Ervaring met Stokke draagzak/babybjorn draagzak?

Beste allemaal,



Ik zou best eens mijn zoon willen dragen in een draagzak, maar ik heb de manduca en bondolino geprobeerd en die waren echt geen succes. Ik wilde toch eens een stokke of BB proberen. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb een BB gekregen van iemand.

Ik heb het nog niet echt gebruikt, wel geprobeerd. Ik vind dat hij er op zich prima in zit alleen en ook voor mijzelf zit het prima.

Maar Stuart vond hetzelf niet echt fijn en verder zou ik hetzelf alleen bij bepaalde gelegenheden gebruiken, daar waar je hem anders steeds op de arm moet houden en dat is nog niet echt aan de orde gekomen.

Ik vind babybjorn prut, een slechte reclame voor alles wat draagt. In een BB kan je echt maar een paar maanden dragen voor het te zwaar wordt. Veel mensen stoppen dan met dragen terwijl het gewoon aan dat ding zelf ligt, en je bijvoorbeeld met die bondolino/manduca (of een doek natuurlijk) veel comfortabeler en langer kunt dragen.



Toen ik voor het eerst een bb in actie zag was ik overigens wel verbaasd van het gemak. Omdoen, klik open, baby erin, klik dicht. Maar helaas is hij niet zo goed voor de heupjes van de baby (en meestal ook voor de schouders van de drager).

Als een manduca/bondolino geen succes is, dan is een BB dat zeker niet :mrgreen: :angel:



Ik denk echt dat je goed moet kijken of je de drager goed gebruikt, en dat de gespen goed afgesteld zijn. Toen ik mijn manduca voor het eerst gebruikte vond ik het ook maar een gedoe, maar eenmaal de juiste afstelling gevonden…heerlijk! voor ons allebei, en nog steeds…mannetje is inmiddels 19 maanden :lol:



Het is even puzzelen, maar als een manduca eenmaal goed zit kun je er jaren plezier van hebben (itt de BB :wink: )



Succes!

De bb en stokke zijn echt waardeloze dingen vind ik…het is slecht voor de heupjes en na even dragen voel je hem flink in je rug en schouders/nek…om over FF (face forward) maar niet te praten :silenced: (Ja ben bekend met de BB heb Y.eline er ook heel even in gedragen voordat ik op de doeken en het ergonomisch dragen uitkwam)



Nee ik zou het echt bij ergonomische dragers houden hoor vooral voor het kindje zelf omdat het dan een natuurlijke draaghouding heeft en het beter is voor de heupjes.

Kijk eens hier http://www.cathelijne.nl/2012/review-stokke-mycarrier/

In het begin vind ik de BB best gaan. Je hebt verschillende versies. De basic moet je idd niet te lang hebben met een baby al zwaarder dan 5 kilo. De comfort carrier is niet zo een ramp voor je rug, want die draag op je heupen. Deze mag vanaf 6,5 kg. Het is niet een van de goedkoopste, maar op mp is misschien nog aanbod. Ik vind het sneller en prettiger dan de draagdoek, maar dat is mijn mening. Je hebt ze in 2 tellen ingepakt :mrgreen: Het is ook dat alle drie mijn kinderen niet in een draagdoek wilden/willen en ik had nog wel zo een mooie :naughty:

Bij K heb ik een BB gehad, hartstikke leuk maar ontzettend zwaar, Ik was dan ook zo uitgekeken op dat ding, niet wetende dat er ook ander soort dragers waren.

Nu met L ben k begonnen met een doek, beviel me prima, Alleen gaat het knopen niet meer zo lekker door mijn handen en ben ik noodgedwongen overgestapt op een ergonomische drager, en draag L nu op mijn rug, wat ene verschil! Echt heerlijk, maar mijn meisje is ook wat groter dan jou zoontje. Ik zou het over een poosje nog eens proberen en anders eens kijken of er iemand van hier bij jou inde buurt woont om een draagdoek te proberen?

