Hoi,
Ik geef nu iets meer als 7 maanden bv. :inlove:
Mijn dochter drinkt nu nog 5 a 6 keer per dag. Op mijn werk kolf ik. maar ik merk dat het kolven mij steeds meer tegen gaat staan, en daardoor lukt het kloven nu ook niet zo goed meer. Ik raak er geirriteerd door, en kolf nu nog amper 130cc terwijl ik voorheen per keer minimaal 180cc kolfde.
Ik wil langzaam gaan afbouwen met bv. Maar wil wel een aantal voedingen (ochtend, avond & evt. nacht als liv wil) blijven geven, en het liefst zo lang mogelijk.
Ik ben nu begonnen met de middagvoeding te laten vallen, omdat ik dan overdags niet meer hoef te kloven op mijn werk. (ik werk onregelmatige tijden, en hoef als ik vroege dienst heb maar 1 x te kolven, en nu dus geen x meer).
Maar ik ben nu wel bang dat mijn bv snel terug gaat lopen en ik niet lang zou kunnen doorvoeden.
Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe hebben jullie dat gedaan? Moet ik het voorlopig alleen bij deze middagvoeding laten met afbouwen? Of kan ik de voeding rond het avondeten ook al laten vallen?
xx Mel
Niemand?
Ik heb Nova 6 maanden volledig gevoed en daarna tot 10 maanden ochtend en avond. Dat ging best goed, maar soms had ik wel het gevoel dat er niet meer heel veel te halen viel :? , toch waren het fijne momentjes op de dag…even met z;n twee.
Het afbouwen ging ook prima, eerst overdag 1, een weekje later de 2e overdag eraf.
Bij Jonas heb ik 9 maanden volledig (dus met kolven) gevoed, daarna snel afgebouwd, ik was er zat van.
Nu met Roman bijna 6 maanden, dan afbouwen overdag en hopelijk nog een tijdje ochtend en avond (en niet te veel snachts )
Ik hoop dat je gewoon kunt blijven voeden, ik denk dat dat gewoon moet lukken (en anders leg je haar zo nu en dan overdag nog eens extra aan? om het een beetje op peil te houden?)
Succes, en dat je het zo lang volhoudt!
ninja; bedankt oor je reactie! Tot 10 maanden nog gevoed!! goed zeg Je had dus niet echt teruglopende bv. Hier nu nog overvolle borsten. Heb nog niet het idee dat Liv iets te kort komt. Ik wacht nog even voordat ik nog een voeding eraf ga halen. Maar het is inderdaad wel een idee om haar af en toe smiddags gewoon te voeden om het op pijl te houden als ik het idee heb dat het terug loopt (en ook eigenlijk wel lekker makkelijk, vind het toch makkelijker weg gaan als ik niet aan flesjes enzo hoef te denken )
xx
ik heb nu de middagvoeding (rond 15-16uur) eraf…krijgt ie fles (die prima opgaat gelukkig.
wil nu graag de tussen-de-middag voeding er ook af zodat ik niet meer hoef te kolven maar dan houdt ik dus de volgende voedingen aan de borst over: 07.30, 19, 23, 03 (helaas dus nog snachts)…
ik weet niet of het gaat werken, de voedingen overdag eraf terwijl ik savonds snachts en sochtends dus nog 4 voedingen geef…we zullen zien…
Hoe gaat het bij jou met het afbouwen?
Krijgt jouw kleine ook al groente en fruit? Roman snapt er nog weinig van, dus dat levert helaas ook nog niet wat voedingsstoffen op.
Ik heb na 3 maanden voordat ik begon met werken mijn BV afgebouwd. Geef nu nog steeds de ochtend en avondvoeding.
Heb elke keer een week gewacht met de volgende voeding afbouwen, ging echt perfect. Gaf toen 5/6 voedingen per dag. Had een afbouwschema van CB (zijn ook online te vinden). Maar ik denk dat jij niet zoveel voedingen hoeft af te bouwen.
@ romi, Wat goed dat het afbouwen zo makkelijk ging! Ochtend en avond voeding zijn wel lang ol te houden mocht je dat willen denk ik.
@ ninja; Ik ben begonnen met de bv van rond 13;00 te vervangen door een papfles. Dat vult bij liv zo dat ze de volgende bv dan pas om half 8 weer wil.
