Ervaring met ektorp bank van Ikea

Wij zijn druk op zoek naar een nieuw bankstel.

Nou vind ik de Ektorp van Ikea super maar is het ook een stevige degelijk bank??

Dus wie deelt zijn ervaringen met mij??

dat is de bank waar ik altijd heerlijk even in plof als we in de ikea zijn… en dan ook erg twijfel om die als vervanging voor onze huidige bank aan te schaffen (die is errug toe aan vervanging, maar wil geen kapitalen uitgeven met 3 kleine kids).

Zit heeeeeerlijk :inlove:

Kussenhoezen kunnen gewassen (wel duur vind ik, 100-200 euro per pakket)

Maar echt ideaal!

Ik heb ze !!!

Heerlijk vind ik ze. Wij hadden eerst een bank van Ikea, leer.

Waardeloze ding, we hadden hem nog geen jaar en al begonnen er ontzettend veel slijtage te zien. Dus hupsakee, mocht terug naar de Ikea, want binnen 1 jaar mag je ook niet zoveel slijtage zien. Terwijl wij voorzichtig zijn met de bank.

Dus gekozen voor deze banken en ik moet zeggen : heerlijk !

En ook fijn is, ondanks nu 2 kinderen en een hond met vele hondenharen dat hij prima te wassen is. Hebben al paar x gewassen en kleur blijft mooi. Ook regelmatig kussens even omkeren, dus van plaats veranderen, het blijft allemaal goed !

Succes met je beslissing !

wij hebben hem zijn eerlijk gezecht helemaal niet zo te vreden :frowning: hebben hem nu 3 jaar en hij is al flink ingezakt en helaas kun je de kussens niet bij vullen, zit voor geen meter meer en ook de bekleding is van het wassen erg dof geworden.

en ik vindt het nogal prijsig om steeds een nieuwe bekledingszet te moeten kopen.

wij gaan vandaag kijken naar een nieuwe bank maar het wordt hier zeker weten geen Ikea meer.

IKEA geeft idd 10 jaar garantie op de Ektorp banken… dus ik zou zeker ermee heen gaan! (nou ja… eerst met je klacht, zou niet direct de hele bank hen gaan slepen :lol: )

Heb even de gids er voor je bijgepakt (kon het niet op de site vinden namelijk), maar dragend weefsel (dus de kussens lijkt mij) vallen onder die 10 jaar garantie! (net als de leuningen, de poten, frame etc etc).

Wat valt er niet onder… los bijgekochte kussens en de stoelen van de ektorp serie.

Oh wacht, toch nog op de site gevonden!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/07488/

Staat een pdf over de garantie op.

Dus eh… ik zou eerst langs de IKEA gaan met je klacht en kijken wat zij kunnen doen voor je voor je een nieuwe bank koopt!

Ik heb, helaas, slechte ervaring met de Ektorp (hoek) bank en de klachtendienst van Ikea.

Wij hebben een zwarte hoekbank van Ektorp, hebben ze een jaar.

Na een paar maanden begon een rugkussen al erg hard in te zakken.

De hoezen heb ik overlaatst gewassen, op 40 rgaden, met een wasmiddel voor donkere was en maar een paar hoezen per machine (heb trommel van 8kg). Helaas op sommoge hoezen lichte strepen op de kreuken die er niet meer uit gaan.

Dus klacht gemaild naar Ikea (Breda), die hebben na lang wachten gereageerd en gingen iemand langssturen !! om de zaak te bekijken. Was van een firma die blijkbaar voor ikea werkt.

Die man is geweest… de strepen op de kussen waren volgens hem of restanten van wasmiddel of verkleuring door te agressief wasmiddel.

Hij zei dat de hoezen apart gewassen moeten worden, dus telkens maar 1 hoes in de machine en dan liefst zo weinig mogelijk wassen, zeker de donkere kleuren… hallo, waarom verkopen ze de hoezen dan als wasbaar??

