ervaring met centraal stofzuigsysteem?

Misschien ben ik heel simpel hoor, maar waarom moet je een slang meenemen naar boven als je een centraal stofzuigsysteem hebt???



Ik zou dat dus niet alleen beneden installeren maar dus ook boven. Moet je alsnog met een slang op de bovenste verdieping. Kan je net zo goed een stofzuiger nemen…



Of begrijp ik het gewoon verkeerd?? :think:

Madre,



Het zijn diverse “plug in” punten in je huis.

De slang geeft je reikwijdte. Een opgerolde slang van 9 meter weegt niks en hang je zo over je arm.

Onze huidige stofzuiger weegt iets van 8 kilo ofzo (nilfisk extreme met hepafilter) Wil je de trap stofzuigen, moet de stofzuiger zelf ook steeds van tree naar tree meegenomen worden.

Dat soort dingen zijn met een centraal systeem veel makkelijker.



Het is denk ik meer mijn krenterigheid die me parten speelt.

Ik vind het gewoon zoveel geld voor zoiets als “stofzuigen”



Maar Ruud heeft wel wat punten en het zou zeker ook voor Peter en mogelijk voor Michel schelen.

Omdat de warme motor geen stofturbulentie veroorzaakt en alle “stof” letterlijk naar buiten word geblazen is het voor astma patienten heel erg goed.

Peter heeft Astma en Michel ws in aanleg ook. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat kinderen die in aanleg astmatisch zijn meer kans hebben om zo ziek te worden van RS als dat Michel afgelopen week was.

We moeten er dus rekening mee houden dat ook hij astma kan ontwikkelen.



Ik denk dat we het dus wel gaan doen, al zal het best wennen zijn. Ik ben zo gewend om van alles met de stofzuiger te doen, ik moet nog maar zien dat ik het zelfde met zo’n centraal geval kan… :think:



Gismo… Met dank aan A&M toen we even gingen spieken in hun nieuwe kot, daarom is Ruud er weeeeeeeeeeer mee gekomen. Ik had het hem een poos terug een beetje uit de kop gepraat. Waren we daar, vertelde M dat hij bezig was met de installatie en ja toen reden we terug en jahoor…

Toen kwam bij mij die flauwe opmerking dat hij het vooral maar moest installeren, maar ik het niet zou gebruiken :mrgreen: :oops:

Ruud vond het in elk geval geweldig dat ik hier om ervaringen zou vragen, dat gaf hem weer hoop.

Naja, t is zijn geld he, dus we gaan het maar doen zo te zien. :mrgreen:

oh en die plug in punten krijg je dus ook gewoon op je 1e verdieping en op zolder :wink: Beneden in de keuken doen we dan ook een plintafzuigpunt, dat is dan een soort van plinthoog 20 cm lang klepje waar je met de bezem van alles heen kan vegen. zodra je tegen de plint aanveegt, word het automatisch weggezogen.

Oh wist niet dat er pluggen waren. Dacht gewoon dat de gaten alles automatisch opzuigen.



Ik zou het wel doen als je het geld ervoor hebt.

okay kort maar krachtig …



mijn schoonouders hebben het bijde in hun huizen in noorwegen, ik vind het IDIAAL!



verder is alles al gezecht denk ik … :stuck_out_tongue:



In ons huis komt het ook :wink: samen met zonnepanelen met centrale verwarming :mrgreen:

Ik zou het ook doen hoor, lijkt me superhandig. En trouwens, volgens mij zitten er verschillende zuigstanden op, zodat je ook nog je bank enzo kunt zuigen. En je kunt er vast wel verschillende mondstukken voor krijgen. Zou het doen hoor. Vooral die trap :roll: heb ik zo’n hekel aan.