een auto en hoeveel wil je ervoor uitgeven

persoonlijk zou ik nooit een phil&teds willen, vind dat er altijd eng uitzien omdat er altijd een “onder” de wagen hangt. :silenced: