ervaringen autostoel groep 1+2?

Ik ben altijd al wat sceptisch geweest tegenover gecombineerde autostoeltjes (vooral die van 9 maanden - 12 jaar), maar vrees dat we er uiterlijk komend voorjaar niet onderuit zullen komen er zo eentje (groep 1+2) te kopen.

Van de winter/uiterlijk komend voorjaar, zullen we nl ons groep 1 stoeltje voor de jongste nodig gaan hebben. De oudste is dan wel al bijna 3,5 jaar oud, maar nog lang geen 15kg en daarmee te licht voor een groep 2 stoel (voor zover ik weet, moeten ze ècht minimaal dat hebben i.v.m. de blokkeerinrichting van de 3-puntsgordel). Nu zouden we er natuurlijk gewoon nog een groep 1 stoel bij kunnen kopen, maar ik vrees dat de oudste na een tijdje nog steeds te licht zal zijn voor een groep 2 stoel, maar qua lengte niet meer in een groep 1 zal passen (heeft nu nog een cm of 3 tot de rand) en we dan uiteindelijk toch weer bij een groep 1+2 stoel uit zullen komen.

Wie heeft er dus ervaring met ‘combi-stoelen’, welk merk/model is een aanrader en welke absoluut niet?

Iuno

Wij hebben een storchenmuhle of zoiets (te koop bij oa babyplanet). Anne is 17.5 kilo en past in deze stoel nog gewoon in heet groep 1 deel. Wij vinden het een fijne stoel, hij is makkelijk om te zetten en de rugleuning is in hoogte verstelbaar dus als je kind groeit, groeit de stoel mee. Persoonlijk vinden wij het een fijn idee dat ze nog in het 5-punts deel past en zolang dat het geval is blijft ze er ook in. In een andere groep 1 stoel had ze denk ik niet meer gepast met haar 105cm. Deze stoel heeft goede steunen aan de zijkant zodat een botsing van opzij ook goed wordt opgevangen. Wij zijn er dus erg over te spreken.

Probleem is (voorlopig) opgelost! Bij mijn zus komt t.z.t. een groep 1 stoeltje vrij, die ik dan kan hebben :).