Hoi allemaal,
zijn er mensen die ervaring hebben met het dragen van een belly bandit / sluitlaken na de bevalling? Ik ben aan het overwegen om dit wellicht aan te schaffen, maar ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik hoor het graag!
Ik heb na de bevalling van de eerste een sluitlaken gehad.
In het zkh doen ze hem niet om, dus kon het thuis pas (ik moest 1 nachtje blijven). De kraamzorg heeft hem daarna een keertje omgedaan, maar vond het echt vreselijk zitten.
Omknopen is ook heel lastig, kan je eigenlijk niet zelf.
Je kan ook niet zitten met dat ding om want dan knelt ie bij je heupen.
Dus heb hem na die ene keer niet meer gebruikt, ik kan het niet aanraden.
Weet ook niet wat de functie is behalve dat het evt helpt dat je je baarmoeder niet zo voelt rollen.
Ik vroeg me ook af of een sluitlaken wat voor me is. Ik heb met een kennis die kraamhulp is overlegd, en ze kon het me wel aanraden. Ik heb nu al last van m’n bekken en verzakkingsklachten. Ze rade het me aan om er wel een te gebruiken.
Ik had nog een stuk stof liggen, waarvan ik er zelf een gemaakt heb. Maar je kan ook een oud laken gebruiken, volgens mij icm veiligheidsspelden.
Ik had een rugband “misbruikt” als sluitlaken. Het was een band van eleastische zwarte stof (vrij stug) die met klittenband aan elkaar ging. Ik vond het erg prettig. MIjn BM was supersnel geslonken volgens de VK en alle buikflubbers voelde ik niet bewegen :lol:
Na mijn kraamweek kon ik weer redelijk lopen en heb hem daarna niet meer omgedaan.
Ik ben zelf verpleegkundige op een kraam/verlos afdeling en wij raden hem sterk af! Er zijn mensen die erbij zweren maar het is nog nooit aangetoond dat het werkt en je buikspieren worden er lui van terwijl je die juist weer in vorm wil hebben na je bevalling.
Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar ik zou het niet doen! :?
ik heb het wel gedaan en ik zou het zo weer doen ik had een orginele sluitlaken gekocht en deze is moeilijk om te doen
ik had het geluk een oude kraamverzorgste te hebben ze zei we proberen smorgens de orginele en s middags de oudewetse manier een badlaken met spelden en jee dat zat zo lekker en er wordt gezegt dat je buikspieren er lui van worden nou mijn ervaring is anders door dat ie wat strakker zat en niet knelde op mn heupen hield ik steeds mn buik en waardoor alles snel netjes op zn plek ging en mn buik niet zo heel erg uit blubberd :mrgreen:
en grootbadlaken buddel vouwen daar op gaan liggen dan de ene kant op de buik leggen en met de andere kant er over heen trekken en dicht spelden bij het er op gaan liggen wel zorgen dat je bips er gedeeltelijk oplicht zodat hij ook over de heupen gaat liggen.
de kraamhulp heeft het aan mn hub voor gedaan en na dat ze weg was hielp hij mij er mee en heb hem zeker een periode van 3 week gedragen.
in de kraamtjd ook last gehad van stuwing ze deed de badlaken langer maken en zo ookmn borsten in gebonden en na 1 avondje was de stuwing weg.
succes en de keuze die jij maakt moet je gewoon achter staan en dat doen wat een ander ook zegt