ervaring met maagproblemen?

hoi,

Vandaag gehoord dat we met onze Stijn (12 weken) naar de kinderarts moeten om te onderzoeken op maagklachten.

Hij huilt vanaf dag 3 gemiddeld 9 uur per dag, en het is een paar weken beter gegaan, maar helaas is het nu weer helemaal mis met hem. Hij gilt het soms uit en verkrampt helemaal, erg zielig.

De huisarts zegt dat het reflux kan zijn, of de spier aan de andere kant van de maag, die te strak zou zijn, hierdoor zou hij zijn maag niet leeg kunnen krijgen, en dan komt er maagzuur in zijn slokdarm, dit doet erg zeer op den duur.

zijn er mensen die ervaring hebben met deze klachten en wat je als ouder kunt doen om het voor het kindje gemakkelijker te maken?

groetjes, Niene

Ah Niene ik had zo gehoopt dat het over was… En wat sneu voor je kleine mannetje dat ie zo’n pijn heeft :frowning: Een hele dikke knuffel van ons… hoop dat iemand tips voor je heeft :-* :hug:

Ach meis, wat beroerd joh. Ik ben met Joost toen niet naar de arts verwezen, Er is dus nooi onderzocht of hij reflux had, Joost spuugde echte tot hij bijna een jaar was enorm veel , we sjouwden de hele dag met hydrofielluiers op onze schouder, Altijd bij de hand,





Ik geloof direct dat het iets met zijn maag te maklen kan hebben hoor, maar buiten dat, is er ook naar de voeding gekeken? Joost huilde geen 9 uur per dag, maar wel relatief veel , kreeg na 5 weken eczeem en bleek ook een koemelkallergie te hebben.



Dat spugen is met andere voeding echter ook nooit beter gegaan hoor tot het uit zichzelf ineens overging.



OH meid, ik hoop dat het gauw beter gaat! Ik heb het vaak best verdrietig gevonden dat spugen



Wanneer moet je naar de arts?

ik weet nog niet waneer ik naar de arts kan, maar het zou ‘spoed’ worden. Stijn heeft al een koemelkvrij dieet (pepti) omdat hij inderdaad veel krampen kreeg van de moedermelk. het is toen inderdaad een poosje beter gegaan, en nu gaat het alweer een paar weken minder. ik had inderdaad net de hoop dat ik een ‘normale’ baby hed, maar helaas…

Ook vicky, dank je voor je steun, heb ik echt even nodig af en toe

liefs, Niene

Lijkt wel een beetje het verhaal van Peter…



Bij hem bleek het probleem niet in zijn maag maar in zijn darmen te zitten, die werkte zo traag dat hij de voedingstoffen veel te veel opnam en dus heeeeeel hard groeide en ook kon het eten niet goed weg uit zijn maag, de snelheid van de perestaltiek was gewoon veel te laag.



Bij hem ging het pas beter toen hij met ruim 5 maanden werd bijgevoed met vezelrijke groenten en een aardappeltje.

Die vezels stimuleerden zijn darmen om harder te werken en dat in combinatie met therapie om de stress uit zijn lichaam te halen heeft uiteindelijk voor beterschap gezorgd.



Wat bij hem verlichting gaf was voor elk slaapje hem op de arm nemen met zijn beentjes hangend aan elke zijde van mijn arm en dan de hand op de buik en zijn hoofdje op mijn andere arm.

En dan zijn buikje in zachte rondjes masseren. Ook hebben we 2 dikke boeken onder de hoofdeindpoten van zijn bedje gezet, hierdoor kwam hij met zijn hoofd hoger te liggen dan zijn voeten en daardoor spuugde hij minder.

En inplaats van 5 grote flessen kreeg hij een hele tijd 10x een kleiner beetje. Vooral dat laatste gaf verlichting. Ik was wel de hele dag aan het voeden, maar 100 cc per keer ging beter dan meer in 1 fles.

Hij was gewoon gulzig doordat hij dus snel groeide en het eten lang in zijn darmen bleef, maar je lichaam geeft pas na 15 minuten een sein dat de maag voldaan is. Dus dronk hij al gauw meer dan hij eigelijk opkon en dan spuugde hij ook veel bovendien kun je heel veel maagpijn hebben van een te volle buik.

Dus eten meer verspreiden over de dag, meerdere darmmassages per dag, veel regelmaat, massagetherapie tegen stress en zijn bedje hoger waren hier de dingen die verlichting gaven.



Hij is nu ruim 1 en hij blijkt nog steeds gevoelige darmen te hebben, er zijn een paar voedingsmiddelen die hij niet verdraagt en melk is er 1 van. Hij krijgt dus nog steeds opvolgmelk hypoallergeen, die variant accepteerd zijn lijf nu.



Meid veel sterkte, we weten alles van de pijn die je kan voelen om een kindje wat huilt en wat je niet kunt troosten, ons Peter huilde tussen de 14 en 18 uur per dag.

Heb je niet iemand die je kan vragen om eens een half dagje op te passen? zodat je even kan bijtanken? :hug:

kan straks de verwijsbrief halen bij de huisarts, ben benieuwd!

en… gisteren echt even ingestort, kon het huilen niet meer verdragen, heb mijn zusje gebeld, die is gekomen en toen samen met thee zitten praten over alles, lucht wel op. vrijdag ga ik een dag lang naar de sauna, en krijg ik een lange ontspanningsmassage, heb ik echt zin in, en heb ik ook nodig.

liefs, Niene

ik mag 8 januari heen, ik ben benieuwd!

Huisarts schrijft dat hij denk aan Reflux of pylorospast. Ik hoop toch echt dat we er achter komen waarom Stijn zo huilt, zodat we er iets aan kunnen doen.

Liefs, Niene

hey wat apart, dat komt niet mega veel voor, mijn man (nu bijna 35) heeft als baby een pylorus spasmus gehad, een afsluiting van de maag aan de maagklep.

Hij is er als 10 weken oud babietje aan geopereerd, maar hij huilde niet persee heel veel, hij spuugde gewoon echt alles uit en zag er met 10 weken uit als een biafra kindje :frowning:

Het heeft toen (1972) nog 3 maanden geduurd voor hij weer een beetje op gewicht was en ik lees dat wel meer. Dus ben nu wel benieuwd wat er uit de bus komt.



Sterkte hoor, dat gehuil kan zo door merg en been gaan, niet te kort, goed dat je even tijd voor jezelf neemt :hug: