ervaring met vroege zindelijkheidstraining??

Zijn er moeders die vroeg gestart zijn met zindelijkheidstraining?

Ik wil deze week starten met zindelijkheids training.

Potje in de kamer en gaan met die banaan.

Maar zou het leuk vinden om met moeders te kletsen die ook vroeg zijn gestart.

Kan ze al goed lopen?

Pas als ze kunnen lopen kunnen ze technisch gezien ook beginnen met aanvoelen wat hun sluitspier doet. Voor die tijd heeft het totaal geen zin.

Je kan er dan hooguit een hoop dwarsheid en frustratie mee opwekken omdat je iets van d’r vraagt wat ze echt nog niet kan.

Bij de meeste kinderen heeft beginnen pas zin tussen de 18 a 24 maanden.

Dus je bent er wel errrrggg vroeg bij :oops:

Michel is nu bijna 17 maanden en hij loop al weer bijna 4 maanden heel goed. Van de week vond hij Peter op de wc interessant en hebben we hem op het potje laten zitten net als Peter. Hij deed niks, maar zat wel te glunderen.

Nu doen we dat dus s’ avonds steeds als ze bloot zijn en in bad gaan.

alvast een beetje ritme kweken.

Zelf was ik al zindelijk met 11 maand overdag.

Ik kon toen nog niet lopen.

Snachts zindelijk was ik met bijna 2 jaar.

Maar is er hier helemaal niemand die het ook vroeg heeft geprobeerd??

Lianne raakt namelijk helemaal over de kook als ze een vieze luier heeft (poep)

Dan gilt ze bahbahbahbah

Ook als ze een volle plasluier heeft vind ze dat errug vies

Hoe kon jij zindelijk zijn als je nog niet kon lopen? :think: Hoe moet ik dat voor me zien?

We zijn hier nu een aantal maanden bezig, gaat soms heel goed en soms helemaal niet. Zie niet in waarom een kind snel zindelijk moet worden eigenlijk, ik geloof dat ze dat toch pas doen als ze er aan toe zijn.

Ik ben er nog niet aan begonnen :wink:

Ik heb geen idee hoe dat vroeger ging.

Ik gaf zelf aan dat ik op potje wilde.

Eerst alleen de grote boodschap later ook de plas

Dat schijnt zelfs bij baby’s al te kunnen, maar dan werk het toch anders als echte zindelijkheid (ouder reageerd zo sensitief dat kind droge broek houdt, kind leert het op te houden. Beetje een wisselwerking dus, maar geen ‘ecte’ zindelijkheid).

Wij hebben ook nog voor anderhalf jr het potje neergezet. Het is heel belangrijk om er heel luchtig mee om te gaan, niet te dwingen oid. Het schijnt dat kinderen die echt op jonge leeftijd zindelijk getraind zijn vaker een terugval krijgen of lang in bed blijven plassen.

Hier ook al wel vroeg er geregeld op gezet maar toen kwam er nog niets nu kan hij er op plassen en zelfs maar 2 ongelukjes in 2 dagen zonder luier :thumbup:

Hier een vroege mama hoor.

Heb ook snelle kinderen dat scheelt ook maar ik ben allang begonnen en die van mij is een maand jonger dan die van jou :smiley:

Ik stimuleer veel maar dwing niet.

Het potje staat hier vaak in de kamer, voordat we op bed, in bad of naar buiten oid gaan zetten we hem even op het potje. Het potje is vaker een speelatribuut maar vaak gaat hij er op zitten. Het is ook makkelijker, plassen doet hij zodra de luier afgaat, dus dan hup direct op de pot.

Ik wil niets dwingen dus hij moet van mij niet blijven zitten of wat dan ook als hij niet wil. Maar wil wel dat hij het niet vreemd vind.

Zo hebben we het ook bij mijn dochter gedaan en die was voor haar tweede volledig zindelijk.

Het is gewoon grappig, als hij nu het potje ziet dat wil hij er alleen maar op zitten.

Dus ik vind het niet raar hoor om dit heel vroeg te doen.

Tja wat is zindelijk? Ik vind het al zindelijkheidstraining zeg maar als je kind zelf aangeeft dat natte en vieze luiers niet fijn zijn. Jij biedt dan een alternatief in de vorm van een potje. :thumbup: Casper heeft al vanaf dat hij 7 maanden is een potje. Het is voor hem een ding wat je door kamer kunt slepen, waar je op kunt zitten en ook waar je op kunt plassen of poepen. Hier wordt dus ook ongedwongen mee omgegaan. Als hij erop wil zitten prima en wil hij niet ook goed. Een luier krijgt hij nog, maar ik probeer dus wel zsm te verschonen. Een luier houdt hem ook ‘te goed’ droog dus voelt het voor hem niet vervelend. Deze zomer gaan de onderbroekjes uit de kast en de luiers blijven er dan in. Eens kijken of hij natte broeken dus wel vervelend vind. :angel:

Wij starten vandaag met de zindelijkheidstraining Pipi op het potje.

Mikki gaat ook al enkele maanden naar de wc maar vanaf vandaag krijgt ze overdag geen luier meer aan. ( behalve tijdens haar middagslaapje).