Ik zou graag ervaringen horen van vrouwen die nog borstvoeding gaven en toch zwanger werden. Hoe ging dat met de borstvoeding?
En waren jullie alweer ongi geweest etc etc.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik geef nu nog volledig borstvoeding en daarnaast krijgt marlynn bijvoeding ala rapley. Daarmee krijgt ze nog echt het minimale binnen. Het is meer sabbelen en likken.
Ik ben nog niet ongi geweest. Heb wel ongesteldheidsgevoel maar geen bloedverlies???!!!???
Verder gebruiken we geen voorbehoedsmiddelen…is ook niet echt nodig want ons klus leven is nog niet echt heel spectaculair ;)…haha! Maar mocht ik dus zwanger raken dan is dat helemaal niet erg :mrgreen: (ik wil namelijk al wel weer heel graag…manlief alleen nog niet )
Ik was helaas al na 6 weken weer ongesteld (met volledige BV, op verzoek! :(), dus daarover kan ik niets zeggen.
Ik heb Emma gevoed tot afgelopen juli, toen was ik zo’n 20 weken zwanger. Ik denk dat de melk al langer op was, maar ze vond het erg fijn nog 's morgens. Maar omdat ik voor haar op hypo-allergeen dieet was en daar eigenlijk wel af wou, ben ik toen toch maar gestopt. Het is nogal frustrerend om zo’n dieet te volgen en niet zeker te weten of t nog wel nodig is (kreeg ze nou wel of niet nog wat binnen?).
Ik heb van anderen gehoord dat de melkproductie meestal aan het eind van de zwangerschap vaak weer op gang komt, als ze de hele zwangerschap gewoon door"drinken".
Emma was al wel wat ouder trouwens, ik zou het zelf liever niet riskeren dat ik door zwangerschap een flinke productiedip had gehad, nog voor haar 1e verjaardag.
Mijn schoonzusje is pas na een jaar weer ongi geworden en heeft 18 a 19 maanden bv gegeven! Ze is nu bijna 24 weken zwanger van de 2e en haar dochter wil nu zelf niet meer. Ze vind de melk niet lekker meer. Het sabbelen echter nog wel!
Spannend lijkt me, zo zonder voorbehoedsmiddelen…
Toen ik de middelste voedde ben ik 2x zwanger geworden.
Ik was na 5 maand volledig voeden voor het eerst weer ongesteld en direct heel regelmatig, wat natuurlijk erg prettig was toen we graag nog een kindje wilden :lol: (maar het had wel wat maanden langer weg mogen blijven toen… die plannen hadden we namelijk niet toen al aangezien de oudste 2 ook ‘maar’ 1,5 jaar schelen).
Eerste keer riep hij al bah voor ik wist zwanger te zijn… de smaak was blijkbaar nogal verandert, maar hij dronk wel door (kreeg toen nog 1x per dag, hij was bijna 2). Helaas is die zw.schap misgelopen. Kreeg toen spontaan weer stuwing en hij dronk lekker door.
Vlot was ik weer zwanger en toen liep de voeding vlot terug. Ik had sowieso zoiets tot een jaar of 2 en dan is het wel best. Uiteindelijk heeft hij 2 jaar en 3 maand gedronken en was ik 3 maand zwanger toen hij stopte.
Het hoeft niet, maar de kans is groot dat de melk terugloopt onder invloed van de hormonen en als dat gebeurt door een zw.schap is het praktisch onmogelijk om de boel weer op te krikken.
Bij een kindje onder het jaar zal je dan heel goed op moeten letten of dat gebeurt en eventueel bij gaan voeden met kv.
Weet niet of je ook wilt gaan tandemen, maar dan kan je kleine ook rustig door blijven drinken gedurende zw.schap. Er zijn kindjes die maandenland droogdrinken en weer volop meedrinken als de baby geboren is.
Ik ben na de eerste en tweede na 7 maanden weer ongesteld geworden en na 8 maanden was ik weer zwanger. Ik heb bij beiden nog even (paar weken/ paar maanden) doorgevoed (de oudste heeft bijna 10 maanden volledig bv gekregen en de middelste ruim 11 maanden). Volgens mij bleef mijn voeding goed op peil, alleen begon ik zelf af te vallen en dat was in mijn geval nou bepaald niet nodig. Dat plus het feit dat tandem voeden bij mij toch niet mogelijk is (ik heb maar één borst waar melk uit komt) hebben mij doen besluiten te stoppen met het geven van bv.
Mijn oudste stopte met drinken toen ik zelf nog niet eens wist dat ik zwanger was, de tweede dronk heel de zwangerschap door en stopte toen de derde een maand of drie was. Heel verschillend dus!
Hier altijd 4-6 weken na de bevalling alweer ongsteld… :?
Ik ben van mijn derde, vierde en vijfde zwanger geworden terwijl ik nog bv gaf aan de, op dat moment, jongste, :mrgreen: Tussendoor ook nog 2 miskramen gehad, dus zwanger worden en bv geven ging voor mij heel goed samen. 8)
Mijn dochtertje vond al vrij snel in de zw.schap mijn melk niet meer lekker, ze was ook niet zo’n fanatiek borstkind, dus toen ik 5 maanden zwanger was, was ik redelijk opgedroogd en zijn we gestopt. Mijn zoontje had op het moment dat ik weer zwanger was al ruim 2 jaar aan de borst gedronken en met 2 maanden zw.schap heb ik het zelf afgebouwd. En dit keer geef ik nog volop bv aan mijn dochtertje van 13 maanden, ik ben 5 maanden zwanger, ze vindt de melk nog even lekker als anders en ik heb geen productiedip gehad. Ik ben nu overdag wel wat aan het afbouwen en wil de voedigen van ? ochtends, 's avonds en evt 's nachts er nog in houden.
Toen ik zwanger werd toen ik Yari nog bv gaf was het op de een op de andere dag helemaal op. Geen druppel meer.
Ik zou zo’n 3 maanden zwanger zij geweest denk ik.
Ongesteld werd ik al na 3 maanden, het vloeien was afgelopen en toen begon het weer.
Onze dochter was ruim een jaar en dronk nog zo’n 3 of 4x per dag bij me toen ik al een een paar weken pijnlijke tepels kreeg bij het voeden.
Ik wijtte het aan dat ze weer tanden kreeg, maar toen de voeding ook terug begon te lopen, terwijl ik d’r juist vaker liet drinken (ze was nogal boos dat er niet meer in zat) Gingen bij mij wat belletjes rinkelen.
Toen bleek ik al 6 wkn zwanger te zijn.
Ik ben in de periode dat ik borstvoeding gaf maar 2 x ongesteld geweest en dan ook maar dermate licht dat het niet meer dan een paar vlekken waren.
Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was ben ik de b.v. automatisch gaan afbouwen. Het liep bij mij gewoon zo gigantisch terug dat het niet anders kon. Na 2 wkn had ik geen druppel meer.
Marit heeft er best moeite mee gehad dat het zo snel ging. Maar voor mij was het lichamelijk dus blijkbaar echt genoeg geweest.
Wout was net 1 toen ik zwanger werd. En productie dipte geloof ik na week of 8. Heftig onrustige nachten hadden wij opeens (Wout dronk toen nog een late avondvoeding en één vroege ochtendvoeding maar was opeens niet meer tevreden en toen werden het wel 4 nachtvoedingen… Niet fijn!)
Na maand of 4 was het helemaal op.
Dus geen goede combi voor mij en veel stress.
Maar wellicht pakt het voor jou heel anders uit, gezien bovenstaande verhalen…
Onze dochter sliep rond de 4 maanden eventjes de nacht door. Dat was voldoende voor mijn lichaam om weer te menstrueren. Helaas vond ik op dat moment. Nu ben ik er wel blij mee, want inmiddels ben ik weer net zwanger
Afgelopen week merkte ik wel dat mijn dochtertje wat minder tevreden was. We laten haar nu in de nacht zonder voeding. (sinds anderhalve week) Overdag komt ze nu vaker en vooral langer. Ik hoop dat de borstvoeding voorlopig in elk geval niet stopt.
Bij Sanne werd ik na 8 maanden een beetje ongi, maar dat had geen invloed op de bv, ik ben meteen die ronde aangeteld van de 3e zwnagerschap en mijn bv bleef prima, ik heb niks aan haar gemerkt dat ik mindergaf of dat ze hem minder lekker vond. Ik gaf toen nog 2 x per dag. Helaas heb ik met 9 weken zwangerschap een mk gehad en moest ik ook stoppen met de bv, omdat ik teveel bloed had verloren bij de mk en aan mezelf moest denken.
Hier zwanger toen de oudste 8 maanden was… na een week of 20 enorme dip, kwam geen druppel meer uit… ik ben elke dag, paar keer per dag blijven aanbieden… soms dronk ze, soms niet… ik wilde niet dat ze die zuigreflex zou verleren… de keren dat ze dronk, dronk ze gewoon droog… mijn melk is pas na de bevalling op gang gekomen, had een flinke longontsteking en paar wkn in het ziekenhuis mee gelegen… dus dat duurde ook nog even, eer de productie optimaal was… gelukkig is de oudste altijd blijven drinken… :inlove: Heb nu alleen nog de jongste aan de borst… Zij (oudste) is tot haar 4e blijven drinken, toen was ik er klaar mee…
Hier ook nog borstvoedend toen ik zwanger werd van nummer 2, ik werd na 9,5 mnd weer ongesteld, en na 2 rondes was het weer raak.
De borstvoeding liep binnen no time terug. Ik heb het nog een tijdje geprobeerd, maar het was niet meer leuk, Ralf was gefrustreerd en ging bijten. Toen heb ik maar besloten te stoppen. Ik was erg blij toen ik weer mocht! En als ik nu wel eens aan Ralf vraag of hij borstje wil drinken zegt hij: Nee, is voor Esmee. :inlove: