ervaring met soja-melk?

vanaf vandaag geven we tygo sojamelk ipv opvolgmelk

(ff proberen wat dit met zijn huiduitslag doet)



nu zag ik op het pak dat er ook vit. D in zit.



hoef ik nu geen vit. D druppels bij te geven?

Je bedoelt de soja groeimelk?

Daar geef ik geen druppels bij. Als het ook op de gewone melk staat, hoef je het volgens mij ook niet te doen.



Groetjes,

Heleen

ja ik bedoel de groeimelk

mooi, geen druppels

dat scheelt me weer een hoop ‘vergeet-stress’

tnx

inderdaad :wink:

Hee, ben benieuwd of het wat doet ja, Ik zag het idd op de foto’s

Heeft hij het eigenlijk alleen op zijn gezicht op over zijn hele lijfje? (plekken/jeuk?)



Lusten die van jullie die melk joh trouwens? IK krijg jodocus er niet aan , hoor heel irritant.



Maar even de “koemelktrut-de betweter” uithangen hoor: Wilde je het hem geven zodat hij er mínder van binnen krijgt of wilde je koemelkloos gaan.? want in het laatste geval moet je echt ff alles checken wat je eet .



Het zit in de gekste dingen.

ik wil dit proberen, niet omdat ie koemelkallergie heeft

maar omdat we dus weleens wisselen met opvolgmelk

en we bij similac merkten dat ie minder last had dan bij nutrilon.

maar misschien was het wel stom toeval, ook met de ab-kuur te maken, of door iets anders, dat ie toevallig toen gegeten heeft.

we weten het gewoon niet.

hij is laatst op allergieën getest (bloed), daar kwam niets uit, behalve dat er een bepaalde stof iets hoger uitviel, dat zei dat ie wel ergens allergisch voor is, maar dat dat momenteel niet te vinden is (speld in hooiberg)



omdat we merkten dat ie weer onder zat toen we weer nutrilon gaven,

en niet alleen in zijn gezichtje, maar ook in knieholtes van die plekken

en een plekje op zijn arm, dachten we dat er misschien ‘iets’ in de nutrilon zou kunnen zitten waardoor hij uitslag krijgt.

daarom proberen we even op advies sojamelk uit en kijken we of dit verschil geeft. gewone melk drinkt ie niet, hij vindt dit wel lekker (gelukkig).



hij heeft er geen last van, geen jeuk, geen pijn

tenminste… hij heeft nogal een hoge pijngrens zoals je weet,

dus we weten niet of dit met jeuk ook zo is.





heel verhaal :wink:

Sebastiaan lust de peutermelk van nutricia niet :wink:



Maar hij had ook wat plekken net zoals Ziet omschrijft. Tegen de gewone nutrilon kon hij wel, maar yoghurt/rijstebloem/banaan bv is een ramp. Op het moment heeft hij weer wat plekken, maar waarvan? 'k Heb geen idee… we zijn nu wel weer strenger met koekjes en het wordt geleidelijk weer wat beter. Hij krijgt alleen reepjes ontbijtkoek of liga koekjes, daar weet ik zeker van dat het goed gaat. Hopelijk trekt alles nu weer weg.

Quentin krijgt al HEEL lang soja-melk i.p.v. de gewone (opvolg)melk… Hij krijgt ook helemaal geen zuivel, hij ‘schijnt’ (bloesemtherapeute en biologisch genezer… :wink:) een lactose-intolerantie te hebben. Dus heb ik dat afgeschaft…



Dus JA, hier ervaring met soja-melk! Enneh… Hij vindt dat VEEL lekkerder dan gewone melk… :shifty:



