Ervaringen boek over bevallen gezocht!

Ik wil me eigenlijk wat meer verdiepen in de bevalling zelf en nu had ik 2 boeken op het oog…

“Veilig bevallen” van Beatrijs Smulders en “Duik in je weeën” van C. Salomé.

Wie heeft deze boeken gelezen? Heb je er wat aan gehad?

Of vond je het juist slechte boeken en weet je betere boeken?

Ik hoor het graag van jullie!

Veilig bevallen heb ik.

Fijn boek om te lezen.

Staan handige tips in.

Wat ik ook wel heel leuk vond waren de bevallingverhaaltjes van andere vrouwen.

Beide boeken staan volgens mij wel goed aangeschreven ter “voorbereiding” en worden ook best vaak aangeboden hier op KOK… Ik zou ff kijken bij aangeboden :slight_smile:

Ik heb ze beiden. Veilig bevallen vind ik het beste.

Dank jullie wel voor de ervaringen tot nu toe!

Ik had het al langer in mijn hoofd maar toen ik vandaag ineens dacht van “help ik moet onze uk er nog uit krijgen ook” vond ik dat ik nu maar eens actie moest ondernemen om wat te lezen :slight_smile:

ik heb ze beide gelezen (uit de bieb) en vond ze beide wel nuttig.

Beatrijs Smulders meer voor de achtergrondinformatie en ‘duik in je weeen’ meer voor de praktische tips.

je weet toch niet hoe je bevalling gaat lopen maar ik vond het prettig om vooraf deze boeken te lezen en het gaf mij wat rust. ik kom graag voorbereid ten ijs :lol:

Weet nog dat ik bij de oudste met 35 weken begon te rommelen.

Mijn man kreeg toen de kriebels en is het boek ook maar gaan lezen.

Veilig bevallen, vond ik ook wel leuk om te lezen :smiley:

Volgens mij had ik duik in je weeën geleend :think: , dat is die toch met puffen op ‘altijd is kortjakje ziek’ :mrgreen:

Nou, daar ging ik van hyperventileren hahahaha 8)

@mayo28 wrote:

Volgens mij had ik duik in je weeën geleend :think: , dat is die toch met puffen op ‘altijd is kortjakje ziek’ :mrgreen:

Nou, daar ging ik van hyperventileren hahahaha 8)

Haha, ik dus ook! Heb die alleen op zwangerschasbegeleiding gehoord…

Geen ervaringen met de boeken overigens :wink:

Ben vandaag bij de boekhandel geweest en heb besloten dat ik maar veilig bevalen ga bestellen, heb nog een bol.com bon namelijk :slight_smile:

Nee ik heb geen boeken gelezen sorry.

Keek wel veel programma’s haha, en zei dan altijd tegen manlief: als ik zo ga doen, geef me dan een klap in me gezicht :lol:

Ik wilde er liever blanco in gaan, aangezien iedere bevalling echt anders is. Of indd met andere moeders er over hebben.

Zo wist ik van me zus dat er bijvoorbeeld ook ontlasting en zo mee kon komen, tijdens de perswee-en.

Ik heb geen boeken gelezen en heb Lianne uitstekend eruit gewerkt :inlove:

Ik vind dat de natuur het uitstekend heeft geregeld!

Ik denk dat het ook wel voor iedereen verschillend is :slight_smile:

Ik merk dat ik er sterke behoefte aan heb er meer van te weten. Hoe het werkt etc.

En om met mijn zus of zusje hierover te praten, nee liever niet. Mijn zusje vond 1 kilo eruit persen al vreselijk moeilijk nou lekker optimistisch…

Ook denk ik wel dat de natuur wel haar werk doet maar ja als ik het te gruwelijk vind om te lezen leg ik het wel weg :wink:

maar moet wel eerlijk toegeven als mijn zwangerschap zonder complicaties was verlopen ik vast wel een boek had gelezen.

:mrgreen:

veilig bevallen heeft mij de vorige keer wel geholpen om met een gerust gevoel de bevalling in te gaan…

Ik had verder geen voorbereiding gehad maar wist wel ongeveer door het boek onder andere wat mij te wachten stond…

grts patricia

@Meggie wrote:

Ik denk dat het ook wel voor iedereen verschillend is :slight_smile:

Ik merk dat ik er sterke behoefte aan heb er meer van te weten. Hoe het werkt etc.

En om met mijn zus of zusje hierover te praten, nee liever niet. Mijn zusje vond 1 kilo eruit persen al vreselijk moeilijk nou lekker optimistisch…

Ook denk ik wel dat de natuur wel haar werk doet maar ja als ik het te gruwelijk vind om te lezen leg ik het wel weg :wink:

Weet zeker dat het voor iedereen verschillend is!

Is maar goed ook :mrgreen:

Och ja ik heb er iets over de 8 pond uitgeperst, en is ook allemaal goed gekomen :thumbup: :wink:

Als je graag over een bevalling praat, of zo, kun je beter indd wel met iemand praten waarvan jij een goed gevoel hebt!

Bedoel ik zou met bepaalde mensen er niet eens over praten, omdat ik weet dat ze in het dagelijks leven ook meer “dramatisch” zijn, dus daarover dan ook wel :lol:

Hahaha Cin, nou wie weet hoe groot deze keer je kindje is :silenced: :wink:

Deze ligt nog mooi op schema, alhoewel ik er nu steeds meer de twijfels over begin te krijgen aangezien ik zo enorm groei de laatste tijd :shifty:

Maar ja me zus is bevallen van een 10 ponder, en dat is ook goed gegaan (was ik ook bij). Dus tja moet er toch uit he, die beebjes van ons allemaal.

En ik weet niet of het gewicht van je kind, de bevalling echt moeilijker maakt ja of nee.

Ken ook mensen met lichtere kindjes die moeilijke bevallingen hebben gehad, snap je.

Och we mogen dadelijk rond dezelfde periode gaan puffen meid, kunnen we elkaar aanmoedigen in gedachten :mrgreen:

Ik denk inderdaad dat het gewicht van een kind niets zegt over hoe een bevalling gaat.

Daarbij heeft iedereen een andere pijngrens, ervaart het anders etc.

Hopelijk blijft ukkie van jou netjes op de grens zitten. Ik ben benieuwd volgende week dinsdag hoe onze uk het doet…