ervaring gevraagt over ektorp banken van ikea

hallo



de titel zegt het al wie kan mij de ervaring delen van de stoffen ektorp bank van de ikea deze bank waar de hoezen verwisseld kunnen worden.

wat is het verschil tussen de normale en slaapbank?

is het makkelijk schoon te maken als kindje bv gemorst heeft?

zit de bank ook lekker echt zn lekker bank hang avond bank?



wie zou mijn aub zijn ervaring met deze bank willen delen.



alvast bedankt

Ik weet niet het verschil tussen de gewone ektorp en de slaapbank. Wij hebben de 3 en de 2 zits.

Wij hebben nu 9 jaar deze bank en sinds 4 jaar nieuwe bekleding erop. Hiervoor hadden we rood en nu lichtbruin. IK vind hetzelf een gemakkelijke bank, kussens zijn handig op te schudden en eens in de zoveel tijd gooi ik alles in de was (is wel een klus, maar ja).

Ben wel eerlijk vlekken krijg je er niet altijd uit. Als er een vlek op komt probeer ik die er gelijk uit te halen met water en zeep, mar vetvlekken zijn moeilijk eruit te halen, dan moet je het echt wassen.

Super bank!



Idd heel gemakkelijk te wassen ook omdat je de hoes per kussen kan afhalen voor kleine probleempjes en een heerlijke zit hang en lig bank.



We hebben er 5 jaar een gehad en hij staat nu bij mijn moeder te pronken. En ons nieuwe bankstel (van echte woonwinkel) wordt volgend jaar weer lekker terug omgeruild voor de Ektorp.



Heb geen ervaring met de slaapbank.

Er is toevallig afgelopen vrijdag dezelfde vraag gesteld in de Keukentafel:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=81735

Hoi wij hebben al jaren de bekende ektorp bank… Ik heb zowel de 2.5 zits slaapbank gehad als de 2 en 3 zits banken zonder slaap functie. De 2.5 zits werd jaren geleden als slaapbank verkocht en aangezien ik nogal klein behuisd was was dit een super oplossing! … erg makkelijk om van bank naar bed en vice versa om te zetten… heb er zeker een 2 jaar heerlijk op geslapen! Toen ik ging verhuizen ben ik overgestapt naar de 3 zits en 2 zits ook van de ektorp… beviel prima… als ook de bijbehorende bromma hocker…erg handig dat poefje​:blush::+1: … na een aantal jaar was ik de bank zat … niet omdat ie niet lekker zat maar was toe aan iets anders. En dus compleet ander bankstel gekocht… een lederen… mijn god wat een miskoop! Miste mijn oude ektorp bankjes toch wel heel erg! En dus lederbankstel eruit en opnieuw de ektorp aangeschaft :rofl:
Dit maal de 2 x 2 zits… 2de hands extra hoezen aangeschaft want net de hoezen die ik wilde waren niet meer in de verkoop…
Ben nog steeds super happy met de ektorp… heerlijke zitbank… ligbank… hangbank…
En tja elke avond maak ik wel even mijn opschud ronde maar das zo gedaan…
De hoezen gaan elke maand zowieso de was in… en niet alleen in de was… Ik gooi ze ook de droger in! Geen problemen . De lichte hoezen heb ik inmiddels wel met een verftablet behandeld… werkt op sommige stoffen …niet op alle! Dus uitkijken daarmee

ik ben zeer tevreden over de ektorp banken! Kinderen (en dat zijn er 4!) zitten en hangen op de leuningen… ploffen neer op de bank etc etc … huidige banken nu zeker een 5 jaar oud en nog steeds happy mee!