Enneh… Dus er zit ‘iets’ in z’n bloed waardoor hij allergisch ZOU KUNNEN ZIJN??? Klinkt bekend… 8)

ja ze lijken op elkaar he…

tygo vindt gewone melk helemaal niet lekker

en deze sojamelk wel

dus ben allang blij



plekjes op zijn arm en benen zijn trouwens weg, dus ik hoop dat het idd door iets in de nutrilon kwam

we houden het maar ff vol

Hoi,



He toevallig dat ik dit lees…



Ik gebruik sojamelk voor Cyril al vanaf dat hij een jaar is(de gewone versie) dit omdat hij last krijgt van exceem als hij gewone melk drinkt (toetje, kaas en een klein bekertje kan geen kwaad maar als de twee papflessen erbij komen zit hij geheid weer onder)

Ik geef er geen druppels bij, hij krijgt genoeg binnen met alles op een dag.

Gewone melk vind Cyril opzich wel lekker maar niet zoals de sojamelk, die is ook iets zoeter lijkt wel.



Dus hier wel goede resultaten.

quootje wat interresant kan zijn: Het calcium carbonicum type (meestal blond haar en blauwe ogen, fors gebouwd met groot hoofd) lust geen melk. Van nature voelt hij aan, dat de melk zijn slechte calcium stofwisseling nog meer nadelig zal beïnvloeden. Het calcium carb. type is in Europa misschien wel het meest voorkomende kindertype.



zie verder http://www.fonteine.com/calcium_carbonicum.html

@justmarried wrote:

quootje wat interresant kan zijn: Het calcium carbonicum type (meestal blond haar en blauwe ogen, fors gebouwd met groot hoofd) lust geen melk. Van nature voelt hij aan, dat de melk zijn slechte calcium stofwisseling nog meer nadelig zal beïnvloeden. Het calcium carb. type is in Europa misschien wel het meest voorkomende kindertype.[/url]






:shock:



Méén je dat nou, joh??? :think:



… Mag jij raden hoe Quentin eruit ziet… :eh:

Ja inderdaad Yvette…en Joost :think: Vreemd…

nou we zijn nu een paar weken verder

de uitslag lijkt minder te worden :dance:

misschien ook lactose intolerantie?

maar met kaas en dergelijke heeft ie geen enkel probleem

dus ik weet het niet.

ik weet alleen dat ie die sojamelk veel lekkerder vindt, dus ja, we gaan er lekker mee door.



tygo is trouwens donkerblond met donkerbruine ogen :wink:

Hier ook een ‘calcium cabonicum type’ met exceem. Ga het toch maar eens proberen met soyamelk…

Joost lust echt al een paar weken geen melk meer (behalve als pap)

Ik zal ook eens gaan proberen om sojamelk te gaan geven. Maar zitten hier alle bnodigde voedingsstoffen in die ook in gewone melk zitten…? :think:

in de groeimelk wel :wink: :thumbup:

Geef je dan groei-sojamelk Ziet?

Toevallig dat ik dit onderwerp tegen kom zeg. Ik had het laatst met mijn moeder over Sojamelk en zij steigerder haast tegen het plafond aan.



Zij is schildklier patient en als er iets op de verboden lijst staat, is het wel sojamelk. Daar schijnt je schildklier een flinke opdonder van te kunnen krijgen. Dus ik ben eens gaan googlen en de fronten zijn aardig verdeelt.



Je hebt voorstanders die er bij zweren, maar ook tegenstanders en daar lees je de naarste dingen over de gevolgen van sojamelk (schildklierproblemen, kids die te groot worden voor hun leeftijd en vervroegd in de puberteit komen, allemaal hormonale toestanden)



Omdat je schildklier je hormonen regelt en mijn moeder door een arts voor soja is gewaarschuwd, heb ik er toch maar vanaf gezien.

Bec; je hebt toevallig niet meer de linjes (met name de negatieve verhalen) bij de hand?



Heb Rick gisteren voor het eerst soyamelk gegeven (de variant zonder suiker en zout…effe geproefd… :sick: :sick: :sick: ), en hij dronk er veel meer van dan van z’n gewone opvolgmelk of zelfs fruitflesje… :shock: