Ervaring met fotobehang??

Wie heeft ervaring? Ik heb al besteld, het is geen groot vlak,maar voor een beetje ervaren doe-het-zelf behanger, is het dan te doen?

Je krijgt maar 1 poging natuurlijk…als je het verklutst (even net woord gebruiken) dan is je behangtje weg…althans 1 baan…



Aangeraden werd om een ervaren behanger (met foto-behangkennis) in te schakelen…



Wie heeft dat gedaan? Tips voor mijn zoektocht naar een ervaren behanger? Gewoon even MP-en of toch gouden-gidsen??

Zelf doen…



Dat is toch (achterkant) hetzelfde als vliesbehang?

Maar dan met fotoprint…



Ik denk als je beetje ervaring hebt, je het best zelf kan…



En mocht de baan niet goed zitten, doe je em toch opnieuw…



Het wordt er na 3x niet mooier op, ok… maar ik vind zelf dat het goed te doen is… (vliesbehang)

Dat was mijn eerste idee ook…ik kan niet behangen,maar mn ma en haar zus wel…mooi zelfs, alleen geen fotobehang ervaring…het is direct op de muur behang, idd vlies,stevig…

Het is een “tekening” van een jungle…dus best veel details, het moet wel aansluiten…het zal vast niet snel scheuren denk ik…



Maar toch…vind het wel eng…normaal als het mislukt,dan gooi je de baan weg en pak je een ander…nu is het een op maat gemaakte tekening…

Heb overigens voor het eerst in mn leven zelf een stukje behangen in de kids kamer…oke, het verdient geen schoonheidsprijzen,maar niemand die het ziet…(gewoon duplex behang).

wij hebben hier een fotobehang wand van 2,70 hoog en 4,5 lang het is zelf gedaan met speciaal behanglijm voor zwaar behang en het is super geworden en ook heel netjes op patroon

Ja ik snap wel wat je bedoeld…

Ik heb zelf 3 kamers zelf behangen… in mn uppie… mijn man heeft alleen de banen gesneden…

Het was ruitjes behang… dus ook precies werk… maar het is super goed gegaan…



Als je het doet, zou ik het sowieso met zn 2 doen… :mrgreen:

Een mede maand mama die ik ken, heeft huis laten behangen door PROF behangers en was zwaaaar bagger… dus garantie heb je niet en ik hoor het vaker, dat het resultaat niet altijd zo goed is…



Ik ken mezelf, ben ontzettendddd kritisch… dus ben blij dat ik het zelf heb gedaan…



Moeilijk idd, zo’n wand is 1 lap en elke baan is er maar 1x…



Ik zou wel goede lijm gebruiken… perfax (pink) is erg goed… verder hebben wij een roller gebruikt om de muur in te smeren ipv kwast… ideaal…

Heb de aanbevolen lijm er meteen bijbesteld…voor die 40 cent verschil (bij wijze van) ga ik niet het tripje naar de bouwmarkt doen…het is Perfax roze idd geloof ik…maar goed…ze leveren dat er meteen bij…



Zondag komen mn ma en haar zus samen (Jo jarig),dus kan het even peilen…zal wel priegel/ml werk worden met zo’n tekening,maar neem het risico maar gewoon…onder de behangers zullen ook een hoop beunen zitten…blijft altijd afwachten dan…



Thanks!!!

Ze geven ook aan dat bij een sterk zuigende muur je minimaal 1 dag vooraf de muur even moet voorsmeren…het is een gipsen muur,dus dat zal vast sterk zuigend zijn lijkt me…of juist niet?

Gelukkig gaat het afkrabben wel lekker…dat is altijd zo’n butklus…

Die rollertip zal ik onthouden…idd handig… :thumbup:

Afkrabben van? Het oude behang?

Plantenspuit met warm water met afwasmiddel vullen…

Erop spuiten, daarna kan je het heel makkelijk eraf pellen…



Wij hadden pas gestucte muren… vreselijkkkkk… het was een ramp… de muren zijn tot 3x toe voorgestreken… en nog zoog ie als een tiet… als ik bovenkant muur insmeerde en de baan plakte, was de onderkant van de muur alweer droog… kon wel janken… :frowning:



Dus ik smeerde bovenkant muur, zette de helft vd baan erop en dan met de roller de onderkant muur en dan die helft ertegenaan…



Het heeft tijd gekost en een hoop extra werk… maar het kon niet anders… en dan 3 slaapkamers he… :wall:



Veel succes…

Thanks…en het afkrabben zal geen probleem zijn…laat gewoon de 2 stuiterballen er op los…scheuren maar jongens!

Nee…het is er al voor de helft af…2 lagen behang incl 25 jaar oud bouwbehang…het valt er zo vanaf…alleen de schilfers idd ff met een beetje sop en t muurtje is weer gaaf…

Jo heeft gisteren al flink staan de scheuren weer…hihi…kinderhand is gauw gevuld…

en voorstrijk halen heeft ook geen zin! hier alle muren met speciale anti zuig spul gedaan, en nog kon ik de muur tig keer insmeren!

@mandy_d. wrote:

Thanks…en het afkrabben zal geen probleem zijn…laat gewoon de 2 stuiterballen er op los…scheuren maar jongens!

Nee…het is er al voor de helft af…2 lagen behang incl 25 jaar oud bouwbehang…het valt er zo vanaf…alleen de schilfers idd ff met een beetje sop en t muurtje is weer gaaf…

Jo heeft gisteren al flink staan de scheuren weer…hihi…kinderhand is gauw gevuld…






Leuk he… mee laten helpen en ze doen alles… :inlove:

Bovendien is het de omgekeerde wereld…

Ipv muren heel laten, is het nu: scheuren maarrrrrr…

@konijn wrote:

en voorstrijk halen heeft ook geen zin! hier alle muren met speciale anti zuig spul gedaan, en nog kon ik de muur tig keer insmeren!






Voorstrijk was hier pas voldoende na de 3e keer…

Daarna kon ik de baan in 2x doen…

Nog steeds niet zoals het hoort, maar het ging…

Je moet niet teveel “trekken” aan het behang, daarmee rek je het uit met kans dat het dus niet meer past.

Thanks voor de input dames…kon me gisteren niet bedwingen en stond om 22.30 nog even met de plamuurmes een paar grote lappen af te halen…stak t ding er achter en trok zo nog eens 1/3 van de muur leeg…

Moest wel stoppen binnen 3 minuten,want er lag nog een kind te slapen…hihi…wilde gewoon ff kijken hoe “vast” het restand nog zat…



Enne Marlous…behangen leuk??? Nou ja leuk…het resultaat wordt vast leuk…daar hou ik me maar aan vast…want leuk is anders bij mij…hihi…

Mijn moeder heeft het bij en met mijn zus gedaan en het ziet er netjes uit! (nou ja zag, want haar kat besloot om van alle muren uitgerekend die te gebruiken als krabpaal).



Ik gebruik bij afhalen van behang altijd een emmer lauw water en een spons. Goed nat maken en met een plamuurmes afkrabben. Met een behangafsteekmes krijg ik gaten in de muren.



Als je bijv. een trappegat wil afsteken en er geen tapijt oid ligt kan je gewoon de tuinslang erop zetten en dan een plamuurmes op een stok tapen! Is ook te doen! :mrgreen: Ow ik wil ook behangen, vind ik leuk!