ervaring buisjes? (nieuwe vraag: 16 november)

Tyg zijn neusamandel wordt volgende week woensdag opnieuw geknipt

en hij krijgt buisjes.



ik was er zelf vrij rustig onder eigenlijk

maar nu zat ik es ff te lezen op internet,

volgens mij moet ik dat maar niet meer doen

vind het ineens doodeng, die buisjes.



heb ff wat positieve verhalen nodig :shifty:

jan heeft toen het 3 in 1 pakket gehad.



neus hadhij eig geen last van

keel was minder prettig



ik heb hem toen niet 1 keer over zijn oren gehoord

ja behalve; mama mag de tv zachter? ipv mama mag detv harder? hahah

oja, da;s een goeie

heb het hier ook ff verteld, want mario heeft nogal de neiging om hard te praten tegen Tyg… schrikt ie zich straks rot



fijn dat jan er geen last van had!

Wessel heeft nu 2 x buisje-operatie gehad.



1e keer beide oren

2e keer rechteroor (was eruit gegaan).



beide keren: 20 minuten na de ok --> ijsje eten en helemaal goed!!!

geen pijn, geen nare dingen.



De 1e keer was het inderdaad ontroerend bijna om te merken hoeveel meer hij kon horen.

“oh oh… alulanzie”… (aan de overkant van de maas) of

“waz dat mama?”… (hond van de buurman)



Neusamandel was ie wel even “naar” van… maar ook na die ok was ie een paar uur later helemaal weer 't manneke en smulde van boterhammen met kaas.



Ik weet niet wat je precies gelezen hebt… maar ik hoor vooral “goede” verhalen hoor…

Bij Thomas zitten de buisjes er nog steeds na een jaar keurig in. De keren dat hij nu oorontsteking had, kon de troep er keurig uit en had hij er echt minder last van.



Goede ervaringen hier!

Britt heeft nu 2 keer buisjes gehad…de eerste keer waren ze er na 7 maanden al uit en daarna kreeg ze weer nieuwe buisjes omdat ze weer ontstekingen kreeg.2e keer ook neusamandelen gedaan.Steeds heeft ze nergens last van gehad.En de problemen zijn ook steeds verdwenen.

Nu komt de rotperiode voor haar…herfst/winter maar ze heeft nog helemaal nergens last van gehad.Nee hier is het leve de buisjes hoor.

Succes.sterkte. :hug:

Ik lees ff mee want Babet moet maandag voor buisjes en haar neusamandelen. De operatie is met zo’n 5 minuten bekeken. Maar die narcose lijkt me zo naar :frowning:

@Nathalinde wrote:

Ik lees ff mee want Babet moet maandag voor buisjes en haar neusamandelen. De operatie is met zo’n 5 minuten bekeken. Maar die narcose lijkt me zo naar :frowning:


het in slaap vallen kan een beetje rot overkomen ja.Het wegdraaien van die oogjes,maar het ene kind heeft het wel en het andere niet.Britt had dat trouwens alleen de eerste keer toen ze onder narcose ging en de 2e keer helemaal niet.

Ook jij veel sterkte maandag. :hug:

@Corry wrote:

@Nathalinde wrote:
Ik lees ff mee want Babet moet maandag voor buisjes en haar neusamandelen. De operatie is met zo’n 5 minuten bekeken. Maar die narcose lijkt me zo naar :frowning:


het in slaap vallen kan een beetje rot overkomen ja.Het wegdraaien van die oogjes,maar het ene kind heeft het wel en het andere niet.Britt had dat trouwens alleen de eerste keer toen ze onder narcose ging en de 2e keer helemaal niet.

Ook jij veel sterkte maandag. :hug:


Mijn angst is dat ze of te weinig narcose krijgt en ze dus pijn zal voelen tijdens de operatie. Of dat ze teveel geven en ze niet meer wakker wordt :frowning: . Ach, ze is de eerste van de 3 die onder het mes moet en nog zo klein. Misschien maakl ik me daarom meer zorgen dan nodig is? En zwanger van de 4de. Leve de hormonen hoor. Ik denk dat ik het een beetje los moet laten en er op moet vertrouwen dat ze echt wel weten wat ze doen. (Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan)

Ja het blijft niet leuk zoiets.Het is toch maar je kind die daar ligt.En je moet ook maar positief blijven denken he :wink:

Hier gingen keel en neusamandel tegelijk. Neus was niks aan de hand, keel was heel naar. Kwam naar uit de narcose, erg veel bloed overgeven en we mochten ook pas 's avonds met haar weg als laatste, want het is echt lopende band werk. Ze is er een week wel goed ziek en zielig van geweest, maar wel opgeknapt. Buisjes geen ervaring mee, maar ik hoor eigenlijk nooit verhalen dat ze daar echt last van hebben.

Oorbuisjes hier, nu een jaar geleden. Even een middagje “naar” zoals Preggie ook al schrijft, maar vanaf de dag erna minder geïrriteerd kind, minder snel verkouden, minder snel sip en horen als de beste :wink: :thumbup: (als het haar uitkomt, haha). Ook hier alleen maar positieve ervaringen, ook uit mijn omgeving. Sterkte, is natuurlijk niet niks, je pukkie en zo’n ingreep. Maar komt goed hoor!



Eén tip: voorbereiden op wat komen gaat en ‘oefenen’ hoe het is om zo’n kapje op je snoet te krijgen voor de narcose. Ik heb dat niet gedaan en Saba was even héél bang toen het gebeurde. Achteraf besefte ik dat voorbereiding dat had kunnen voorkomen, verdorie, dus vandaar de tip :wink: !

dat kapje en de narcose zijn geen probleem

hij wordt meerdere keren per dag gepuft,

dus dat dacht ie de vorige keer ook, dat dat ging gebeuren.



ben meer bang voor erná.

maar fijn om te lezen dat ze er niet zo veel last van hebben!

die zelfde dag ook niet echt?

Stein heeft 2 keer buisjes gehad.



De 1e keer ook neusamandelen erbij. De eerste keer was ie echt een dag ziek (spugen, maar dat was oud bloed wat uit zijn neusje was gekomen)



en de 2e keer alleen buisjes en na 20 minuten zat ie aan een ijsje. Een uurtje later mochten we naar huis.

Is wel de middag veel in slaap gevallen maar is er niet ziek van geweest.

:thumbup:

dat is goed om te horen, dat ie veel sliep,

want ik moet 's middags weer werken en mario blijft thuis (is voor mij een fijner idee, want mario heeft rijbewijs en auto, mocht er iets zijn,

dus als ie lekker slaapt in de middag, dan is het goed)

@Ziet wrote:



ben meer bang voor erná.

maar fijn om te lezen dat ze er niet zo veel last van hebben!

die zelfde dag ook niet echt?




echt niet!



neusamandeltje wel een beetje… maar sliep toen ook heel goed 's middags…

en buisjes dus ook… GEEN PIJN!

neusamandel had tyg toen ook geen last van

en aangezien hij sowiezo al weinig pijn aangeeft, denk ik na jullie verhalen dat ik die twee met een gerust hart kan achterlaten 's middags :thumbup:





en hoe zit dat met de looporen?

vaak last van gehad erna?

Wessel 2 x.



1 keer kwam dus het buisje mee naar buiten (en kreeg toen een t-buisje in dat oor)

2e keer heel erg loopoor maar is helemaal goed gegaan (wel sofradex gedruppeld) .



maar ja… Daar zijn die buisjes voor he?



En al vaaaaaaaak verkouden zonder dat er een oorontsteking bij kwam… en ook dat is toch wel een prettig verschijnsel van buisjes!

na de 2e keer buisjes ook hier geen ontstekingen meer en zelfs geen loopoor.Maar een loopoor is een goed teken he! Dan gaat het vuil er uit,Anders komen die ontstekingen.Nee joh,buisjes stelt op zich niks voor.Ga jij er maar met een gerust hart naar toe. :wink:

ja daar zijn ze voor inderdaad