Ervaring besnijdenis bij kleuter.

Gisteren hebben we bij de uroloog te horen gekregen dat prinsje besneden moet worden.

Zijm voorhuid is te nauw. We hebben 7 weken zalf gesmeerd maar dat was niet voldoende.

We wachten nu op de oproep dat hij aan de beurt is. Volgens de arts kon het binnen 4 weken al.



Wat kan ik verwachten na de ingreep? Hoe lang is het herstel? Nog andere praktische zaken waar ik aan moet denken?



Ik vind het zelf best spannend en kan er nu ook al tegenop zien.





Alvast bedankt voor jullie reacties en ervaringen.

Liefs Chantal

Hallo Chantal,



mijn zoontje is 23 mei geopereerd. Wij hebben eerst ook 2x6 weken met zalf gesmeerd.Maar dat groeide toch weer terug.Helaas bleek tijdens de operatie dat zijn voorhuid zo verkleefd was dat ze het los hebben moeten branden.Hierdoor duurde het herstel langer en zag zijn piemeltje er erg rood uit.Ook kreeg hij een infectie door de brandwonden. We hebben hem 2 x daags in bad gedaan, geen zeep oid erbij doen.En zijn piemeltje insmeren met witte vaseline.Ook deed ik een flinke klodder in zijn onderbroek,zodat het er niet aan vast kan zitten. De hechtingen lossen vanzelf op. Nu ziet het er erg mooi uit. Het duurde wat langer door de “complicatie”. Hij vond het plassen eerst eng,maar dat was na 2 keer niet meer zo.

Ik zou wel wachten tot na de zomervakantie. Je mag er sowieso 2 weken niet mee zwemmen.

Overigens zijn wij erg blij dat we het hebben laten doen en onze zoon ook, want nu plast hij een normale rechte harde straal.En geen ontstekingen meer aan zijn piemeltje.



Succes straks, je denkt misschien eerst dit komt nooit meer goed,maar geloof mij dat is wel zo.



Groetjes Claudia

wij hebben ook al 2 x 8 weken gesmeerd zonder enig resultaat ! Alleen wil onze HA pas iets doen als onze knul 8 is ( ze mogen tot 10 jaar een vernauwde voorhuid hebben )



Maar als ik dus zo bij jullie lees ga ik toch maar eens terug voor wij straks ook zo’n akelig herstel als wishfulls kind krijgen…:think:

Ons zoontje is met twee geopereerd, en dat is erg goed gegaan. Na de ingreep kon hij zo mee naar huis, beetje duf. En hij had nog een gaasje met vaseline om. Hij mocht in bad, met badedas, of niks.



Het herstel is juist erg vlot gegaan, beter dan wij durven hopen.

Claudia we willen hem juist laten helepen voordat de school begint. Hij begint namelijk zelf ook in september met school.

we zijn al met vakantie geweest dus dat is geen dilemma meer.

Fijn dat jullie goede ervaring hebben. Alleen wel balen dat de voorhuid zo verkleefd was…



Mam van 2 gewoon naar de ha gaan en verwijzing voor de uroloog vragen



Miranda fijn dat het bij jullie ook goed is gegaan.