Ervaring borstschelpen?

Graag wil ik weten wat jullie ervaringen zijn met borstschelpen.

Als ik Lisa voed dan schieten bij mij beide kanten toe. vorige week bedacht ik ineens het op te vangen (in een dopje van een zuigfles), blijkt dat ik per voeding zo’n 20 tot 30 cc ‘lek’ aan de andere borst.

De laatste dagen heb ik dit een aantal voedingen gedaan en op deze manier zo een extra voeding bij elkaar (welke we vaak s avonds via de fles geven omdat ze dan werkelijk onverzadigbaar is).

Nu zag ik dat Avent borstschelpen verkoopt (en we kregen een folder van DA dat ze einde van de week 20% korting hebben op alles :wink: ). Ik overweeg ze te kopen.

Ik had niet die van Avent, maar van Medela, maar het idee is natuurlijk hetzelfde. Ze zijn mij in ieder geval goed bevallen en ik wilde dat ik ze eerder had gekocht, gezien ik er al niet zoveel last meer van had toen ik ze eindelijk had.

Ik deed ze altijd in voor ik Kaya aanlegde wanneer ze de nacht had doorgeslapen, dat was namelijk nog het enige moment dat ik er echt last van had. Ze zijn niet fijn om lang in te hebben, maar tijdens het voeden is het best te doen. Het enige nadeel is dat je je kindje even weg moet leggen wanneer je van borst wisselt, gezien je die schelpen er voorzichtig af moet halen. Dus als je een kindje hebt wat gelijk begint te protesteren zodra het niet direct borst nr 2 aangeboden krijgt is het misschien wat vervelender, maar eigenlijk kan ik dat geen echt nadeel noemen :stuck_out_tongue:

Ik vond ze een uitkomst :mrgreen: . In het begin ving ik zo 60cc per voeding op, ik had daardoor al gauw een flinke voorraad in de vriezer zonder te hoeven kolven. Zo te horen gaat jou dat ook lukken! :lol:

Nadeel vind ik wel dat het er natuurlijk niet zo charmant uitziet (heb een paar dagen continu met die dingen gelopen omdat het er gewoon uitliep :roll: ), maar ach, minor detail :smiley: .

Volgens mij zijn die van mij inderdaad ook van Avent. Ik zou ze zeker aanschaffen!

geen ervaring maar wel de ervaring van lekken bij een voeding, vooral in de nacht of als er langer dan de standaard 3,5-4 uur tussen zit… gister dus even dat dopje gedaan dat genoemd werd en ook hier (2x) 15 cc opgevangen, staat nu in de koelkast en vandaag weer ff doen, zo hebben we wel weer een extra voeding bij elkaar!

Thx voor het idee dus! Misschien ook maar eens borstschelp kopen…

Ik heb ze gisteren maar gewoon gekocht :smiley: , ideaal inderdaad!

Ik denk dat ik ze ook maar meeneem naar de badkamer voor na het douchen, ik ‘lek’ altijd de hele badkamer onder als ik de douche uitzet :? . Hihi kostbaar spul die borstvoeding!

Handig zijn ze hè :lol:

En ook nu weer komen ze van pas (was vergeten hoe fijn stuwing is :roll: ) Lekte net tijdens een voeding van een kwartiertje alweer 100 cc :shock:.

Bij L. hebben we helaas bijna alle liters zo opgespaarde voeding weg kunnen gooien. Toen ze eenmaal toe was aan afentoe een flesje melk bliefde madam het niet meer :frowning: De samenstelling van die melk uit de eerste weken verschilde denk ik toch te veel met die van later. Dus reken je niet te snel rijk :wink: .

Ik lekte tijdens een voeding uit de borst waar ze niet dronk een hele voeding weg…was soms wel 80 ml.

Ik begon met een maatbeker er onder houden later met opvang schelpen. Ideaal! Maar te klein tijdens een voeding,.moest hem 3x legen, anders liep het eruit.

Bij nummer 2 niet zo extreem last meer van gehad gelukkig!