Ervaring bso

Ik ben benieuwd naar ervaringen van ouders over de BSO. Hoe bevalt

JullIe dat? En vinden de kinderen het leuk? ( personeel, activiteiten ) Ik heb geen ervaring met een BSO. In mijn omgeving heb ik geen vriendinnen diekinderen hebben, dus gooi ik hier neer. :wink:

is er niemand die zijn ervaring wil delen? :cry:

dat is heelv erschillend per bso. onze uk is nog drie maar mag vaak op het bso spelen omdat ze de oudste peuter is, en geen aansluiting vindt bij de kleinere kinderen.



Ze is vorige week woensdagmiddag naar het bos geweest, gaan zwemmen, als ze voldoende stagiaires kunnen mobiliseren, in de vakantie wordt er wekelijks een uitstapje gedaan en per thema proberen ze ook iets te zoeken in de buurt.

Geen ervaring nog, maar misschien kun je de modi’s vragen om je vraag richting de school topics te gooien?

Speelzaal / kinderopvang is nog echt de leeftijd tot vier jaar en jij zal boven de vier jaar bedoelen? Dan zul je hier weinig ervaringen vinden :wink:



En misschien kun je je vraag wat specifieker maken? Het ene kind vindt het wel leuk, de ander niet. Bij ons zit de BSO in het pand naast het kdv, ik weet dat ze leuke activiteiten doen en je kunt hier ook kiezen voor een actieve BSO, dan gaan ze sporten of naar de scouting.



Heb je BSO nodig omdat je gaat werken?

Ik werk bij een BSO.



Elke bso is anders.



Wij werken met thema’s en workshops. Elke periode van 8 weken worden er meerdere workshops gegeven. Ik ben bso-leidster van kinderen van 4-5.

Morgen begin ik mijn workshop de sprookjesboom Ik heb wat voorwerpen en dan mogen de kinderen raden welk sprookje ik die dag ga behandelen. Dan lees ik een sprookje voor en naderhand doen we een spel gebasseerd op het sprookje. Dit 8 weken lang. Voor alle andere groepen zijn ook workshops zoals deze periode bv:

Workshop pesten, zumba, sport en spel, koken, schoonheidssalon.



In de vakantie zijn er vaak uitstapjes. We werken dus met thema’s en daar zijn de uitstapjes ook vaak aan aangepast.



Deze zomer hadden we het thema beroepen. We hebben brandweer, piloot en stewardes, dierenambulance-medewerker en sportinstructrice op bezoek gehad. Verder zijn we naar schiphol, artis, de bakker, politiebureau, dierenarts, kinderboerderij (en meer) geweest.



We spelen hier heel veel buiten, als het droog is zijn we buiten tussen de workshops door. In de winter mogen de kinderen vaak ook gewoon op de groepen spelen. We hebben meerdere hoekjes.



Bij ons is de mogelijkheid om 5 uur warm te eten.

We zijn open tot 19 uur.

ik ben ook werkzaam op een bso.

eigenlijks op twee best speciale bso’s

een bso in een verzorgingshuis (en nee absoluut niet oubollig) en een bso bij een zorgboerderij.

allebei zo enorm leuk vooral voor de kinderen.

en enorm leerzaam.



misschien kun je je vraag wat specifieker maken.

waarom twijfel je?

misschien kun je in de buurt (weet niet waar je woont) eens rondkijken.

op internet en dan eens een gesprekje aangaan of eens langs gaan om een indruk te krijgen.

hier een -naar mijn idee- fijne nso, met veel leuke, afwisselende activiteiten en ook de mogelijkheid om gewoon lekker huiselijk niks te doen (en daar maakt ie volgens mij best vaak gebruik van). Lieve leidsters, een sportzaal waarin altijd gespeeld en gesport kan worden. En toch heeft mijn zoon echt wel moeite gehad te wennen. Het is mij en de leiders nooit duidelijk geworden wat het probleem precies was. Hij leek het altijd prima naar zijn zin te hebben, ze maken vaak filmpjes en daar staat hij altijd schaterlachend op. En toch was het altijd: het was vreselijk, en bleeeeh moet ik morgen weer naar de nso??

Inmiddels zijn we 1,5 jaar nso verder, en is dat allemaal voorbij, hij heeft het gewoon leuk. De laatste tijd kookt hij veel op de nso, zo leuk; heeft ie een receptje in zijn hoofd zitten, gaan we dat thuis namaken. Waarbij hij dus zegt wat ik moet kopen en hij de chefkok is.



In de vakanties hebben ze altijd aparte programma’s met grotere, speciale activiteiten en workshops.





In november krijgt hij een nieuwe nso, midden op de hei, helemaal gefocust op de natuur. Klinkt helemaal fijn. En zijn vertrouwde leidsters gaan mee.





Maar goed, je vraag is wat algemeen, dus ik heb geen idee wat je aan dit antwoord kan hebben :mrgreen:

Bedankt allemaal, inmiddels heb ik een afspraak staan bij een bso in de buurt!