Ervaring met werken in de thuiszorg?

@Kes wrote:

Er zijn ook maar zat bureau’s die je de gelegenheid geven om via hun (verder) te leren. Maaike waar in brabant ga je wonen? Mijn baas zoekt geloof ik nog wel collega’s :mrgreen: :wink:




Ik ga in dinteloord wonen en ga solliciteren bij thuiszorg westbrabant is die die je bedoelde?

@jewel wrote:



Monique, bedankt…ik zal eens kijken op internet wat Particura precies inhoudt.

Via pbg…dat loopt geloof ik ook via thuiszorg he? (ik moet natuurlijk wel aan mijn adresjes komen :wink: )

Ik ken het systeem idd via mijn opleiding activiteitenbegeleiding.


dat hoeft niet persee je kan ook via marktplaats kijken waar mensen die een pgb hebben weer mensen zoeken om voor hun te werken. dit is wel allemaal wit. maar je verdient over het algemeen meer dan als je het via de thuiszorg doet. want dan is het geen pgb meer maar zorg in natura en gaat er ook een deel naar de thuiszorg.
iemand die een pgb heeft kan zelfstandig zorg inkopen dus ook particulier.

particura is een soort van uitzend bureau voor de alle zorg instellingen voornamelijk: amsterdam,zaanstreek en alkmaar.
van huishouding tot huiskamerprojecten, keukenassiseten en verzorgende en vast nog veel meer. zo wel intamuraal als extramuraal.
als je nog vragen hebt vraag gerust ik werk namelijk zelf voor particura.

:-*

hee monique, werk jij ook als vpk in de thuiszorg?

@Jennifer77 wrote:

hee monique, werk jij ook als vpk in de thuiszorg?




nee ik werk intramuraal als ziekenverzorgende(VIG).

Ik heb de thuiszorg gebeld, toen ik vroeg of het ook mogelijk is om in de weekenden te werken moest mevrouw aan de andere kant van de telefoon keihard lachen…(m.a.w.: wat een stomme vraag!)

Ook op een andere vraag van mij werd heel raar gereageerd.

Jemig wat een arrogant mens zeg. Terwijl ik erg beleefd was. Ik heb t effe helemaal gehad hiermee…ik ga effe een luchtje scheppen…

Ik werk ook in de thuiszorg…wijkverpleging…Doe het met heel veel plezier en heb altijd een goed gevoel na mijn dienst…

Hier was geen wachtlijst o.i.d. Ik heb een x voor de grap tegen een kennis gezegt dat ik wel wou werken daar…een paar dagen erna zat ik op gesprek…



Jewel, kan me voorstellen dat je baalt van het telefoongesprek…

Maar ik denk dat die mv moest lachen omdat juist de weekenden een probleem zijn om de diensten rond te krijgen…tenminste dat is hier zo…

Maar ja er zijn tegenwoordig veel thuiszorgorganisaties…

vind het niet zo netjes om te gaan lachen terwijl er een serieuse vraag word gesteld. kan me voorstellen dat je ervan baalt.

:hug:

wat voor functie wil je gaan betreden binnen de t.z dan?

Bain25, was het maar zo dat ze hierom moest lachen. Nee, je kunt alleen van ma t/m vrijdag werken. De weekenden juist niet. Het voelde gewoon echt als uitlachen. En nee, ik heb echt geen slechte dag vol gekke hormonen ofzo :wink: Ze was gewoon onbeleefd. Ook op een andere vraag of het mogelijk was om 2.5 uur te werken werd heel raar en afwijzend gereageerd (nou ja,erst kon het wel en daarna niet meer… :eh: )

Maar goed, ik dacht dat hun om mensen stonden te springen, maar als men zo iedere enthousiaste werkzoekende benaderd zal de lol er snel af zijn om bij de thuiszorg te gaan werken.

En idd hoor ik ga wel andere organisaties bellen. Hopelijk behandelt men mij daar wel normaal. :?

Ik kan mij best voorstellen dat sommige dingen niet mogelijk zijn, maar geef dan normaal antwoord, ik ben ook beleefd, ja toch?!

Ik blijf de moed erin houden!

Morgen weer een dag…

Jewel, ik zou erover klagen bij die organisatie! Belachelijk dat ze je zo te woord staan. Ik kan heel wat redenen bedenken waarom die mevrouw zo reageren wilde, maar dat doe je gewoon niet :snooty:



Ik werk 12 uur als huish.hulp in de thuiszorg, dat is inderdaad alleen door de weeks. Ik geloof dat ze je minimaal 9 uur aan het werk willen hebben, of 12 zelfs, anders kun je beter als alpha hulp gaan werken, dan kun je wel voor 3 uurtjes aan de slag. Ik hoorde dat hier zelfs de alpha hulpen op de wachtlijst staan.



Gewoon naar een andere organisatie bellen, wie weet voelt dat meteen beter. Ik heb hier zelfs een keer een soll.gesprek gehad waarbij er niemand kwam opdagen :o Ik gebeld en kreeg een hele lauwe reactie dat er dan wel iets fout zal zijn gegaan. Daarna nooit meer iets van ze gehoord, geen excuus, geen uitnodiging voor een herkansing, niets! Belachelijk ook.

Wil niet zeggen dat de organisatie waar ik nu voor werk alles even netjes afhandeld, maar toch wel iets netter dan die ander.



Succes in ieder geval!

om huishoudelijk werk te doen bij de thuiszorg ben je geen diploma nodig. En het wordt voor zover ik weet niet in het weekend gedaan, alleen van maandag t/m vrijdag. Heb 't werk zelf ook een tijd gedaan,dus spreek uit ervaring. Weekenden is echt alleen persoonlijke verzorging

als je in het weekend huishoudelijke hulp wilt verichten zou het al in een verpleeghuis kunnen zijn. daar draaien ze wel weekenddiensten en gaat het huishoudelijke werk wel gewoon door.

Jewel, das idd wel heel knullig dan…dan lachte de vrouw in kwestie je echt gewoon uit…

Ik hoop dat je ergens anders normaal te woord wordt gestaan!

Succes!