Ervaring gevraagd m.b.t. het doorslikken van de pil

Ik heb van de gyn. het advies gekregen om aan de pil te gaan en deze te gaan doorslikken. Heb de microgynon 50 gekregen. Ik ga de pil slikken omdat ik een erg pijnlijke menstruatie heb, en de endometriose op deze manier hoperlijk het rustigst blijft.

Ik heb Microgynon 30 enige tijd doorgeslikt (o.a pijnlijke menstruatie te voorkomen), wat wil je weten dan?

Hoe lang je de pil kan slikken zonder dat er een bloeding optreedt. Of er bijwerkingen zijn als je hem doorslikt.

@juudje wrote:

Hoe lang je de pil kan slikken zonder dat er een bloeding optreedt. Of er bijwerkingen zijn als je hem doorslikt.

Dat verschilt erg per persoon (en dan ook nog per pil).

Ik slik de pil vrijwel altijd door. Meestal gaat het tot 2,5 maand goed, daarna komt er altijd wel wat doorheen, dus dan las ik een stopweek in. Maar ik heb ook wel eens zonder problemen drie/vier maanden doorgeslikt en ook wel eens maar een week dat er al wat doorheen kwam…verschilt dus erg. (Ik slik Yasmin, heb daarbij geen bijwerkingen. Hiervoor heb ik verschillende andere pillen geslikt, maar daar had ik allemaal wel bijwerkingen bij. Niet bij het doorslikken, maar gewoon bij het gebruik in het algemeen.)

Nienke gaf al een antwoord vrij uitgebreid dit klopt ook.

Verschilt per persoon en per pil.

Ik had jarenlang goed op microgynon geleeft, maar met de endo ging doorslikken gepaard met veel bijwerkingen en op gegeven moment met doorbraakbloedingen.

Wat overigens bij elke pil kan gebeuren op gegeven moment als je langere duur doorslikt.

Reageer je erg op hormonen? , je zou nml wel qua emoties erg heftig kunnen reageren.

Wat je zou kunnen doen is het eerst voor 6 maand nemen en dan na die 6 maand revisie bij je gyn en nabespreken.

Hoofdpijn is iets wat ws op zal treden, dit is normaal , moet je soms echt even doorheen, want stoppen met de pil kan , maar soms is het het wennen van je lichaam op de pil. Dit duurt ongeveer 3 maanden…

Ik hoop meis dat dit voor jou de oplossing is… en niet weer zoals voor heen voor de geboorte van J en F.

Succes :-* :hug:

Ik heb ook een jaar microgynon 30 geslikt, en ook wel eens bijna een half jaar doorgeslikt. Ik had nooit doorbraakbloedingen. Tot ik bevallen was, en weer begon, toen was het niks, altijd na 3,5 weken alweer een bloeding. Dat was ik zo zat, dat ik gestopt ben, en nu heel regelmatig ongesteld ben. maar ik mis dat doorslikken enorm, was zo fijn, zonder al dat gedoe!

Ik heb vorig jaar de Yasmin pil iets langere tijd doorgeslikt, en ben er uiteindelijk door bij de gyn beland :shifty: Ik slikte hem wel vaker door, maar dan 1 maandje en dan was er niets aan de hand.

Nu had ik hem 4 maanden doorgeslikt (omdat ik van mensen hoorde dat dat best kon) en ik kreeg er zware bloedingen tijdens de seks door. En dan bedoel ik echt zwaar, hele lakens, dekens en handdoeken zaten onder het bloed. Niet 1 keer, nee wekenlang, dag in dag uit. En ruw deden we niet, want soms lagen er al hele plassen bloed wanneer hij nog amper bij me naar binnen was gegaan met enkel zijn eikel. Te droog was ik ook niet, want inmiddels zorgden we er wel voor dat ik meer dan vochtig was, in de hoop dat het dan niet zou bloeden. Uiteindelijk dus naar de huisarts gegaan en verhaal voorgelegd; en getest op o.a. chlamydia en baarmoederhalskanker, maar dat was allemaal negatief (dus positief). Toen bleek dus dat het door het doorslikken van de pil kwam. Ik weet niet meer wat hij precíés zei maar het was iig iets van dat het opgebouwde baarmoederslijmvlies blijft zitten, en het zo goed doorbloed raakt dat bij elke miniscule beweging ‘open’ werd gehaald, vandaar continu het hevige bloedverlies.

