Ondanks dat Matteo zeker 1 keer per dag poepte, dacht de kinderarts door al zijn klachten dat hij toch verstopt zat…
Nu zijn we daar donderdag geweest en moesten beginnen met laxeermiddelen (forlax) Nu heeft Matteo dat paar dagen gehad…
En het resultaat?
ipv zeker 1 keer per dag heeft hij nu sinds donderdagmiddag niet meer gepoept??
Hoe kan dat nou, juist als hij al laxeermiddelen krijgt?
Wij hebben voor Jinte ook forlax gehad en het ging eigenlijk pas werken na een dag of 6. We waren begonnen met 1 zakjeper dag, maar na 4 dagen vond ik dat geen resultaat geven dus twee zakjes per dag gegeven. Toen ging het heel erg goed, te goed zelfs, dus heb ik het weer terug geschoreofd naar 1zakje per dag. En dat gaat nu heel goed. Alleen nu heeft ze gister niet gepoept, dus misschien toch straks weer even twee dagen twee zakjes per dag!
Ik weet niet of jullie bij het koken olijfolie gebruiken, maar dat is ook een goede laxeerder.
En maakt de darmen niet lui, waar ik met de echte laxeermiddelen vaak bang voor ben… (helaas ervaring: mijn neef heeft het gehad en kan nu niet meer zonder…)
Een lepeltje olijfolie per dag en als ze het zo niet lusten, door het drinken…
Werkte hier als een tierelier…
hij heeft uiteindelijk vanmiddag gepoept! Na 4 dagen dus…
ik vind het zoo gek dat hij normaal zeker 1-3 keer per dag poept… en nu met laxeermiddel 4 dagen niet!
zou zeker even contact opnemen met de ka! Want vind het ook wel apart dat hij nu ineens zoveel minder vaak poept als voordat jullie ermee begonnen.
Hier alleen ervaring met lactulose en dat is dus een middel dat de darmen niet lui maakt.
Onze zoon zat wel echt compleet verstopt vanaf het moment dat we met bijvoeding begonnen. En dan krijg hij nog wel borstvoeding… maar dat was niet genoeg laxerend dus helaas.
Duurde toen meerdere dagen voor het enigzins effect had en we hebben het best een tijd door gebruikt, maar inmiddels kan hij helemaal zonder en heeft hij geen last meer van verstopping… want hij had er echt enorm last van (had zelfs scheurtjes van het persen en dus ook bloed bij de ontlasting enzo )
Hier voor Aniek ook forlax, zelfde ervaring als Alette… het werkte pas voor t eerst na een week en toen nog niet afdoende. een dag of 10 2 zakjes gebruikt, toen terug naar 1 en dat gaat goed. Maar soms krijgt ze gewoon weer een dag 2 zakjes, dan zit ze weer hartstikke verstopt.
We zijn sindskort gaan proberen wat het doet als ze yoghurt met lijnzaad eet, dat vind ze vreselijk, dus we proberen het zo lekker mogelijk te maken. Maar dat lijkt toch ook te werken, dat heeft dan voorkeur boven de forlax.
Pfff tijd geleden…
onze meid poepte altijd al moeilijk…toch wel elke dag wat,toch is ze toen ze net 2 jaar was met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat ze helemaal verstopt zat…ze heeft gewoon al die tijd langs die verstopping heen zitten poepen…
In het ziekenhuis heeft ze klisma’s gehad,en die heb ik voor de zekerheid nog altijd thuis…ook kreeg ze toen een drankje…
We houden rekening met haar eten,ze krijgt vaak gedroogde pruimen die ze gelukkig heerlijk vind…en hebben niet echt meer last gehad daarna…
Bedankt voor jullie antwoorden!
Matteo heeft gister en vandaag 2 keer gepoept.
Maar nu stond hij eind van de middag/ begin van de avond op de kop van pijn zn kontje deed zeer zei hij
Het leek of hij moest poepen en dat het er niet uit wilde…
ik zit nu te denken… moet ik nu naar 2 zakjes gaan?
Cell, Jinte krijgt elke dag ook een hapje lijnzaad, ze vind het heerlijk
Jinte poept nu ook niet elke dag, om de dag ongeveer, maar het doet haar geen zeer meer en dat vind ik ook wel heel erg belangrijk!
Wij hebben hier movicolon voor de jongste. Ook altijd al problemen met de ontlasting gehad. Als baby al, ondanks de borstvoeding.
Als je een middel zoals movicolon gebruikt (neem aan dat het bij die andere poedertjes hetzelfde werkt) moet je extra drinken. Anders werkt het namelijk averechts. In de bijsluiter staat ook dat je het met een grote hoeveelheid vloeistof moet innemen, het liefst vruchtensap. (doordat de dikke darm tot werken aangezet wordt wordt er ook meer vocht aan onttrokken, vandaar veel drinken anders wordt de ontlasting hard en schiet je er nog niks mee op)
Ik weet het toevallig omdat we het op mijn werk ook gebruiken en er altijd op gehamerd wordt dat er goed bij gedronken moet worden. Standaard een glas met movicolon en nog een glas drinken (extra) er achteraan.
Mijn zoon heeft ook Forlax, de 1e weken (toen hij al 2 weken niet meer gepoept had :shock: ) kreeg hij 4 zakjes per dag puur om alles op gang te helpen, dit afgebouwd naar 2 zakjes per dag en nu gebruikt hij het als het ff niet gaat, dan krijgt hij ineens 2 zakjes en de volgende dag komt het dan wel.
Dus verhogen kan geen kwaad maar dan wel opletten dat hij het niet de verkeerde kant opschiet want diarree zit je ook niet op te wachten.
Succes ! Trouwens ik zou wel even overleggen met de arts.
Volgens mijn kinderarts kan het geen kwaad en mag hij nog wel meer zakjes op een dag dan 2.
ik ben er mee gestopt! en nu poept hij beter dan met forlax!