Ervaring keuken Ikea?

Wij wonen nu een week in ons nieuwe huis (voormalige huis van mijn schoonouders). We denken er over na om de keuken nog te gaan opknappen. We willen de bestaande apparatuur grotendeels hergebruiken en dan een andere indeling van de keuken en nieuwe kastjes. We hebben al bij Ikea gekeken en er is een keuken bij die we wel mooi vinden.

Hebben jullie ervaring met de keukens van Ikea? Is het degelijk, blijven de kastjes en lades mooi? Hoe is de kwaliteit van de apparatuur? Verder nog tips?

Wij hebben er zelf geen ervaring mee, maar mijn broer heeft een keuken van Ikea. Ziet er super uit, heel netjes en hij heeft em zelf in elkaar gezet.

Wij zijn ook aan het rondkijken voor een nieuwe keuken en Ikea staat ook bovenaan.

Ik heb een Ikea keuken, kastjes en werkblad, dampkap en fornuis. De toestellen zijn niet van Ikea, hadden we al.

Ben er best tevreden over, voordeel is ook dat je makkelijk eens een nieuw deurtje kan gaan halen.

Wij hebben de keuken zelf geplaatst, ging goed.

Er is eens een topic over geweest, kan het niet zo meteen terugvinden.

Misschien iemand anders wel ??

Wij hebben een ikea keuken. De kastjes en laadjes beginnen hier en daar wat barsten en scheuren te vertonen na 8 jaar denk ik…

Het kan natuurlijk aan ons liggen maar bij vrienden was het ook!

@maantje wrote:

Wij hebben een ikea keuken. De kastjes en laadjes beginnen hier en daar wat barsten en scheuren te vertonen na 8 jaar denk ik…

Het kan natuurlijk aan ons liggen maar bij vrienden was het ook!

barstjes hebben wij ook hier en daar, en hier en daar ook stukken verf eraf (komt wel door de kids, paar keer nogal wild met hun poppenwagen tegen de deur gebotst).

Barstjes zijn bij ons vooral op de randen bovenop de deurtjes, zie je dus niet als kast dicht is.

Onze keuken is bijna 6 jaar oud.

Maar je kan wel eens een ander deurtje halen, vind ik wel een groot voordeel.

en barstjes en krasjes kan je na 6 a 8 jaar ook hebben op een dure keukensmid keuken…

Mijn moeder heeft een keuken van Satink keukes, was ooit 17.000 gulden en daar is nu na 11 jaar niets meer van over. Het folie laat gewoon los van de kastjes met grote luchtbellen als gevolg, rond de handgrepen is de print helemaal vervaagd enz…

Dus dat zegt weinig.

Wij hebben ook een ikea keuken, inclusief composiet werkblad op maat.

Wij zijn er wel tevreden over. We hebben gelakte mdf fronten en die zijn zowieso wel kwetsbaarder dan gefoliede frontjes, maar idd… we zijn toch voor ikea gegaan omdat de kwaliteit van de basiskasten echt heel goed is en we dan over een paar jaar nog es van frontjes kunnen wisselen. Kost ons dan een keer 500 euro en dan hebben we weer een heel nieuwe keuken qua look en feel.

Ik houd persoonlijk niet van whirlpool apparatuur, slechte ervaringen mee en dat is wel het merk wat voor ikea produceert.

Wij hebben dus via een webshop een uitgaande productielijn van siemens gekocht, gemiddeld 50% korting en op 2 apparaten zelfs 60%.

Verder wilde ik perseee een los fornuis van Smeg. Dus ook die is los aangekocht.

Maar verder vind ik het een superfijne keuken. Ladedempers, deurdempers, een luxe hoekcarrousel, interne laden achter normale deurfrontjes enz…

Alles zit erop en eraan en hij staat er nu bijna 2 jaar in.

Wij hebben nog geen schade behalve bovenop ons vaatwasserfrontje, daar is de lak helemaal van af.

Hebben we de garantie van bijgehaald en we krijgen nu 2 compleet nieuwe frontjes, 1 voor de vaatwasser en 1 voor t naastgelegen kastje.

En dat kost dan niks want ook zij vinden dat dit niet mag al na 2 jaar.

Zelf geen ikea keuken.

Maar mijn ouders en schoonzus wel. Die zijn super tevreden.

Bij hun nog helemaal niets te zien aan de keuken!

