Ervaring met wc dekjes?

Heeft iemand ervaring met deze wc dekjes ?

Tot nu toe maakte ik de brillen (elders) altijd schoon met een lotiondoekje maar vandaag kwam ik deze wcdekjes tegen.

Is dit handig ? Verschuift het niet ? Plakt het aan je billen vast ?

Het is in de eerste plaats voor de kinderen bedoelt, die moeten altijd zo vaak onderweg enzo.

Vooral in de zomer plakken ze aan de billen…vakantie-ervaring mee

Zelf neem ik altijd van die handen-gel mee die desinfecteerd en poets daar mee…kan ik gelijk daarna ook mijn eigen handen doen want de toiletbril is soms het schoonste in een openbaar toilet en de kraan en de deurkruk het meest ranzig :sick:

@Rhiannon wrote:

Vooral in de zomer plakken ze aan de billen…vakantie-ervaring mee

Zelf neem ik altijd van die handen-gel mee die desinfecteerd en poets daar mee…kan ik gelijk daarna ook mijn eigen handen doen want de toiletbril is soms het schoonste in een openbaar toilet en de kraan en de deurkruk het meest ranzig :sick:

Zo doe ik t dus ook met desinfecterende gel, maar de wc deuren maak ik meestal open met een billen doekje of een zakdoekje om mijn hand heen, je weet nooit wat je ergens op kunt lopen.

Nou ja ik weet t ondertussen uit ervaring wel, en ik zal daardoor ook niet meer snel naar een vreemde wc gaan.

Die wc dekjes zijn voor kinderen toch ook nog wel handig, maar schoonmaken met de desinfectie gel is ook een goeie optie :wink:

Met desinfecterende gel haal ik geen viezigheid van mijn handen he, het blijft er nog gewoon op zitten :sick:

Het is wél prettig om de gel te gebruiken als je weer buiten de ruimte staat en je na het handen wassen nog de klink hebt moeten gebruiken.

ik leg er toiletpapier overheen voor ik ga zitten en dan doe ik bij de kinderen ook.

denk er eigenlijk nooit zo bij na

denk ook niet dat ik dat moet doen want dan zou ik spontaan smetvrees krijgen als je bij alles wat je pakt of op gaat zitten voor bacterien op kan zitten

de wc is echt niet het meest ranzigste plekje in huis of openbare plaats, winkel etc

ik houd het bij handjes wassen en gewoon lekker in bad aan het einde van de dag

je hebt trouwens ook papieren wcbril dingen

geen idee waar je die kan kopen

@schoen wrote:

ik leg er toiletpapier overheen voor ik ga zitten en dan doe ik bij de kinderen ook.

Dit doe ik ook meestal, 3 stukjes. (van een velletje of 2-3).

Vind het persoonlijk nogal overdreven om van die hoesjes mee te nemen (laat staan mijn handen met desinfecterend spul te behandelen, of de deur open te doen met een billendoekje), maar dat is iets anders.

Wij hebben altijd van die dekjes mee onderweg, maar dan gewoon goedkopere papieren voor volwassenen… Die koop je bij kruidvat bijv. van tolly. Die spoel je daarna ook gewoon door de wc weg.

mijn ervaring is erg slecht met die dingen, de kinderen plasten nog wel eens alle kanten op en dus ook over het dekje heen, dat vocht verspreidt dan zo lekker snel door het doekje heen en uiteindelijk zaten ze op een nat stukje papier :sick: wat dan ook weer heerlijk aan de benen bleef plakken!

Nee wij hebben gewoon een caravan gekocht met eigen wc in de badkamer :mrgreen:

:lol:

meneer doe mij maar een wc met caravan erbij :mrgreen:

heb je trouwens een stacaravan of een sleurhut?

vind het ook erg leuk maar het lijkt me zo eng om met zo’n ding te rijden

mijn man mag overgens alles rijden hoor

Ik neem ze wel mee voor onderweg, ze zijn van Poly geloof ik. Koop meestal een pakketje bij de DA met wegwerpzakjes, die Poly dingen e.d.