Uiteindelijk is het overgegaan door per direct te stoppen met de pil (waardoor ik na een aantal dagen direct ongesteld werd, zoals normaal in een stopweek; en dus alles ‘schoongespoeld werd’), en 3 a 4 weken geen seks te hebben (en dus ook niet heel zachtjes toch proberen, gewoon 3 a 4 weken niet in die buurt komen met wat dan ook). Toen we het na een maand weer heel zachtjes probeerden bleek het over, maar we hebben nog zeker 6 weken dáárna met angst en een dubbele handdoek onder ons gevreeen.

Toen ik nog de pil slikte was het meestal 2 maanden dat het goed ging, soms drie… Maar over het algemeen had ik tijdens de derde maand doorbraakbloedingen. Ik ben toen maar standaard die 2 maanden gaan aanhouden.

Had overigens wel het idee dat ik meer last had van schimmelinfecties als ik de pil langer doorslikte.

Ik herken dit allemaal helemaal niet :think: Ik heb zolang ik de pil heb gehad, hem ook doorgeslikt, dus dat zal een jaar of 8 geweest zijn… Heel af en toe een keer een stopweek, maar dan praat je over minstens 6 maanden of zo :think: Hier dus nooit doorbraakbloedingen gehad en zelden een stopweek gehad :think:

Mijn pil heette Meliane, weet niet wat en hoe verder hoor, die heb ik toen van mijn Belgische huisarts gekregen en hier in NL hadden ze dezelfde.

Ik heb de pil mig. 30 ook doorgeslikt… denk een maand of 7, omdat we toen naar mexico en aruba gingen…

(Daarvoor slikte ik de pil al door denk een maand of 3…)

en wat denk je, bij terugkomst in nederland,

zat er een pindamensjes van 8 weken in mijn buik :inlove:

meliane is er helaas niet meer :cry: , ik heb ook hele goede ervaringen met deze pil, ik mocht alleen deze gebruiken omdat het de lichtste pil was die op de markt was

Ik heb ook altijd doorgeslikt toen ik de pil nog slikte. Had eerst Harmonet, heerlijk pil, slikte deze altijd een maand of 3 a 4 door, nergens last van. Vervolgens iets, weet niet meer wat, eigenlijk ging dit hetzelfde. Vervolgens Microgynon 20, hierbij kreeg ik al snel doorbraak bloedingen. Met Microgynon 30 ging het wel goed. Vervolgens Stederil gehad en ook hierbij ging het goed 3 a 4 maanden.

(Zoveel pillen gehad omdat er pillen uit het assortiment gingen en door de verzekeraars, de eerste heb ik denk ik dik 10 jaar geslikt).

Ik heb altijd Microgynon 30 geslikt, en slik 3 strips door en nooit last van doorbraakbloedingen gehad. Heb 1 keer Stediril geslikt omdat Microgynon uit de verzekering ging maar daar kreeg ik vreselijke hoofdpijn en buikpijn van. En ik was ontzettend moe en chagrijnig.

@Gab wrote:

Ik heb de pil mig. 30 ook doorgeslikt… denk een maand of 7, omdat we toen naar mexico en aruba gingen…

(Daarvoor slikte ik de pil al door denk een maand of 3…)

en wat denk je, bij terugkomst in nederland,

zat er een pindamensjes van 8 weken in mijn buik :inlove:

Door de pil heen?

Als ik de pil doorslik heb ik, als ik een stopweek heb, juist veel meer menstruatieklachten. Dit is al na 2 weken doorslikken.

Ik slik de pil maximaal 3 maanden door. Vind het toch wel fijn om te weten dat het goed zit en ik weer ongesteld word. had nooit last van bloedingen als ik doorslikte. Ben nu ook weer begonnen vorige week, denk dat ik deze keer wel even een stopweekje in las.

Ik ben voor mn zwangerschappen en ertussen, ook altijd aan de microgyn 50 geweest en slikte minimaal 3 en meestal max 6 maanden door zonder doorbraakbloedingen. Als ik dan stopte was ik wel wat heftiger ongesteld dan als ik niet doorslikte, maar niet langer dan als ik maar 1 maand gebruikte. Was dus 4 dagen heel heftig en dan werd het al weer minder. Vond het prima, liever 1 weekje in de 6 maanden heftig ongesteld, dan enkel maand normaal ongesteld.

Zou zeggen begin er gewoon mee en zodra je een doorbraakbloeding krijgt (als je die al krijgt) gewoon een stopweek inlassen.