Ervaring bso

Ik ben benieuwd naar ervaringen van ouders over de BSO. Hoe bevalt

JullIe dat? En vinden de kinderen het leuk? ( personeel, activiteiten ) Ik heb geen ervaring met een BSO. In mijn omgeving heb ik geen vriendinnen diekinderen hebben, dus gooi ik hier neer. :wink:

is er niemand die zijn ervaring wil delen? :cry:

dat is heelv erschillend per bso. onze uk is nog drie maar mag vaak op het bso spelen omdat ze de oudste peuter is, en geen aansluiting vindt bij de kleinere kinderen.



Ze is vorige week woensdagmiddag naar het bos geweest, gaan zwemmen, als ze voldoende stagiaires kunnen mobiliseren, in de vakantie wordt er wekelijks een uitstapje gedaan en per thema proberen ze ook iets te zoeken in de buurt.

Geen ervaring nog, maar misschien kun je de modi’s vragen om je vraag richting de school topics te gooien?

Speelzaal / kinderopvang is nog echt de leeftijd tot vier jaar en jij zal boven de vier jaar bedoelen? Dan zul je hier weinig ervaringen vinden :wink:



En misschien kun je je vraag wat specifieker maken? Het ene kind vindt het wel leuk, de ander niet. Bij ons zit de BSO in het pand naast het kdv, ik weet dat ze leuke activiteiten doen en je kunt hier ook kiezen voor een actieve BSO, dan gaan ze sporten of naar de scouting.



Heb je BSO nodig omdat je gaat werken?

Ik werk bij een BSO.



Elke bso is anders.



Wij werken met thema’s en workshops. Elke periode van 8 weken worden er meerdere workshops gegeven. Ik ben bso-leidster van kinderen van 4-5.

Morgen begin ik mijn workshop de sprookjesboom Ik heb wat voorwerpen en dan mogen de kinderen raden welk sprookje ik die dag ga behandelen. Dan lees ik een sprookje voor en naderhand doen we een spel gebasseerd op het sprookje. Dit 8 weken lang. Voor alle andere groepen zijn ook workshops zoals deze periode bv:

Workshop pesten, zumba, sport en spel, koken, schoonheidssalon.



In de vakantie zijn er vaak uitstapjes. We werken dus met thema’s en daar zijn de uitstapjes ook vaak aan aangepast.