Ik zou er zelf ook een daar kopen als ik er een nodig heb.

Wij hebben een Ikea-keuken en zijn tevreden.

die van mijn vriendin is afgelopen donderdag geinstaleerd ziet er netjes uit.

wel een aanrechtblad waar een kras op zat ze hebben hem wel geplaatst nieuwe besteld en die komt over 4 weken want was gegoten plastic ofzo.

Wij hebben een ikea keuken, zijn er erg blij mee, maar het inbouwfornuis heeft weinig kracht (zou een ander uitzoeken) en de afwasmachine vinden we ook onprettig in vergelijking met de Bosch die we eerst hadden. Hij voelt gammel en hij krast. De indeling is verder wel ok. De programma’s vinden we ook niet heel tof. Dus ik zou, als ik weer naar de IKEA zou gaan, alleen de apparatuur ergens anders vandaan halen.

We hebben hem zelf geplaatst en dat kostte wel veel tijd (oud schots en scheef huis) maar het ging verder prima. Alleen de gasaansluiting hebben we laten doen (ook ivm verzekering).

Groetjes,

LaBruja

ps we hebben de stät wit (frontjes) en een zwart gespikkeld composieten aanrechtblad. En zo’n enorme keramiek gootsteen (Dömsjö ofzoietsweetikveel). Dat vind ik erg prettig werken!

Wij hebben een Ikea keuken en zijn erg tevreden. Dit is inmiddels onze derde Ikea keuken. Wel in verschillende huizen he? :mrgreen:

We hebben de oven en magnetron wel van de Ikea, de rest van de apparatuur niet…

Doet Ikea ook plaatsen?

ja, ikea komt ook plaatsen !

wij hebben het zelf gedaan, spaarde een hoop geld uit.

We zijn van plan om grotendeels dezelfde apparatuur te houden. We houden de kookplaat, want dat is een extra grote met wokbrander en die is eigenlijk nog nieuw. De afwasmachine houden we ook, plus de koelkast en de afzuigkap. Qua apparatuur gaat het dan alleen om een magnetron en oven of een combi-magnetron in oven-formaat.

Wij hebben gekozen voor een combi van plaatsen en zelf doen.

De L setting hebben we laten plaatsen, dit was ook een eis ivm garantie van het maatwerkblad. De hoge kastenwand hebben we zelf gedaan. Scheelde toch weer installatiekosten en 3 maanden na plaatsing van het blad zette ik mijn stamppotpan op een rooster op het aanrecht en begon te stampen en toen zei de rand " pats"

Is garantie werk want het kwam niet door hitte van de pan, die was al van de kook af en het blad moet 220 graden kunnen hebben.

Bleek een luchtbel te zijn, productiefout dus. En nu krijgen we dus een ander blad. Is wel nu pas want er zijn wat fouten gemaakt in de communicatie (wij dachten we horen wel, zij dachten, mensen bellen wel… ergo gebeurde niks)

Maar toch doen ze niet moeilijk en wordt zelfs het tegelwerk achteraf door hun weer in orde gemaakt.

hier ook super tevreden over ikea keuken.

Alleen de vaatwasser hebben we inmiddels vervangen (na 8 jaar), voor een miele.

Nu is de kookplaat en de magnetron aan vervanging toe, maar ik wil een echte oven, dus moet ik meer plaats vrijmaken.

En er komt een zuinigere koelkast/vrieskist combi, die is van ikea ook niet zo handig.

Keuken zelf vind ik top, in elkaar zetten was zo gebeurd. (heb ik zelf nog mee geholpen)

Wij (offe eigenlijk manlief) hebben het zelf geplaatst. volgens hem als je een beetje handig bent niet zo heel erg moeilijk…

wij zijn trouwens ook erg tevreden hoor. dAt er hier en daar een barstje komt is logisch, zeker als je kids hebt!

Wij hebben ook een ikea keuken, geplaatst door de vorige eigenaar, die niet handig was. De keuken is qua materiaal goed, alleen de plaatsing is onhandig, en het aanrechtblad zit niet recht waardoor er altijd vocht in een bepaalde hoek komt te zitten. Er zat ook apparatuur in. De magnetron hebben we aan mijn broertje gegeven die doet het nog (geloof dat de alles nu een jaar of 10 is) De vaatwasser hebben we er al een paar jaar geleden uit gehaald, die ging stuk. De keramische kookplaat is wel prima.