Ervaring Buggy maxi cosi Mila of toch een andere?

Ik ben op zoek naar een buggy, voor mn kleuter van bijna 4.

Ze loopt nog steeds niet graag en aangezien ik niet steeds wil roepen:

Kohom nou…



Mn nuna was te klein, dus die is weg.

Toen een breeze gekocht, rotding!! Te laag voor mij en daardfoor dus met dat ding gevallen.



Nou willen we graag een goede buggy, unisex zodat we hem ook kunnen gebruiken mocht Lianne een brusje krijgen.



Lianne weegt iets meer dan 15 kg verwacht ik, het gaat vooral om dagjes weg dat we hem zullen gebruiken.

Shoppen, dierentuin etc.



Nou zag ik de maxi cosi mila en hij lijkt me ideaal.

Heeft iemand die en wat vind je ervan?



Of weet iemand een betere buggy?

Wij hebben alleen ervaring met de Koelstra, een zwarte (zie je tenminste niet elk vlekje op en kan voor jongens en meisjes prima). We gebruiken hem zelden meer voor de oudste, omdat de jongste er soms in gaat als ik de grote wagen niet mee wil nemen,

Maar een heel enkele keer als we lekker een tijd in een stad willen banjeren nemen we hem mee voor hem, en dat gaat ngo steeds prima. Hij weegt net 15 kilo. Geen idee tot hoeveel kg het gaat, maar het ding is nog net zo stevig als toen we hem 3 jaar terug kochten, en omdat de wandelwagen kapot ging voor hij een jaar was, hebben we de buggy heel intensief gebruikt.

Ik heb hem. Fijne buggy op zich, stabiel, en er kan een mc op. Vond ik wel fijn want had zware rugklachten en kon zo makkelijk even uit de auto mc op de buggy zetten voor een rondje supermarkt en van de auto het kdv binnen rijden, zonder het lompe kinderwagenonderstel uit te hoeven klappen of te hoeven tillem.

De rugleuning heeft bandjes om hem in standen te leggen, hij kan helemaal plat. Kan de koelstra ook, maar de koelstra rugleuning vonde we harder. Verder heeft ie een erg handig mandje (itt tot mclaren waar je amper bij kunt).

Nadelen: zwaarder dan maclaren (hebben we gekocht voor vliegvakantie en in de praktijk gebruik ik die vaker, die til ik met kind en al een trap af omdat ie zo licht is, ik hou niet van wachten en omlopen voor liften). En hij kan niet op de fiets mee, als je dat zou willen.

vergeleken met de nuna is er voor mij geen andere buggy i love im :inlove:

@hendrika wrote:

vergeleken met de nuna is er voor mij geen andere buggy i love im :inlove:




Je bedoeld dat je zweert bij de mila??? :think:



Ik vond de nuna helemaal super, die had ik namelijk hiervoor.

Maar Lianne paste er niet meer in.

nee ik bedoel juist dat er voor mij geen andere buggy is als de nuna, niets loopt zo lekker als de nuna

Das waar, maar het zitje is best klein :angel:

Tja… mies gaat hier gewoon incidenteel nog in de zapp… past makkelijk. En verder ben ik toch wel de mening toegedaan dat de oplossing voor niet “willen” lopen niet is om de buggy te pakken… dan word ze eigelijk alleen maar beloont voor haar sterke willetje… hier is het gewoon lopen en ik vraag geen abnormaal tempo, maar als het echt te langzaam gaat dan verplicht een hand en dan trek ik hem wel een beetje mee…



Ook gaat hij veel mee op zijn fietsje met zijwielen… de uitvinding van de eeuw.



Er zal toch getraind moeten worden wil een kind conditie krijgen om te gaan lopen.



Maar goed, dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag, puur je vraag… zou ik zeggen… buggy zapp… past zelfs onze 8 jarige nog in bijkans… :wink:

Lianne ziet alle vogels vliegen Cell :mrgreen:



En naar het kdv enzo loopt ze gewoon, maar met winkelen en dierentuin vind ik het toch wel verdraaid handig.



Geloof dat de zapp toch hetzelfde is als de breeze??



Daar ben ik te groot voor :angel:

met winkelen en dierentuin gaat hier de grote wandelwagen nog mee hoor… dat is momenteel een oude quinny freestyle, maar daar past Mies ook echt nog makkelijk in… Een buggy is mijns inziens voor mee op de fiets, voor korte stukjes als je even 1 boodschapje moet doen ofzo… en dan loopt Mies dus wel gewoon zelf… 10 minuutjes trekt hij echt makkelijk.



En ook een snel afgeleid kind moet wel leren om dat enigszins te gaan beheersen… op school straks kan ze ook niet alle vogels zien vliegen natuurlijk :wink:



Van huis naar het winkelcentrum hier gaat hij dus mee op zijn fietsje en echt… de uitvinding van de eeuw… hij is er heerlijk vlot mee.

Lianne fietst nog niet :oops:

Wij zijn ook op zoek naar een buggy voor de stukjes/ boodschappen,

dus ik lees even met je mee.



We hebben zaterdag al een beetje rond gekeken en toen

kwamen we uit op een maclaren.



Hij moet bij ons wel op de fiets mee kunnen, dus dat moeten we nog

uitzoeken…

Is een loopfiets niet een optie? Sinds dat wessel bijna 3 was is de buggy de xeur uit gegaan en over gestapt op loopfiets. De snelheid gaat enorm omhoog en het is minder vermoeiend. Nog steeds gaat hij mee als we een trip maken. We hebbeb wel een aluminiumfietsje, zodat als ze niet willen fietsen, wij hem gemakkelijk kunnen tillen. Voordeel is dat ze ook nog op jonge leeftijd hun evenwicht leren te bewaren…