ervaring strippen

Hoi allemaal,

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien wacht ik al een weekje ofzo op de komst van onze tweede beeb. Helaas… tot op heden niks.

Vandaag voor extra controle in het ziekenhuis geweest, CTG echo etc alles prima met het kindje (en da’s het belangrijkste natuurlijk)

De gynaecoloog heeft me gestript, ik had al 2 cm ontsluiting (nou da’s beter dan niks) en na het strippen heb ik een uur of 3,5 fikse krampen gehad. Het gevoel van beginnende weeën in ieder geval. (nog niet puffen, maar andere activiteiten ff niet)

Ik ben toen op aanraden van de VK even op bed gaan liggen, en lekker in slaap gedoezeld. Toen ik wakker werd waren de krampen helemaal weg…

En ik wil juist krampen!!!

Nou om een lang verhaal enigzins kort te houden: wie heeft er ervaring met strippen en bestaat er een kans dat het alsnog doorzet nu of kan ik deze poging zo goed als mislukt zien?

bedankt!

groeten

muts

Hier ben ik op een woensdagochtend gestript en toen was ik anderhalve week overtijd.

Sinds het strippen het ik om de tien minuten een weeig en zeurderig gevoel,maar niet dat je zegt heeeeeeey dat zijn echte weeeen!

Dat is zo doorgegaan tot donderdagavond 23.30 en toen ging het over in enorme krampen en weeen en ging zo van om de tien minuten naar om de 3 en toen kon ik ze niet meer tellen!!!

Lekkere weeenstorm!!! Maar twee uur later was Thije er!

Nou hoop dat het strippen bij jou ook wel wat uithaalt! Want wachten duurd lang!

Succes

Ik ben met Ties s’middags gestript en s’nachts ben ik wakker geworden van flinke weeen! Succes!

hoi,

ik ben 29 juni getript, alleen best veel bloed verlies gehad en heel klein beetje pijn na het stripen het strippen zelf heeft heel veel pijn gedaan!

ben daarna ook nog aardig geschrokken omdat ik niet exact wist wat hij gedaan had en ook niet verteld had dat je bloed verlies kon hebben!

strippen hoeft dus helemaal niets te doen, is per persoon verschillend.

als er nu voor a,s maandag niets gebeurd wordt ik maandag ingeleidt. :pray:

@melanie wrote:

het strippen zelf heeft heel veel pijn gedaan!

hier ook!!!!!!!!!!!! Dat staat me nog meer bij dan de bevalling!
Ik vond het ook erg lomp gaan!

Dan was mijn gynaecoloog een fijn gevoelige denk ik… Het was best pijnlijk maar de pijn van een bevalling was toch erger bij mij (of deze moet er dadelijk uit vallen… :lol: :lol: )

Melanie, wat was jou uitgerekende datum? Staat me iets van bij dat dat niet zo veel scheelde met mij toch? Jeetje, dat jij met je klachten nog zo lang door moet zeg!

gr

muts

hoi,

ja, ik was 9 juli uitgerekend,

wordt nu a,s maandag de 16 e ingeleidt, eindelijk ben tot overmaat van ramp ook nog vorige week voor het ziekenhuis gevallen gelanceerd zeg maar uit de rolstoel :frowning: dat heeft het er ook niet beter op gemaakt en toen was er nog een hele leuke verpleger die zei, zit je nou nog te huilen :evil: dat is dan een academisch ziekenhuis!

als ik zo met de mensen op mijn werk omga zullen ze me vragen of ik wel op de juiste plek zit! , maar gelukkig doet ons kindje het goed.

jullie ook sterkte

jeetje, het zit je inderdaad niet mee zeg. En wat een boerenl*l die verpleger zeg!

Had je toen ze je stripte al ontsluiting?

Hoi hoi,

Ik ben 's morgens om 10 uur gestript (was de 1e keer dat ik gestript werd en had krap 1 cm ontsluiting)en 's avonds om 18.00 uur begonnen de weeen. 12 1/2 uur later was Thijs geboren!! Ik was 42 weken en 1 dag zwanger

Groetjes Heidi

hoi,

hij zei 1 cm, maar toen ik die zondag in het ziekenhuis kwam zei de verloskundige dat hij het erg ruim genomen had!

ik heb een aantal dagen doorgebloed!

daarna hebben ze niet meer gekeken of ik ontsluiting heb /had.

ik weet nu alleen dat ze rondt de 7,5 a 8 pond is en diep ingedaald is, dat voel ik ook wel,

als het kindje geboren is laat ik het jullie zo snel mogenlijk weten, heb de naam in ieder geval nog nergens gezien op geboorte kaartjes en of het forum :dance: .

gr melanie

Heidi: dat soort verhalen lees ik momenteel graag!

Melanie! Veel succes maandag en ik ben inderdaad benieuwd! Ik moet maandag terug voor controle en als de beeb er dinsdag nog niet is dan word ik thuis ingeleid door de VK (breken ze vliezen) mocht dat het nog niet doen dan word ik woensdag naar het zkhs voor een inleiding.

Hoop dat het allemaal niet nodig is en dat ik vannacht beval (mooi voor de hiite van het weekend :thumbup: :thumbup: )

gr

muts

dank je!

jij ook succes!

de 18e is ook een hele mooie datum ben ik zelf jarig en meestal wel goed weer!

ik hou het in de gaten.

gr mel

Hoi

Ik ben op donderdagochtend gestript toen was ik precies 41 weken. Ik vond het vervelend maar niet superpijnlijk en had toen volgens de vk ook al 2 cm. Uiteindelijk pas dinsdags bevallen dus het had bij mij niet echt het gewenste effect!

Ik was gestrip bij 37.2 weken (had al weeen die niks deden vanaf 33 weken vandaar) ik heb daardoor 2cm gekregen en verliezen van de slijmprop… en 1week later ben ik nogmaals gestript 38.2 en die avond braken mn vliezen opeens en een dag later was Joy er savonds.

De tweede keer strippen vond ik vervelender. Maar had misschien wel meer effect :mrgreen:

1e keer een arts-assistent.

2e keer een iets oudere dame, die al heel lang gyneacologe was/is.

Ik ben met 41+2 gestript (maandag)… Was niet pijnlijk, wel goed te strippen zei de vk… Zij had goede hoop…

De hele dag nergens last van gehad… Dinsdag zonder iets wakker geworden…

Men zegt dat de weeen binnen 24 uur moeten beginnen, anders heeft het strippen niet geholpen…

Di aan het begin van de avond begonnen bij mij de weeen… Heb zelf t gevoel dat t strippen er wel aan had bijgedragen…

Succes!!

@Krystle wrote:

Men zegt dat de weeen binnen 24 uur moeten beginnen, anders heeft het strippen niet geholpen…

Dat idee had ik inderdaad zelf ook inmiddels. Nou hier dus niet tot een bevalling geleidt. Alleen vrijdagavond vier uur fikse krampen gehad (beginnende weeën denk ik hoor) en toen was het .... weg....

Bedankt voor jullie reacties!
gr
muts