ervaringen buikslapers....

Wij hebben een 1e vrij onrustige week met Aukje gehad, en zijn erachter gekomen dat ze op d’r buik beter slaapt.

Dus vroeg me af of sommige van jullie hier ervaring mee hebben??

vind het 's nachts nog wel spannend, maar ze draait netjes dr hoofdje iedere keer zelf om…

Robin is een buikslaper. Vond het in het begin ook eng, maar idd net als jij erop gelet of hij z’n hoofdje kon draaien en dat kon hij al op dag 6 of zo :slight_smile: Heb hem wel extra lang bij ons op de kamer laten slapen. Hij ging pas met een maand of 10 in z’n eigen kamer slapen… :shifty:

Hier ook 2 buikslapers. Kyara slaapt al vanaf dat ze 3 weken is op haar buik (nu draait ze natuurlijk alle kanten op :smiley: )

En ze kon in de 1ste week ook al goed haar hoofdje draaien, ze sliep veel rustiger en langer. Dus daar waren we zo klaar mee.

Lekker op de buik slapen!!

Bijna zes maanden oud en sinds een week ineens ook een buikslaper hier :shifty:

Vind het ook wel eng, maar ze kan haar hoofd wel zelf draaien en optillen. Ze komt alleen zelf niet meer terug, maar als ze terug wil, dan hoor je haar wel ! :smiley: Gelukkig doet ze dat alleen maar 's morgens en niet midden in de nacht :smiley:

Als ze zelf haar hoofdje draait, lekker laten liggen.

Ik heb wel begrepen dat je een aerosleep matrasje kunt kopen en op je gewone matras kunt leggen? :think: Ik heb er niet naar gekeken, dus precies weet ik het niet. Maar als je dat prettiger vindt, zou je dat nog kunnen doen.

ik heb 2 buikslapers van af het begin en ging prima eerste paare dagen alleen overdag en later ook snachts op de buik laten slapen

Hanneke ik heb eigenlijk ook een buikslaper maar durf het net als jij ook niet zo goed aan. Lekker duimpje in de mond en tutten maar. Op het kdv gebeurt dat wel onder toezicht en daar slaapt ze zo 2 a 3 uur achter elkaar…

Maar thuis vind ik het gewoon eng. Ze heeft al fysio voor haar nekje dat niet zo stevig is… maar ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ga jouw topic dus even volgen :slight_smile: :-*

Hier de jongste ook een buikslaper.

2 weken oud was hij toen.

Had een heel sterk nekje en lag toen ook nog bij ons op de kamer.

Ik ging wel regelmatig kijken in het begin, maar het is echt (nog steeds!) een buikslaper.

Is het misschien mogelijk om ze op haar zij te leggen?

Onze dochter slaapt al sinds de kraamtijd op haar zij en dat gaat prima. Nu is ze inmiddels zo oud dat ze zelf op haar zij kan draaien, en dat doet ze dan ook als ze gaat slapen.

Ik leg haar slapend in bed, en dat draait ze zelf op een zij. Ze heeft geen voorkeurskant, gelukkig.

Op het consultatiebureau vertelde ze me, dat zijligging eigenlijk net zo veilig is als rugligging, statistisch bekeken.

Rolletje in haar rug en tegen haar buikje, dat hebben wij wel gedaan. Er zijn ook speciale kussens waardoor ze vanuit zijligging niet op hun buik kunnen rollen.

Het zijn maar tips; succes ermee!

En nog gefeliciteerd met jullie meisje!

Ik wil het liefst dat Katie op haar buik gaat slapen (bijna 4 maanden oud) maar weigert overdag op haar buik te liggen dus laat staan s’nachts. En ik wil dat graag omdat ze al een beetje afplatting heeft op haar achterhoofd. :thumbdown:

CB raad je aan niet meer op de zij te leggen als ze om kunnen rollen. tenzij je handoeken voor de buik legt. Heb afgelopen dagen geprobeerd maar katie krijgt hett toch voor elkaar op de achterhoofd te liggen :think:

@Fleurtje wrote:

Op het consultatiebureau vertelde ze me, dat zijligging eigenlijk net zo veilig is als rugligging, statistisch bekeken.

Rolletje in haar rug en tegen haar buikje, dat hebben wij wel gedaan. Er zijn ook speciale kussens waardoor ze vanuit zijligging niet op hun buik kunnen rollen.

Apart :think: hier op het Cb vertelden ze juist dat zijligging net zo onveilig is als buikligging :eh: juist omdat de meeste kinderen gemakkelijk naar buikligging kunnen rollen :think:

Bij ons was’t een keuze tussen NIET slapen of WEL op de buik slapen, tja dan is de keuze snel gemaakt :slight_smile:

Ik legde Bastiaan op zijn zij, maar dan wel zo dat hij, als hij zou gaan bewegen in zijn slaap, op zijn rug zou rollen ipv op de buik (dus al ‘over’ de onderste schouder heen)

Zijligging is volgens mij m.n. gevaarlijk omdat ze van daaruit makkelijk op de buik rollen…

Een kennis van mij heeft 3 buikslapers vanaf de geboorte. Bij de eerste heeft ze het nog geprobeerd maarja toen deden kind en ouders geen oog dicht. Dusja…dan maar op de buik. Je moet iets, toch?

Misschien voor je gevoel een aerosleep om het matrasje zodat de luchtstroom door/langs de matras beter is?

Aerosleep hebben we gelukkig al.

Ze is nu alleen alweer een paar dagen enorm onrustig. Komt zo moeilijk in slaap, om na 30 min alweer krijsend wakker te worden.

Leg dr nu soms ook op dr zij met een handdoek in dr buik om ook andere manieren van slapen aan te wennen. Vannacht is dit goed gegaan.

Straks even naar cb om te wegen en kijken naar dr voeding ivm onrust.

Komen bij mij weer zoveel dingen naar boven van Femke, en die bleek een goede kma te hebben. Hoop nu gewoon dat dit een andere kraamperiode gaat worden :pray:

hier ook 2 buikslapers ( mama ook :wink: )

ik legde ze eerst wel op hun rug , maar zodra ze hun hoofdje goed konden draaien gingen ze gewoon op hun buik.

Toen ze zelf gingen draaien draaiden ze zelf op hun buik.

Hier bleek Jesse ook een buikslaper. 3 weken echt janken gehad, niet te troosten! hij bleek overal bij te willen zijn, niet stil te krijgen. Swaddle me gekocht, werkte wel beetje, maar niet genoeg. Tot ik hem in de box maar op z’n buik legde. Ipv half uurtje per keer, sliep hij in ene 2 uur. Wat een verademing, ik kon namelijk niet meer! 's avonds durfden we dit nog niet aan, we hebben wel een aerosleep gekocht en met een week of 6-7 is hij ook 's avonds op z’n buik gegaan ( wel in onze kamer ) Het was alsof ik tot rust kwam, niet meer het gehuil, niet meer de korte slaapjes, maar mama kwam ook tot rust. Ondertussen slaapt Jesse in z’n eigen kamer met babyfoon en ledikant Aerosleep. Vond het doodeng, maar had geen keus want het huilen moest echt stoppen, voelde alsof ik er aan onderdoor ging.

Nu slaapt hij op het KDV wel gewoon op z’n rug en gaat het daar ook aardig goed ( alleen wel korter dan thuis )