Ervaring cortisone injectie?

Zijn er hier dames (of heren :smiley: ) die ervaring hebben met een cortisone injectie?



Heb sinds een jaar of drie een chronische peesontsteking in mijn rechterschouder. Ik heb al een aantal keren diclofenac ervoor geslikt en dat hielp dan wel even.

Maar nu is het echt heel erg, ben met links aan het typen en kan mijn arm bijna niet gebruiken. (ik kan ook niet slapen vandaar deze late post :wall: )

Nu heeft mijn huisarts gezegd dat als het weer erger wordt, hij een spuit gaat zetten. Nu ben ik helemaal niet bang voor spuiten maar ik lees nogal tegenstrijdige berichten over die injecties :think:

Ik geef ook nog steeds bv dus ik ben niet zo voor medicijnen op het moment. Maar ja ik heb mijn arm echt wel nodig :wink: .



Wie o wie kan mij er niets over vertellen?

heb geen ervaring, maar er wel laatst het een en ander over opgezocht, want ze wilden ook zoā€™n spuit zetten in mijn heup.



de ervaringen spreken elkaar tegen; bij de een werkt het

bij de ander werkt het niet

bij de een doet het zeer

bij de ander niet.



eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord dus,

maar ik wil je heel veel succes wensen!

Heb ook ooit eens zoā€™n spuit gehad.



Begon helemaal te shaken en zweten omdat ik had gehoord dat het zoā€™n pijn deedā€¦



ā€¦ maar ik heb er helemaal niets van gevoeld. De arts deed het perfect en de pijn in mijn schouder was vele malen erger dan die spuit.





Veel sterkte meid, :hug:

Noortje

Ik heb een paar keer zā€™on spuit gehadā€¦de ene keer viel het reuze mee en de andere keer ging ik ehā€¦behoorlijk door de grond van de pijnā€¦het is maar net waar hij de spuit zet (ik heb trouwens nog steeds vaak last van de slijmbeursontsteking :roll: )

Mijn man heeft ook een keer zā€™on spuit laten zetten, maar in Zwitserland.

Daar hebben ze het eerst verdoofdā€¦ging prima. :thumbup:

Maar ook hij heeft nog steeds last hoorā€¦



Sterkte!

Ik heb zoā€™n spuit ook ooit gehad, en bij mij deed het niks, was wel pijnlijk maar dat kwam voornamelijk door de plek (een pees diep in de lies)

mijn zwager heeft daardoor een blijvende beschadiging van zā€™n elleboog opgelopen,en zegt nu; al ging ik dood van de pijn,dan liever dan zoā€™n injectie,die doet t nooit meer.(beschadiging door de cortisonen)

vind dat je die kant ook moet weten

Ik heb sinds de geboorte van Lotte peesontsteking in de pezen van pols naar duim, zowel links als rechts. Spalken heeft niet geholpen. Volgende optie was inderdaad injecties, maar die heb ik geweigerd, omdat lang niet zeker is of het gaat helpen en ik niet NOG meer hormonen in mijn lijf wil. De arts snapte dit volkomen en de optie na injecties, is opereren. Dit gaat binnenkort dan ook gebeuren. Eindelijk pijnvrij, hoop ik!



Manytroubles

Heb 'm al zoā€™n 8 keer gehad in mijn schouder.

Resultaat?? Schouder zo beschadigd dat ik altijd pijn hebā€¦



Je ā€œmagā€ er ook maar 3 per jaar hebben en door meerdere fouten

zijn dat er dus 8 geworden. Daarna operatie gehad en kwam een andere

arts met de mededeling dat er nu zoveel schade is dat er niets meer

aan te doen valt.

Hier 4 maal die injectie in pols,maar zonder resultaat.

IK KRIJG MAAR 4 CORTISON INJECTIES PER JAAR MEER MAG NIET
EN DE ENE KEER WERKEN ZE LANGER DAN EEN ANDERE KEER ,
MAAR IK HEB GEENIJN MEER ALS IK ZO.N INJECTIE HEBT GEHAD ,
MET VRIENdelijke GRTJS ,cora