Ervaring gevraagd elektrische sneeuwschuiver

Geen idee of het hier goed staat, maar is er iemand die hier ervaring meer heeft?

Het lijkt me wel iets voor mn schoonouders, die zijn lichamelijk niet meer

zo best…

Dus…wie?? :smiley:

Ik zou denken dat het een apart kado is als ze in Nederland wonen. Zoveel sneeuw valt er hier toch niet? Dan zou ik t geld liever ergens aan uitgeven waar ze vaker wat aan hebben

hoi christine,

nee er valt niet onwijs veel sneeuw hier (helaas), maar zoals vorig jaar was het toch op een gegeven moment wel flink en aangezien mn schoonmoeder het zeker niet kan schoonmaken en mn schoonvader rugpatient is zat ik er over te denken. Ze zijn rond de 70, dus tja…

Maar niemand verder ervaring ermee?

Ik zag zoiets staan (ik meen in het krantje van Blokker??) maar vond ze vrij prijzig. Maar als je niet anders kunt, moet je onderhand wel…

Ik heb vorig jaar een ijzeren (geen plastic want die hebben de kids zo kapot) sneeuwschep gekocht maar kan er bijna niks mee (heb fibromyalgie). Daarom heb ik het even in overweging genomen, maar vanwege de prijs doe ik het toch maar niet (en duim ik heel hard dat we dit jaar niet zo veel sneeuw krijgen als vorig jaar :pray: )

Ik heb hem niet (heb er wel over zitten denken) maar vermoed dat het toch ook in het gebruik best zwaar kan zijn…hoe meer sneeuw hoe zwaarder het apparaat werkt. Het zijn borstels zover ik kon nagaan die het wegvegen voor je maar jij moet het apparaat in bedwang houden. Denk dat ze mss beter een heleboel zout kunnen gebruiken en dat je ze snowsteps haalt bij de ANWB zodat ze veiliger kunnen lopen over straat. Ik haal die snowsteps iig want geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om al strompelend met dikke buik door sneeuw en ijzel te gaan. :shifty: Mijn ouders en buren bv wisselen met elkaar het sneeuwruimen in de straat af en doen dat dus ook voor de mensen die slecht ter been zijn. Overigens heeft mijn man vorig jaar flink sneeuw staan ruimen maar echt er blijft altijd iets liggen wat natuurlijk gaat opvriezen. :wall:

@Rhiannon wrote:

Overigens heeft mijn man vorig jaar flink sneeuw staan ruimen maar echt er blijft altijd iets liggen wat natuurlijk gaat opvriezen. :wall:

Om die reden zijn wij vorig jaar juist gestopt met schuiven, omdat die opgevroren laag gevaarlijk is als een pak (al dan niet bevroren) sneeuw.

En ik was vorig jaar natuurlijk van de waggel met dikke buik en op een pak (wederom al dan niet bevroren) sneeuw liep ik nog best, maar op die geveegde/ geschoven stukken kon ik echt niet lopen… gevoel dat mijn bekken spontaan uit elkaar getrokken werd :shifty: .

ja als er een dik pak ligt kan je het beter laten liggen…

ze hebben van die spikes van de anwb, dus dat gaat goed.

misschien dat ik zo’n ding maar es van dichtbij moet gaan bekijken zodat ik weet hoe het werkt :think:

Dat heb ik idd ook gemerkt Marije! Brrrr vond het zooo eng. :oops: Mijn bekken is nog aardig en ook dat houdt ik graag zo. Ga bijna nog liever met snowsteps en rollator op pad dan dat ik op mijn giechel ga… :silenced: dat zijn van die winters dat ik wens dat ik een kinderwagen had met zo’n handrem erop en spike banden. 8)

Zou trouwens leuk zijn wanneer ze een proefbaan zouden hebben om hem uit te proberen Elmo. :wink:

@mamaMarije wrote:

@Rhiannon wrote:
Overigens heeft mijn man vorig jaar flink sneeuw staan ruimen maar echt er blijft altijd iets liggen wat natuurlijk gaat opvriezen. :wall:

Om die reden zijn wij vorig jaar juist gestopt met schuiven, omdat die opgevroren laag gevaarlijk is als een pak (al dan niet bevroren) sneeuw.

En ik was vorig jaar natuurlijk van de waggel met dikke buik en op een pak (wederom al dan niet bevroren) sneeuw liep ik nog best, maar op die geveegde/ geschoven stukken kon ik echt niet lopen… gevoel dat mijn bekken spontaan uit elkaar getrokken werd :shifty: .

precies daarom lieten wij het ook liggen… en iedereen maar vegen en stom vinden dat wij het lieten liggen… maar mooi dat je het beste kon lopen voor ons huis

beste is idd gewoon heel veel zout strooien…

ik heb maandag bij de blokker al 3 emmers gehaald…

hoe meer je schuifd, hoe gladder het wordt…

hebben ze geen buren die mee kunnen helpen?

maar we krijgen wel een extreme koude winter, voorspellen ze dan…

heb niet het idee dat er hier mensen zijn met eigen ervaring verders, dus ik ga het topic laten sluiten.

Thnx voor jullie mening in ieder geval :thumbup:

groetjess

@Gab wrote:

maar we krijgen wel een extreme koude winter, voorspellen ze dan…

net zoals dat we een extreem warme zomer hebben gehad, zoals ze voorspelden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: