Wie heeft er hier ervaring met BHS (breath holding spells)?
Broes deed het de eerste keer toen hij 11 maanden oud was, echt eng, toen dacht ik dat ik hem kwijt was, ik ben er echt niet goed van geweest.
Nu ben ik het al een beetje gewoon maar het blijft toch steeds schrikken…
Daarnet is Broes weer flauw gevallen …
Hij had met zijn tandjes tegen de box gebotst en hij begon te huilen tot hij blauw-zwart werd, viel flauw en botste met zijn hoofd tegen de rand van een kastje! :wall:
Hij lag daar maar op de grond, brr, echt eng hoor!!
Vorige week gebeurde het ook weer en maandagavond ook weer…
Ik moet dit toch melden bij de juffrouw hoor in september of ze schrikt zich rot!
Zelfs ik blijf het eng vinden …
Wie heeft er hier ook ervaring met BHS?
hoi
mijn dochter heeft het vanaf een maand of 3 gehad tot 1 a 2 jaar meen ik.
Gelukkig stond ze het eerste jaar onder behandeling bij de kinderarts en die heeft me toen ook helemaal gerust gesteld daarin.
Als emily dan stopte met ademen dan blies ik hard in der gezicht en dan schrok ze en begon ze weer netjes te ademen.
Als dat niet hielp dat speterde ik koud water op der hoofdje.
Voor de rest is mijn dochter een pittige tante ook na de bhs hield ze woede aanvallen. Als ze die had dan zette ik ze op de gang om af te koelen. Ze is nu inmiddels 12 en een pittige puber, maar weet niet of je evt. vragen hebt ?
Ik heb niet echt vragen maar ben wel benieuwd wanneer het stopt maar Broes is nu al 3 geweest en heeft het nog steeds terwijl jouw dochter het al zo vroeg had! ( :shock: ) tot ‘maar’ 2 jaar …
Ik vind het gewoon fijn om ervaringen te lezen, bedankt dus! :-*
Jeetje, toen ze nog maar net 3 maanden oud was, lijkt me ook schrikken hoor!
Vooral wanneer ze nog zo jong zijn, dan lijkt het me ook wel een stuk gevaarlijker?
Ik hoop dat Broes het gauw stopt, …
Ik heb het zelf gehad. De huisarts heeft mijn moeder toen geadviseerd om iets nats en kouds in m’n gezicht te gooien. Al was het een glas cola…en het werkte…Ik heb het geloof ik tot een jaar of 4-5 gehad.
Kes heeft het gehad vanaf een maand of 8 tot tja, het is idd wel een tijd geleden nu. Ik denk tot 2 1/2 zo’n beetje. De eerste keer schrokken we ons echt helemaal kapot en hebben we hem onder de kraan gehouden. De keren erna gewoon goed vastgehouden en “weg laten glijden” en op schoot houden tot hij weer bij was. Soms wilde blazen in zijn gezicht nog wel eens helpen om het flauwvallen net voor te blijven.
De reden waren heel uiteenlopend. Van woede tot pijn en alles ertussenin.
Sterkte ermee. Het is geen pretje om te zien en mee te maken. Ik hoop dat Broes er nu ook snel overheen groeit.
bij emily bleken het een soort woedeaanvallen te zijn, de kinderarts raden mij 12 jaar geleden aan om het te negeren toen ze ietsje ouder was.
Weet niet of je zelf merkt wat het flauwvallen triggert ?