ervaring popal kinderfietsen

Voor J.ason zijn 6e verjaardag willen we een fiets kopen. Nu vind ik de prijzen behoorlijk varieren.

Mijn oog heb ik op het merk popal laten vallen vanwege de prijs.



Echter ben ik ook wel weer een beetje huiverig bij wat goedkopere merken. Dus ben benieuwd naar gebruikers ervaringen. Is het frame stevig. Kan het tegen een stootje etc…

Ik zeg niet doen… Wij hebben Valentijn er een gegeven voor zijn 4e verjaardag en mijn vriendin heeft haar jongens er ook een gegeven toen. Joon rijdt nu op die van Valentijn, maar hij is helemaal verroest (was al heel snel roestvorming) bij alle 3 de fietsen zit een soort lichte slinger in de banden, het stuuris nietgoed recht te krijgen, alles is een beetje gammel gewoon :? Joon krijgt voor zijn 5e verjaardag ook een degelijke fiets, waarschijnlijk wel 2e hands, want na 2jaar zal ie weer een maatje groter gaan :wink: Maar Valentijn rijdt nu ook opeen hele mooie Batavus :thumbup: Ook 2e hands vanwege bovenstaande reden, maar hij zag er uit als nieuw en kostte €50,- :thumbup:



Maar goed, los van onze ervaring vind en hoor je veel slechte ervaringen over Popal fietsen.

Idem hier… popal roest en het krankstel is uit 1 stuk… geen losse trappers… dus als het afbreekt, is de fiets meteen volledig af. Bij een degelijke fiets kun je alle onderdelen vervangen, van krankstel tot trapas.



Hier hebben de kinderen allemaal een 2e hands fiets. Peet een Alpina Yabber, Mies een Gazelle prins floris (geloof ik) en Niek had een batavus Koala en nu een Batavus Gabana met versnellingen. Ziet eruit als nieuw en was 80 euro (24 inch)

Via internet had ik reviews gelezen en de meesten waren wel tevreden over Popal.

Voor Pete’s verjaardag hebben we er eentje besteld via een internetwinkel. Bij het in elkaar zetten (bij ons zaten de trappers trouwens wel los) viel mijn man het op dat de banden niet rond leken. Ook het afstellen van de remblokken lukte niet echt. We zijn ermee naar een fietsenmaker gegaan en deze vertelde dat er 1. een hoogteslag in beide banden zat, 2. de standaard ingekort moet worden, 3. een schroefje in de v-brake niet goed was, waardoor afstellen niet lukte, 4. remkabel te lang is, 5. slappe ketting. Bij elkaar toch nog 40 euro om hem fietsend te krijgen.



We hebben geprobeerd om hem nog om te ruilen / in te leveren, maar ik was voorbij de zichttermijn en ze zeggen dat de problemen door verkeerde montage komt en niet door een fabrieksfout. Ik kan hem eventueel daarheen brengen (80 km enkele reis) en hem daar achterlaten om hem goed te monteren en dan paar dagen later weer ophalen. Tja, dan kan ik beter die 40 euro aan onze fietsenmaker geven en zeker weten dat hij goed gemaakt is.



De fietsenmaker had wel aangegeven dat ook al zouden we hem fietsend laten maken dat de fiets na een jaar wel zo’n beetje afgeschreven zou zijn. Het is allemaal toch net geen goede kwaliteit. Hopelijk redt hij het in ieder geval tot zijn volgende verjaardag.

Hm, ik had ook een popal op t oog, scheelt zoveel…

Ik heb een popal bakfiets gehad en ook ellende…de wielen waren niet goed, de lagers vielen eruit was niet goed te stellen, en er zat een slag in het wiel en de spaken waren te slap en dat heeft me zelf nog 20 euro gekost bij de fietsenmaker. De ketting viel er na 1 keer fietsen af en na veel geklooi weer goed gekregen maar maakte toen wel een raar geluid. Na geklaag hebben ze hem omgeruild en daarna weer ellende gehad.



Ik zou ook zeggen niet doen…

Ervaringen waar ik zeker wat aan heb. Popal wordt het dus niet :shifty:

Dan maar of iets meer uitgeven of een goede tweedehands fiets.

Ik heb voor de meiden vaak fietsen gehaald bij prijskiller.

Die bevielen allemaal erg goed…

Popal ken ik niet…

prijskiller hebben we hier ook een fiets van gehad. Wel oke, maar niet de kwaliteit om buiten te laten staan. Vind het wel beter idd dan popal fietsen.



Misschien kan je ook laten meewegen welke maat je nodig hebt? 16 en 20 inch doen ze meestal 2 jaar mee. Als je hem niet wilt doorschuiven en hij dus maar 2 jaar mee hoeft te gaan, dan kan een goedkopere fiets ook prima zijn.

Niek zit nu op 24 inch en daar doen ze vaak wel mee tot ze meteen naar 28 inch gaan en het dus niet groter kan. Zo rond de 11 jaar, Daar doet ze dan dus wel 3 a 4 jaar mee.



En halfords (ook online) Die heeft veel eigen merk fietsen die ook prima zijn, toch beduidend goedkoper dan gazelle en batavus of Alpina.

Wij hebben voor onze dochter een Popal kinderfiets gekocht bij www.doornbikes.nl deze bevalt goed en ze is er erg blij mee.