Zoals gezegd is een Babybjorn niet echt een hele verstandige keuze.

Het zijn geen ergonomische dragers (Stokke trouwens ook niet echt).

Dit houdt in dat ze niet goed zijn voor de heupjes en rug van je kindje, die moeten in een bepaalde positie zijn voor een goede ontwikkeling.

Alternatieven die wel goed zijn, zijn Bondolino, Manduca, geweven draagdoeken, Marsupi, Beco Butterfly, Storchenwiege Babycarrier, Emeibaby.



Kijk anders hier eens naar:



http://moeders.nu/2012/03/ergonomische-draagzak-versus-babybjorn/

Hier draag ik de jongste soms in de Babybjorn. Dit vooral omdat hij absoluut geen kinderwagenkind is en het soms erg gemakkelijk is. Ik draag hem geen uren, want na een half uur/uur vind ik het zwaarder worden. Jeavi vindt het lekker en valt soms heerlijk tegen mij aan in slaap.



Natuurlijk zijn er betere draagmanieren. Maar ik ben geen draagdoekpersoon. Voor mij is dit nu prima. Een korte periode, daar is waar ik het voor heb.



Weet je, er blijven altijd discussies bestaan over dragen en andere opvoeddingen. ‘Draagzakken zijn slecht, draagdoeken zijn top’. Borstvoeding is geweldig, fles is ‘minder’. Potjes eten is ‘vies’, vers/rapley is super. (bovenstaande voorbeelden zijn NIET mijn mening!!!, laat dat duidelijk zijn) Zo blijven er altijd voorkeuren per persoon.



Ja, het is misschien niet zo geweldig voor de heupen, maar voor de korte periode die wij hem gebruiken, vind ik het handig en Jeavi het fijn.

@diddle wrote:





Weet je, er blijven altijd discussies bestaan over dragen en andere opvoeddingen. ‘Draagzakken zijn slecht, draagdoeken zijn top’. Borstvoeding is geweldig, fles is ‘minder’. Potjes eten is ‘vies’, vers/rapley is super. (bovenstaande voorbeelden zijn NIET mijn mening!!!, laat dat duidelijk zijn) Zo blijven er altijd voorkeuren per persoon.


de voorbeelden die je noemt zijn juist wel wel allemaal met wetenschappelijke onderzoeken te bewijzen dat de ene beter is dan de ander. :wink:

Of je per se (en tegen elke prijs)het allerbeste voor je kindje wil, dat is dan weer wel iets wat met de voorkeuren van personen te maken heeft.

Ja, het is misschien niet zo geweldig voor de heupen, maar voor de korte periode die wij hem gebruiken, vind ik het handig en Jeavi het fijn.

ik denk dat als je kort draagt, je er idd niet veel kwaad mee kan doen, en het alleen maar fijn is dat jullie lekker dragen!

Maar over het algemeen zijn de ergonomische dragers gewoon een win-win-situatie: beter voor het lichaam van het kindje en lichter dragen voor de ouder, waardoor je er langer achter elkaar en tot een oudere leeftijd van gebruik kunt maken :angel:
(en dan zijn doeken idd een klasse apart, waar ik me echt wel van kan voorstellen dat je daar helemaal geen trek in hebt. Maar een ergonomische drager als een bondolino, manduca, boba ed zijn qua type toch wel heel nauw verwant aan de baby-bjorn, met dat verschil dat die babybjorn dus niet ergonomisch is. Ik zou het dan wel weten :wink: )


Maar goed, vervelend voor de ts dat juist die ergonomische dragers niet lekker zitten. Misschien een fotootje plaatsen, allicht kunnen we tips gevenhoe je hem beter afstelt?

Goed afstellen/goed dragen kan inderdaad een wereld van verschil betekenen voor de zwaarte. Als hij niet strak genoeg zit bijv… gaat het hangen, en dan doet het ook bij een ergonomische drager pijn.