Vindt het lekker hygienisch!

ja een echte sleurhut! Ik persoonlijk vind het geweldig om ermee te rijden en vooral het parkeren op de camping, al die mannen die een vrouw met dat ding de camping op zien rijden, al vol leedvermaak in de handen wrijvend de stoelen bijdraaien en dan floep ik hem zo op de plek zonder gestuntel hihihi HEERLIJK!

@poeizie wrote:

denk er eigenlijk nooit zo bij na

denk ook niet dat ik dat moet doen want dan zou ik spontaan smetvrees krijgen als je bij alles wat je pakt of op gaat zitten voor bacterien op kan zitten

de wc is echt niet het meest ranzigste plekje in huis of openbare plaats, winkel etc

ik houd het bij handjes wassen en gewoon lekker in bad aan het einde van de dag

je hebt trouwens ook papieren wcbril dingen

geen idee waar je die kan kopen

Helemaal mee eens!

@jet wrote:

Wij hebben altijd van die dekjes mee onderweg, maar dan gewoon goedkopere papieren voor volwassenen… Die koop je bij kruidvat bijv. van tolly. Die spoel je daarna ook gewoon door de wc weg.

Dat lijkt mij ook wel handiger aan de ene kant omdat jje ze zo in de wc kunt gooien. Anderzijds, als de bril nat is, wordt het papier dus ook nat. Dan eerst droogvegen dus…

Ik denk dat ik het maar hou bij mijn methode. Luierdoekje mee, bril schoonvegen, droogmaken en zitten.

@kaboutertje wrote:

ja een echte sleurhut! Ik persoonlijk vind het geweldig om ermee te rijden en vooral het parkeren op de camping, al die mannen die een vrouw met dat ding de camping op zien rijden, al vol leedvermaak in de handen wrijvend de stoelen bijdraaien en dan floep ik hem zo op de plek zonder gestuntel hihihi HEERLIJK!

cool ! 8) :dance: :mrgreen:

Ik vind openbare toiletten dus ook überranzig.

En dat het overdreven zou zijn om ze eerst schoon te maken, of er iets overheen te leggen… :sick:

Wij gaan elke zomer naar Frankrijk (daar zijn mijn schoonouders naartoe verhuisd), en dat is een rit van 10 uur.

Nou, ondertussen zien we heel wat toiletten langs de kant van de weg en bij benzinepompen.

De één nog smeriger dan de ander.

Echt, ik hou het nog liever op dan dat ik daar zo op moet gaan zitten. Desnoods pies ik wel ergens in de struiken…

Noem mij overdreven maar ik leg er ook een halve rol wc papier op als Robin moet plassen.

Hij is nog te klein om te gaan hangen, wat ik zelf dus altijd doe.

Deuren enzo open ik altijd met mijn elleboog of knokkels, om ze daarna ook even in te smeren met desinfectiegel.

Tijdens die reis pak je ook weleens een broodje ofzo in de auto, of iets voor Robin.

Die dekjes heb ik geen ervaring mee, maar lijken me wel handig.

Nu moet ik wel zeggen dat dat losliggende toiletpapier niet heel handig is, want dat blijft ook altijd aan zijn benen hangen.

Maar dat is mijn inziens nog altijd beter dan helemaal niks.

je kan altijd nog een chemisch toiletje meenemen

wij hebben er ook een :mrgreen:

past prima achter in de auto

Ik heb dat soort dekjes ook wel eens gehaald voor onderweg. Vond ze zelf erg praktisch.

Verder doe ik ook wel wcpapier erop.

En we hebben nu nog een potje achterin de auto liggen voor de momenten waarop geen (schone) wc voorhanden is. Zelf hou ik het wel op, maar dat kunnen we van Isabel niet verwachten natuurlijk :wink:

Ze zouden dat soort dekjes trouwens ook bij boodschappenkarretjes moeten hebben… hoorde dat dat een van de meest ranzige openbare dingen zijn om aan te pakken…