ervaring met tempen? (na miskraam)

Hey dames,

Voor onze eerste zwangerschap ben ik wegens een onregelmatige cyclus gaan tempen. Toen was heel duidelijk mijn lage temp ronde de 36.3/36.4 en de hoge rond de 36.7/36.8

Nu heb ik in augustus een missed abortion meegemaakt. Na de curretage had ik na 10 dagen een bloeding die 6 dagen aanhield. Toen na 24 dagen weer een bloeding, die 2 dagen aanhield.

Vanaf toen ben ik gaan tempen om duidelijkheid te krijgen over mijn eisprong en NOD. Dit is mijn lijstje:

Dag 1 36.9

Dag 2 36.8

Dag 3 36.6

Dag 4 36.4

Dag 5 36.6

Dag 6 36.4

Dag 7 36.3

Dag 8 36.3

Dag 9 36.4

Dag 10 36.6

Dag 11 36.6

Wat ik raar vind ik dat ie toch 2 a 3 tienden schommelt, terwijl mijn eisprong nog niet geweest is. Heeft 1 van jullie dit ook gehad? En hoe ging het dan na de eisprong? Was er wel een duidelijke stijging te zien?

Groetjes Nienke

Hey Nienke!

Nog geen reacties gehad zie ik…Daarom laat ik maar wat van me horen!

Ik heb een zoontje van 2 waar we echt heel gelukkig mee zijn…

Na hem heb ik 1 MK en een MA gehad ( met ruim 12 weken bleek het vruchtje al 5 weken niet meer te leven )

Omdat ik van mezelf een hele onregelmatige cyclus heb, ben ik op verzoek van de gyn gaan tempen. Bij mij schommelt het het eerste deel van de cyclus ook behoorlijk hoor, met soms wel 0,4 graden verschil!

Deze cyclus ben ik ook nog een dag ziek geweest en steeg mijn temp de ene dag naar 37,0 en de dag erna daalde die weer naar 36,2! Dit was nog voor mijn eisprong.

De eerste keer dat ik tempte zag je echt een duidelijk verschil voor en na de eisprong. Deze bleef hoog, varieerde van 36,8 tot 37,2. 2 dagen voor mijn NOD zakte de temp weer en werd ik ongesteld. :cry:

Deze cyclus, ronde 2 met clomid temp ik ook en heb ik op dag 21 bloed laten prikken. A.s. maandag krijg ik de uitslag of ik een goed ei heb gehad. Kan het niet duidelijk uit mijn temp halen. Mijn temp voor mijn vermoedelijke ei schommelde nu ook al steeds tussen de 36,5 en 36,6.

Ik heb de cyclus hiervoor ovulatietesten gebruikt, voor mij heel duidelijk. Misschien ook iets voor jou?

Heel veel succes!

Groetjes, Daantje xxx

Hey Daantje…

Bedankt voor je reactie. vervelend zeg een MA en MK na je zoontje. Had je voor je zoontje ook een onregelmatige cyclus?

Toen heb je niet getempt begrijp ik…ik heb voor onze dochter wel getempt en toen kon ik het uit de ene eisprong die ik had wel goed zien. Zo’n 12 dagen vantevoren ging ie een paar tienden omhoog.

Dus bij jou zakte de temp 2 dagen voor je NOD al? nou ja, dan kun je je wel alvast instellen op de komende ongi. Bij mij was het de dag van de ongi zelf of een dag erna.

Maar je zag het in ieder geval wel dat ie omhoog ging, geeft hoop. Tot nu toe blijft ie rond de 36.3-36.6 schommelen. Ik heb ook nog even, ben van een cyclus van 28 dagen uitgegaan, maar kan net zo goed 33 dagen duren, zoals voor de MA.

Nienke