ervaring met injecties progesteron tijdens zwangerschap??

Ik ga hiermee behandeld worden tijdens mijn zwangerschap om een eventuele vroeggeboorte te voorkomen, ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die deze behandeling ook hebben (gehad) en wat hun ervaringen zijn…

Ik weet van een aantal meiden van het tweelingtopic dat zij meededen aan een test met dat middel. Maar ik weet niet hoe dat verder is afgelopen :think:

Ik ben wel gevraagd, maar heb niet meegedaan, omdat ik na mn ivfkuur wel klaar was met injecties.

En daarnaast moest je de injecties in je spier doen, dus bij de huisarts laten doen. En dat vond ik wel veel gedoe…

Ga jij wel meedoen?

Ik ga wel meedoen ja, ik wil de kans zo klein mogelijk houden dat ik weer een kindje verlies… Vind het ook wel veel gedoe, maar dat heb ik liever als nog een keer de pijn en het verdriet en dan de wetenschap dat ik NIET megedaan zou hebben…

Maar weet je zeker dat je ook dat middel krijgt, of is het bij jou ook maar de vraag of je 't placebo krijgt?

Bij mij is de optie nooit aangeboden, dus ik heb niet mee gedaan.

Ben uiteindelijk met 33 weken bevallen en dat is maar net goed gegaan bij 1 van mijn zoontjes.

Kan me voorstellen dat als je 2 kindjes verloren bent, je geen enkel risico meer wilt nemen!

@Dees75 wrote:

Ik ga wel meedoen ja, ik wil de kans zo klein mogelijk houden dat ik weer een kindje verlies… Vind het ook wel veel gedoe, maar dat heb ik liever als nog een keer de pijn en het verdriet en dan de wetenschap dat ik NIET megedaan zou hebben…

Het is een dubbelblind onderzoek.

Dat wil zeggen dat niemand weet (behalve uiteindelijk de onderzoeker, ná dat jij hebt meegedaan) of je daatdwerkelijk progesteron krijgt.

Het kan dus zijn dat je een placebo krijgt. en dat je dan alsnog een mk krijgt.

Wat ik uiteraard niet hoop, maar je krijgt door mee te doen, geen garantie op de progesteron…

:hug: :hug: :hug:

ooooooooooooo

domme ik… Ik zie dat je behandeld gaat worden en niet dat je mee gaat doen met het amphia-onderzoek…

Dan houd ik mijn mond… Ik weet dat progesteron helpt, heeel goed helpt.

Daarom gaan ze dus onderzoeken of het ook helpt bij tweelingzwangerschappen… Omdat die nu eenmaal een grotere kans hebben op vroeggeboorte…

:hug:

@famkegb wrote:

ooooooooooooo

domme ik… Ik zie dat je behandeld gaat worden en niet dat je mee gaat doen met het amphia-onderzoek…

Daarom gaan ze dus onderzoeken of het ook helpt bij tweelingzwangerschappen… Omdat die nu eenmaal een grotere kans hebben op vroeggeboorte…

Ik ben met net geen 24 weken bevallen van mijn tweeling, is geen miskraam hoor…

@Dees75 wrote:

@famkegb wrote:
ooooooooooooo

Ik ben met net geen 24 weken bevallen van mijn tweeling, is geen miskraam hoor…

O, excuus.

Dat wist ik niet. Dat is wel heel vervelend :hug: :hug:

ik heb alleen meegedaan aan het onderzoek, dus wel iedere week een injectier, maar ik weet niet of ik het placebo heb gekregen of progesteron. De injectie zelf vond ik best pijnlijk, maar het hielp al veel als ik hem in mijn bil kreeg in plaats van mijn been. In mijn been had ik er nog dagen last van, maar in mijn bil helemaal niet. Mijn meiden zijn uiteindelijk met 36 weken gehaald ivm pre-eclampsie en zijn kerngezond. Ik wens je een fijne zwangerschap en een heel gezond kindje toe!

hoi

Ik ben vorige week gestart met de progesteroninjecties.

Mijn eerste kindje is geboren met 28 wkn en 5 dgn nadat 4 dagen eerder mijn vliezen gebroken waren. Mijn tweede kindje dreigde met 25 wkn geboren te worden, ik had een verkorte baarmoedermond. Uiteindelijk, na 12 weken volledige bedrust is ze geboren met precies 37 wkn.

Allebei de kids zijn kerngezond, maar het is allemaal erg spannend geweest.

Nu ben ik zwanger van nummer 3. Na gesprekken voor de zwangerschap met een gynacoloog in MMC veldhoven, werd mij aangeraden om proluton injecties te gebruiken. De kans is groot dat door deze injecties de zwangerschap langer duurt.

Spannend dus weer.

Ik heb donderdag de eerste injectie gehad, in mijn been.

Mijn been heeft 2 dagen wat pijnlijk aangevoeld, een beetje stijf.

Ik had die dag ook last van hoofdpijn, maar weet niet of dat erbij hoort…

(heb ik anders nooit last van dus zou wel kunnen)

Ik krijg nu wekelijks een injectie tot ongeveer 35 weken en rond de 20 weken gaan ze de baarmoedermond meten om te kijken of er weer sprake is van verkorting…

ER is weinig informatie te vinden over deze behandeling, dus ik lees hier ook even mee voor andere ervaringen.

Mocht je nog dingen willen weten dan vraag maar raak.

groetjes joyce

Moet je die injecties steeds in het ziekenhuis laten toedienen bij de gynaecoloog en krijg je ze wekelijks??? Ik heb begrepen dat je er ook 2 dagen heel misselijk van kunt zijn, maar daar heb je geen last van dus…

Er is inderdaad weinig info te vinden, wel over de behandeling bij tweelingzwangerschappen, dan heb je ook kans op een placebo, dat is hierbij niet toch?!

ik wil je veel sterkte toewensen.

ik zelf geen injecties gehad maar well pillen. Ik moet bij elke zwangerschap progesteroon pillen nemen. (dat is mij verteld we zullen wel zien waneer we voor nog een kindje gaan)

hier de pillen genomen en een kergezonde zoon op de wereld gezet. zonder een vlindertje en multiple mk’s. Dus ik weet het hier wel hoor.

sterkte!!

hoi

Nee ik doe niet mee aan het onderzoek, dat is inderdaad voor tweelingzwangerschappen. Ik krijg gewoon wekelijks de progesteron/proluton injecties.

Vandaag mijn tweede spuit gehad, dit keer in mijn bil, schijnt minder pijnlijk te zijn. Voel wel weer wat hoofdpijn, maar geen misselijkheid. Daar had ik vorige week ook geen last van, was er wel bang voor, want ben in het begin erg ziek geweest.

Er is afgesproken dat ik de spuiten elke week in het ziekenhuis krijg. Ene week alleen spuit en andere week ook controle. Ik ga volgende week voorstellen om de ene week thuis te spuiten of bij de vk of de huisarts. Is nu zo’n gedoe, elke keer met 2 kids naar het ziekenhuis, voor alleen een prikje.

Vuegje: Hadden die pillen dan wel dezelfde werking als de injecties? en mag ik vragen om welke reden jij deze pillen moet slikken??

Ben gewoon erg op zoek naar info over deze behandeling, maar kom er niet echt verder mee.

groetjes joyce