ervaring met de tandarts gehad tijdens jullie zwangerschap?

Hoi,hoi,



Wie van de kersverse moeders heeft ervaring met de tandarts tijdens de zwangerschap? en dan met namen: verdoving / foto’s maken?



Ik BAAL namelijk enorm, het lijkt er op dat ik dus ook moet gaan, en aan gezien dat dan ook verdoofd zal moeten worden ben ik dus benieuwd naar ervaringen daarmee, omdat het eigenlijk toch niet zo goed is tijdens de zwangerschap? (of maakt t niet uit?)



Alvast bedankt, groetjes van mij

Verdoven is geen probleem maar foto’s zullen ze niet maken. Rontgen is schadelijk voor je nog ongeboren kindje.



Zelf heb ik bij Lotte’s zwangerschap erg last gehad van ontstaoken tandvlees. Uiteindelijk ook een ontstoken kies. Hiervoor heb ik ik toen een antibiotica kuur gekregen. Toen ik voor de tweede keer terug ging voor de ontsteking, toch weer een AB kuur aangezien de tandarts tijdens de zwangerschap niet de kies eruit wilde halen. de kuur sloeg wel aan maar helaas heeft de kies het toch niet gered. Na de geboorte van Lotte toch besloten dat de kies eruit moest.



Tijdens deze zwangerschap in overleg met de tandarts besloten om 1 a 2 keer naar de mondhygiëniste te gaan zodat het tandvlees goed zou blijven. Ben afgelopen week geweest. Ze heeft alles weer mooi schoon gemaakt en extra gecontroleerd :thumbup:

Hoi,



Ben bang dat het bij mij dus om de verstandskies zal gaan (deze is nog niet door, en heb al eens eerder een v.kies laten trekken)



Ja, en dan gaan ze toch haast niet zonder rontgenfoto de boel open maken denk? of toch wel?



Groetjes van mij

@Ellen69 wrote:

Verdoven is geen probleem maar foto’s zullen ze niet maken. Rontgen is schadelijk voor je nog ongeboren kindje.



Das toch alleen de eerste 3 maanden ??
Maareuh Brabbel ik zou gewoon voor de duidelijkheid je tandarts even opbellen voor de nodige informatie.

@Paschal75 wrote:

@Ellen69 wrote:
Verdoven is geen probleem maar foto’s zullen ze niet maken. Rontgen is schadelijk voor je nog ongeboren kindje.



Das toch alleen de eerste 3 maanden ??
Maareuh Brabbel ik zou gewoon voor de duidelijkheid je tandarts even opbellen voor de nodige informatie.


Bij mij was het op het einde van mijn zwangerschap en toch werd het als reden aangegeven om geen foto's te maken... :think:
Maar ben geen tandarts... misschien gewoon even navragen?

Bij al m’n verstandskiezen trekken ehbben ze geen foto’s gemaakt van tevoren hoor.



En idd, je tandarts weet het heus wel. Tenminste, de mijne wist wel dat ik gewoon verdoving kon bij borstvoeidng.

verdere reacties graag hier[/url/ plaatsen

deze word gesloten.

dit topic is nl op twee verschillende plaatsen geopend.