Ik ben me nog aan het orienteren qua kraamzorg en vroeg mij even af wat de ervaringen zijn met VVT kraamzorg. We hebben namelijk na de eerste bevalling een ander kraamzorgbureau gehad en met verschillende kraamverzorgsters te maken gehad . Eerst de partusvpk, daarna 4 dg S, 3 dg A en vervolgens weer 3 dagen de eerste,S. En dat is dus niet zo goed bevallen. VVT belooft 1 vpk gedurende hele periode. Maar ben ook wel even benieuwd hoe ze qua verzorging zijn, de andere instantie deed bv ook babymassage.
Alvast bedankt voor de info!
ken deze niet, weet wel dat soms heel lastig is, 1 kraamhulp. Bij Elise hadden we er wel 1, maar de 1e dag kwam wel nog een andere kraamhulp langs omdat de onze natuurlijk ( voor ons ) uit haar bed gebeld was… we kregen dus nog 1 uurtje iemand anders ter hulp, vreselijk mens vond ik het!
Bij Jesse hadden we de 1e dag S, daarna moesten we naar ziekenhuis omdat het niet goed zou gaan en dag 5 kregen we weer een andere dus, ook dit was niet goed bevallen.
Weet ook dat bij Elise we minder uren kregen omdat we in augustus zaten, de waarden beloofden ook volledige uren, maar was gewoon niet te doen voor ze.
Maar misschien heeft iemand wel ervaring met deze kraamzorg-organisatie?
Nog niet veel reacties he
Ik weet niet hoe groot dit bureau is? Als het iets lokaals is, moet je maar net iemand zien te treffen.
Overigens denk ik niet dat ze kunnen garanderen dat je er maar 1 krijgt. Er kan immers altijd wat tussen komen. Maar als ze specifiek aangeven dat ze dat gaan proberen, lijkt het me wel goed om dit te proberen.
Maar uiteindelijk kun je ook daar iemand treffen waar je niets me hebt. Vond ik ook heel erg moeilijk, uiteindelijk is het bij mij helemaal goedgekomen met een geweldige vrouw :inlove: maar dat moet je echt treffen hoor.
Ik heb VVT gehad… super!!!
Bij beide kindjes en 2x dezelfde gehad. Wilde ik ook supergraag en heb haar ook nog bij mijn hyves"vrienden"… Heb ook nog best veel contact met haar…
Ze werken idd met 1 kraamhulp en ze bellen standaard op de 2e of 3e dag of de hulp je bevalt. Zo niet, krijg je een ander!
Onze hulp vloog echt door het huis, alles schoon, alles aan kant en de verzorging was ook super.
Nou… aan mijn reactie ligt het denk ik niet hè? :lol:
Babymassage deden ze niet aan geloof ik, maar weet ik niet zeker. :think: Maar heb ik gedaan via mijn zwangerschapsgym. :thumbup:
bedankt voor jullie reacties!
Had inmiddels via familie ook een erg positief verhaal gehoord, we hebben ons inmiddels al aangemeld bij de VVt! Het blijft toch afwachten wat voor type je krijgt, maar dat is bij elk bureau.
Wel fijn gevoel dat het geregeld is
Hier ook een VVT-fan (kennelijk meer Twentse KOK-ers )
Twee keer zorg van hen gehad, twee verschillende dames maar super in de zorg en nazorg. Vond het heel prettig, dat vooral nu bij de tweede ze je daadwerkelijk het werk uit handen nemen dat belangrijk ik. Bij de eerste was ik een spons qua info mbt verzorging. Nu ging het vooral om mij na de ks.
Ook qua indicering: heb beide keren meer zorg gehad. De eerste omdat ik extreem last van mijn bekken had en de knip/bevalling en de tweede ivm de ks.
SUPER dus!