Amber is 4 jaar en gaat sinds december naar de basisschool. Voor die tijd ging ze naar het kinderdagverblijf. Nu gaat ze dus overdag naar school en op de dagen die ik werk, na die tijd naar de BSO. Nu zit ik met een probleem voor de donderdag. Ik moet die dag werken. De school is om 12.00 dicht en de BSO gaat om 15.00 open.
Omdat er wat geregeld moet worden, heeft de BSO nu gekeken naar een gastouder. Ze hebben overleg gepleegd met een gastouderbureau en die hebben iemand gevonden.
Maar dat is het nu. Dit gaat om een mevrouw die nog nooit gastouder is geweest. Er zijn geen andere kindjes in huis, alleen haar eigen puberzoon van 16 jaar.
Amber is dus altijd gewend om met veel kindjes te zijn op KDV en BSO. Verder kent ze geen andere oppas dan oma (die niet op donderdag kan oppassen)
Wat zouden jullie doen in dit geval. Ik heb er gewoon geen lekker gevoel bij. Amber zou het eerste kindje zijn die ze opvangt en dan zijn er ook nog geen andere kinderen om mee te spelen. Eigenlijk zie ik dit dus helemaal niet zitten.
Aan de andere kant, heb ik geen opvang voor op de donderdag en kan ik ook niets regelen met mijn werk. Of ik moet 1 dag ouderschapsverlof op gaan nemen. Maar dat betekent dan wel weer 1 dag minder loon.
Het is een heel verhaal geworden. Maar wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Ik zou het niet doen en dat ouderschapsverlof opnemen dan maar.
Kan oma evt niet van 12-15u opvangen?
Ik vind dat een gastouder of zelf kleintjes moet hebben, of meerdere gastkindjes eigenlijk. Het zou mij geen fijn gevoel geven, die puberzoon ook niet (maar dat is wellicht te wijten aan eigen ervaringen, ik vind dat moeilijk te beoordelen).
Oma is nog niet zo’n oude oma. En zij heeft dus zelf ook nog een baan. En doordat ze in de zorg werkt heeft ze onregelmatige diensten. Dus oppassen tussen 12.00 en 15.00 is geen optie. Ze past wel eens op als haar rooster het toelaat, maar daar heb ik dus niets aan in deze situatie.
Ik moet die gastouder nog gaan bellen voor een kennismaking, maar ik denk dat ik denk dat ik dat niet eens ga doen :?
lastig, ik denk dat ik ze zou laten kijken naar een andere gastouder…
of laat je andere oma elke week komen… GRAPJUH!!!
Ik werk op een BSO
wij hebben op donderdagmiddag de BSO gewoon open.
Groep 1 en 2 zijn hier ook op dinsdag en donderdag middag vrij en wij vangen ze dan gewoon op.
maar nu je vraag.
Ik zou er ook geen prettig gevoel bij hebben om mn kind zo op deze manier naar een gastouder te moeten doen.
zou wel kennis gaan maken,en als je dan nog steeds geen goed gevboel hebt het niet doen.
zijn er geen klasgenootjes waar wel 1 van de ouders thuis is op do middag,en die bereid is tegen vergoeding jou dochter op te vangen.
vaak zijn er toch afspraken om te spelen op vrije middagen,evt andere middag als jij niet werkt andersom doen.
dan kun je het zelfs met gesloten beurs regelen
anders bij school eens vragen staan vast meer gastouders die wel zelf kleintjes hebben of meerdere oppaskindjes.
Hoi,
Ik zou er ook geenprettig gevoel bij hebben, misschien is die vrouw wel heel lief, maar toch is het een vreemde er zijn geen andere kindjes en verder niemand die er zicht op heeft .
Inderdaad misschien een moeder van school, best een goed idee eigenlijk.
Ik zou er als moeder geen probleem mee hebben.
Ik zou het gewoon vragen, vragen staat vrij en hetis ook veel leuker lijkt me voor je dochter en mama ook een gerust hart :-*
Ik heb het gastouderbureau gebeld en gezegd dat ik er vanaf zie. Ze begrepen dit en gaan op zoek naar een andere gastouder. Heb aangegeven wat ik vervelend vind en ze gaan nu kijken naar iemand met andere kindjes erbij. Ze zeiden er wel direct bij dat dit heel moeilijk werd, omdat alle gastouders bij ons in de buurt “vol” zitten of bij een andere bassischool aangesloten zitten.
Hoi,
Ik ben zelf gastouder, maar niet in jouw buurt helaas…Wat ook belangrijk is om na te vragen ivm met de nieuwe regels van 2010 is of de gastouder aan de benodigde opleidingseisen voldoet of bereid is er dit jaar nog in te investeren, want als de gastouder daar niet aan voldoet krijg je ook geen kinderopvangtoeslag of moet je deze zelfs terugbetalen als de gastouder niet voor 1 oktober 2010 hieraan heeft voldaan.
Aangezien die eerste mevrouw net wil gaan beginnen zouden er ook bij mij al die alarmbellen gaan rinkelen, ongeacht of er meerdere kindjes zijn of niet.
Mocht je nog vragen hebben ofzo dan PB gerust, misschien kan ik je helpen aangezien ik ook een tijdje als bemiddelingsmedewerker van een gastouderbureau heb gewerkt.
En hier is de BSO wel gewoon open. Je betaalt dan uiteraard meer omdat je al vanaf 12 uur opvang nodig hebt ipv 15.00.
Ik ben het eens met Kico, ben zelf ook gastouder en je moet nu alle papieren hebben anders hebben de vraagouders een probleem.
Ik hoop gewoon dat je een gastouder kan vinden waar jij ook een goed gevoel bij hebt.
Ik heb er maar vanaf gezien. De andere dagen gaat Amber naar de BSO en ik ben nu bezig om ouderschapsverlof aan te vragen voor de donderdag. Want dat is juist die ene dag dat de BSO mij geen volledige opvang kan bieden vanaf 12.00
Ik hoop dat mijn ouderschapsverlof snel goedgekeurt wordt, dan is het probleem eerst uit de wereld.
Je kunt ook eens kijken op Oudermatch, wellicht kun je daar iemand bij je in de buurt vinden waarmee je een regeling kunt treffen?