Schema is nu
05:00 bv
10:00 1 boterham met wat boter & smeerkaas & wat thee
13:00 papfles met opvolgmelk
15:00 1 stuk fruit & wat thee of sap
17:00 groenten, vlees & rijst e.d. (maar dit eet ze nog niet echt goed) & yoghurt
19:30 bv
23:00 bv
Tussendoor krijgt ze een rijstewafel (als ik een koekje ofzo eet, want dan wil ze ook :mrgreen: )
Verder geen teruglopende bv.
Soms als ik thuis ben geef ik wel nog bv live smiddags (en dan wat brood extra), en dat gaat eigenlijk ook prima. Ik heb het een keer gekolfd, en het was ook bijna 200cc. De dagen dat ik die voeding niet geef heb ik ook eigenlijk geen stuwing. Ideaal dus :mrgreen:
Het heeft trouwens wel even geduurd eer liv echt ging eten. groenten enzo gaat nog steeds wel lastig. maar ja ze komt niks te kort, en ze eet altijd wel een paar hapjes van alles. Dus dat vind ik al goed!
Helaas heb jij nog een nachtvoeding zeg. Miss dat het ook wat minder wordt als je 2x kv gaat geven. ik heb hier het idee dat 1 flesje kv toch meer vult als 1 bv. Liv liet meteen 1 voeding extra vallen toen ik 1 bv door kv verving
xx
Ik zit ook nog een beetje met hetzelfde verhaal.
Ik ga over 2 weken weer werken, en wil eigenlijk niet zo graag kolven op m’n werk, ik denk namelijk dat het in praktijk tegen gaat vallen om op de tijden te kolven…
Ik ga straks 3 dagen werken.
Is het ook te regelen dat ik overdag na begin met kunstvoeding, en dan het kolven kan laten vervallen op het werk?
Nog een ander afbouwvraagje…
Wat zijn de ervaringen qua je eigen gezondheid/fitheid bij afbouwen? Ga je je er anders/beter door voelen?
@ nana; bij mij op t werk kon ik makkelijk kolven op de tijden dat het moest. Nou kon iker zelf wel iets flexibel in zijn gelukkig, ik ging niet onwijs lekken als het een keer een uurtje later werd.
Mijn nichtje heeft ook nooit gekolfd op haar werk. Haar kindje kreeg overdags kv. Maar haar bv liep er wel door terug. Met 6 maanden moest ze stoppen met bv omdat zowel sochtends al savonds ze niet meet genoeg had.
@ mereltje; ik voel me niet anders. Maar liv krijgt ook nog minimaal 3 voedingen live per dag. (soms 4)
Voel je je niet goed dan??
De gelegenheid voor kolven is er ook wel hoor, geen probleem.
Maar ik denk dat het ivm de drukte op het werk nog wel eens lastig zou kunnen worden om te moeten kolven terwijl een collega alleen achter blijft, dat wil ik zelf eigenlijk ook liever niet.
Maar ben bang dat als ik een voeding laat vervallen, mijn bv terug zou gaan lopen.
Heb (bij de laatste)6 maanden volledige bv gegeven, en tot 10 maanden gecombineerd met kv (en natuurlijk bijvoeding).
Toen was het helaas ‘op’. Op tussen aanhalingstekens, omdat ik er natuurlijk ook wat aan had kunnen doen om te voorkomen. Maar ik was er zelf ook wel klaar, had geen kolfrecht meer, en was druk met andere dingen zoals werk en hobby.
Het liep dus al snel terug, en ik had niet genoeg meer voor een hele voeding. Dus nadat ik bv had gegeven, kreeg hij soms daarna nog een flesje kv. Daarna liet een ik voeding helemaal door een kv vervangen, zodat ik de voeding erna wel weer genoeg had. (Hij kreeg dus nog om 19.00 uur en voor ik naar bed ging, maar dat veranderde in om 19.00uur een flesje kv, en voor ik naar bed ging bv…)
Maar als ie dan weer 's nachts kwam, had ik dus niks meer, of niet genoeg… Nu zit ik dus gemiddeld op drie flessen kv, en krijgt hij sinds eergister geen bv meer…
Ohja, daarbij speelde ook: omdat meneer een beetje ongeduldig was ging hij in mijn tepel bijten. Dat hebben de andere twee ook wel gedaan, maar daarbij was 1 keer auw roepen voldoende. Kaeyen begon te lachen en deed het nog een keer… Toen was ik er ook gauw klaar mee