Het ingezakte kussen was ook normaal, de kussens, zeker de zitkussens moeten elke dag opgeschud worden omdat er echte dons inzit. Het zitkussen moet langs de 4 kanten opgeklopt worden en dan nog eens onder en boven… als ik de hele bank zo moet doen zoals die man dat deed ben ik elke dag een uur bezig…

Conclusie… krijg geen andere hoezen of kussens en volgens die man informeert Ikea zijn klanten niet voldoende over het onderhoud van zijn producten…

Dusssss… hier iemand die erg teleurgesteld is in Ikea.

marloes, iedereen reageert verbaasd op mijn verhaal en had toch meer service verwacht van Ikea.

Ben nog steeds aan het twijfelen om alsnog contact op te nemen met Ikea en te melden dat ik het niet eens ben met de conclusie van het ‘onderzoek’. vond het ook zo raar dat het via een externe firma ging.

zou dan zeker terug gaan hoor!

En weet je waar ze ook heel slecht tegen kunnen die grote bedrijven? Als je hun eigen garantie voorwaardes onder de neus drukt en dan aangeeft dat je weleens met een programma alla kassa zou kunnen gaan bellen, want dit is niet de service die ze beloven.

Zou eerst voor de vriendelijke benadering gaan hoor haha, maar als ze niks willen… dan wil een beetje hard spelen wel helpen!

Hmmm verschillende verhalen :think: :think:

Ik denk dat ik binnenkort eens met manlief naar de Ikea rij om te zien wat hij er van vind.

Moeilijk hoor…onze oude bank hebben wij 7 jaar geleden gekocht bij de Leenbakker.

Had nooit gedacht dat die het zo lang vol zou houden.

Ideale bank als je kleine kinderen hebt. Het is eerlijk gezegd niet mijn eerste keuze, maar in de periode met kleine kinderen, vind ik het een lekkere praktische bank. Hij kan tegen een stootje en de kussenhoezen was ik regelmatig.

De rugkussens zakken best snel in, maar als je deze regelmatig keert, zien de kussens er weer als ‘‘nieuw’’. Van inzakkende zitkussens hebben wij eigenlijk geen last, maar ook die wissel ik regelmatig van plek. Wij hebben een hoekbank en op een paar plekken zitten we meer dan op andere plekken, vandaar.

Wij hebben de bank nu een jaar of 3 en ben er nog steeds tevreden over.

@Chrissy wrote:

Ideale bank als je kleine kinderen hebt.

Dat leek mij dus ook… niet super duur en als die af is tegen de tijd dat de kids groter zijn… heeft die het goed gedaan :lol:

Hier een Ektorp tweedehands gekocht via marktplaats. Heb hem nu zelf al 2 jaar en toen ik hem kocht was hij al iets van 3 jaar oud. Nu 5 jaar dus en er is werkelijk nog niets kapot gegaan aan die bank.

En dat terwijl er toch een kind van 3,5 jaar aan het ravotten is op de bank, lees: zowat slopen, en een hond die errrrruuuug lomp is en dus gewoon op de bank springt, een kilootje of 20. En nog steeds is ie heel :thumbup:

Hoezen vind ik inderdaad duur, maar daarentegen kan je ze wel gewoon iedere keer wassen.

Nou manlief en ik hebben het erover gehad en we gaan voor de ektorpbank en dan in het zwart.

Wit is hier echt niet handig en die nadere kleuren/prints vind ik echt lelijk.

Nu nog even een moment zien te vinden wanneer we hem kunnen gaan halen.

Thanx voor de adviezen en ervaringen dames :-*

En als je de hoezen wast en daarna met harmisol wast blijven ze ook veel langer schoon!

Kan je dan niet terug gaan? Er zit toch zoveel jaar garantie op? Mijn buurvrouw had er een met twee hoezen via mp gekocht, zes jaar gebruikt en gewassen en toen voor hetzelfde bedrag via mp verkocht! Bij haar zat hij nog heerlijk!

Dat verbaasd me echt, ik ken iemand die had een keuken van Ikea gekocht, de deurtjes gingen binnen twee jaar stuk en ze mocht nieuwe uitzoeken.