Ervaring TENS apparaat

Wie heeft er ervaring met een TENS apparaat tijdens de bevalling?

Werkte het ook echt?

En verlicht het ook tijdens een weeenstorm?



Ik zit er namelijk sterk over na te denken om er eentje te huren/ aan te schaffen.

Bij mij vorige bevalling heb ik namelijk alleen maar rugweeen gehad (weeenstormen) en na die eerste ervaring zie ik eerlijk gezegt een beetje tegen die rugweeen op :oops:



Ik ben over 2 dgn uitgerekend als de meningen positief zijn dan ga ik er morgen meteen achteraan.



(hopelijk mag het hier blijven staan ivm meer reactie??)

helemaal niemand hierzo?? :frowning:

Mijn schoonmoeder heeft zo´n ding gebruikt. Natuurlijk niet voor tijdens de bevalling, maar omdat ze een ernstige blaasaandoening heeft.

Daarvoor werkte hij goed.



Geen idee of ze hem nu nog gebruikt of heeft…



Wens je een fijne bevalling toe! Met of zonder TENS :wink:

sorry Dragon, geen ervaring met TENS hier.

Wel met rugweeën en eerlijk gezegd vond ik ze ook verschrikkelijk. Zelfs mét infuus met pijnstilling in het ziekenhuis kon ik ze amper verdragen.



Maar dat kan ook liggen aan a. ik had er ook weeënopwekkers bij en b. ik heb een hele lage pijngrens :oops:

Vanwege het infuus moest Marijne dus ook een draadje op haar hoofd en moest ik in bed blijven liggen en daar heb ik ook geen lekkere houding kunnen vinden.

Iedere keer weer ontsluiting checken, was ook een hel want ik kon echt niet op mijn rug.



Oke, sorry ik maak bijna uitgerekende vrouwen bang :oops: :oops:



Ik hoop dat er veel positieve ervaringen zijn met TENS :pray:

Ja ik heb er 1 gehuurd voor bij m’n tweede bevalling. Bij mij hielp het niks. Ik zat me suf te drukken op die knop, en voelde wel die prikkels, maar het hielp mij niet tegen de pijn helaas. Een vriendin van me had er wel baat bij. Belangrijk is wel dat je 'm zo snel mogelijk aansluit als de weeen zijn begonnen.



Oh en laat je man even vooraf GOED de gebruiksaanwijzing lezen (ook al schijnen de meeste mannen daar veelte eigenwijs voor zijn, zo ook de mijne dus).

Mijn Assistent in Pijnlijke Tijden heeft me onder stroom gezet toen hij even zo’n plakkertje wilde verplaatsen. Was reuze fijn hoor, tijdens de laatste ontsluitingsweeen :?



Succes in ieder geval, wat je ook doet!

Ik heb zo’n twee jaar geleden ook die vraag hier neergezet. Toen ook weinig ervaringen helaas.



Een kennis van mij had wel goede ervaring. Zij is thuis bevallen.



Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat ik het een gedoe vond om hem te huren en het bij mij ook ineens allemaal anders liep (werd voortijdig ingeleid). Ben wel benieuwd naar jouw ervaring mocht je hem gaan gebruiken.

Je weet maar nooit of er hier ooit nog een derde komt :wink:



Succes met de laatste loodjes!