Ervaring met borstvoeding en de nuvaring

De titel zegt t al :



Heeft er iemand ervaring met de nuvaring en bv ?



Het geeft minder hormonen dan de pil maar 15 mg



Nu Fieke geboren is en we weer een eindje verder zijn en niet alleen maar met condooms

willen vrijen (hier ook een dure aangelegenheid aangezien een latexallergie), maar ik

geen spiraaltje wil want ik wil niet heel lang wachten met een derde :wink:

kwam iemand met t idee de nuvaring. Je hoeft t maar eens per maand in te brengen en 7 dagen

eruit te halen en dan weer een nieuwe plaatsen wat ik erg handig vindt dat ik er allemaal niet

zoveel achteraan moet want de pil vergat ik nogal eens



Ik hoop dat iemand mij er positief over kan vertellen.



Alvast bedankt voor jullie reacties



Liefs Viola

Volgens mijn HA mag het niet :cry:

Hormonen en bv gaat niet samen behalve de minipil…

Mag een spiraaltje dan wel? Dat zijn toch ook hormonen?



Heb ook al verschillende verhalen gehoord over mensen die door de minipil heen zwanger zijn geworden… lijkt me doodeng…

@anjelique! wrote:

Mag een spiraaltje dan wel? Dat zijn toch ook hormonen?



Heb ook al verschillende verhalen gehoord over mensen die door de minipil heen zwanger zijn geworden… lijkt me doodeng…


De hormonen uit het spiraaltje zijn plaatselijk, daarom zijn er veel minder hormonen nodig. Maar er zijn wel geluiden die zeggen dat élk hormoon uit den boze is!

Uit een spiraaltje komen ook hormonen vrij. Plaatselijk maar er word ook een gedeelte in het bloed opgenomen. Bij de nuvaring is het ook plaatselijk maar er is nog te weinig bekend over hoeveel er in het bloed terecht komt.

iemand anders nog ervaringen hiermee?

ik zit er ook aan te denken en volgens de folder die ik kreeg van … ik geloof de vk (hoezo vergeetachtig) kan het juist wel met bv



mijn cyclus is weer op gang (hiephiephoera :? ) ondanks volledige bv en die stomme condooms vind ik echt niks (krijg bijna minder zin door die dingen :mrgreen: )



morgen maar eens de ha bellen voor een afspraak

Ik heb te horen gekregen dat t niet kon met de bv van de gyn en heb dus n spiraaltje

laten plaatsen en dan de koperspiraal.

ik heb ook wel zitten denken aan een spiraaltje, maar we willen niet zo lang wachten met een volgende, als Hesse een jaar is ofzo om het dan weer te proberen.

en dan vind ik het een beetje zonde om een spiraaltje te plaatsen en misschien ook wel belastend?



krijg trouwens net de ziektekostenpolis voor volgend jaar: pil en spiraaltje komen weer terug in het basispaket

Ik ben even wezen snuffelen op het bv-forum. Daar wordt aangegeven, dat de Nuvaring een anticonceptiemiddel is op basis van het hormoon oestrogeen. Van dit hormoon is bekend, dat het een remmende werking heeft op de melkproductie. Op bv.com is meer informatie te vinden over bv en anticonceptie: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/borstvoeding_vruchtbaarheid_en_anticonceptie_2.html .

ik ben vandaag bij de ha geweest en zij gaf aan dat voor mij het koperspiraal of de minipil wat zou zijn (ook ivm een de lange termijn kinderplanning :mrgreen: (of beter gezegd: korte termijn))

ik ga voor de minipil, zo dadelijk even halen



meteen een recept voor een nieuw flesje syntocinon meegekregen: ik begin maandag in een nieuwe baan(!) en ga dan dus ergens anders dan thuis kolven. Met mijn nieuwe kolf deed ik er al wat langer over. Tis nog ff wennen.