Ervaring bamboe rolgordijn

We zijn op zoek naar iets voor ons keukenraam, want we wonen hier nu al twee jaar en men kan gewoon bij ons binnen kijken en dat voelt niet prettig.



Omdat we er eigenlijk geen budget voor hebben zoeken we een goedkope oplossing. Ik persoonlijk hou erg van hout en natuurlijke producten.

Dus mijn oog viel op een bamboe rolgordijn, maar ik vraag me dus af of je daarmee nog steeds naar binnen kan kijken.



En ik verwacht natuurlijk geen mega kwaliteit voor een klein prijsje, maar als het na een week uit elkaar valt, kan ik misschien beter kijken voor een wat duurdere raamdecoratie.





Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bamboe rolgordijnen?

En is er misschien iemand zo lief om eens van buiten naar binnen te fotograferen? :smiley:

bamboe heeft altijd wel gleufjes volgens mij als het donker is en jij dus licht aan hebt in de keuken kan je volgens mij wel makkelijk naar binnen kijken als het gewoon dag is is dat moeilijker



waarom ga je anders niet voor luxaflex die kan je zo stellen dat jij wel naar buiten kan kijken en andere niet naar binnen :thumbup: (en volgens mij heb je luxaflex ook in houten uitvoering geen idee hoe duur die is maar aluminium is goedkoop iig :thumbup: )

Wij hadden in ons studentenhuis een bamboe rolgordijn van de xenos. Kwaliteit was goed! Hij is nooit stuk gegaan. Volgens mij kon je niet goed van buiten naar binnen kijken. Wellicht zie je wel de schimmen lopen, maar heel duidelijk zal het niet zijn. Iemand zal dan echt moeite moeten doen en dat doe je niet zo gauw in het voorbijlopen. Het ligt er ook aan hoe goed je je privacy wilt afschermen, je woonkamer is iig geen slaapkamer, toch :shifty:

ik heb voor de babykamer een bamboe rolgordijntje van de leenbakker verbouwd naar een vouwgordijn. Was ook erg leuk! En ik had niet het idee dat er echt mensen binnenkeken, gleufjes zijn zo dicht op elkaar, denk dat dat echt wel meevalt hoor. Denk idd ook meer schimmen dan dat je echt wat kan zien.



(we hebben hem niet meer anders had ik voor je gecheckt).

Succes en plezier met uitzoeken.

Ik heb hier al 4 jaar een bamboe rolgordijn in de keuken hangen.

Maar echt potdicht is die niet hoor! Ik heb onderin nog een stuk plakplastic geplakt.

Dank jullie wel voor de reacties.



Luxaflex kan ook, maar dan wel hout(kleur) ik vind dat aluminium dus echt te erg voor woorden… :shifty:



Hahaha nee, mijn woonkamer is niet ook mijn slaapkamer.

Maar spannende dingen kunnen natuurlijk wel op de bank beginnen… :angel: :lol: en in de slaapkamer eindigen hahaha



Ik heb niet voor niets 3 kinderen :lol: :mrgreen:



Nee, het gaat mij erom dat men niet zo vol naar binnen kan kijken. Dat men schimmen ziet vind ik niet zo erg eerlijk gezegd.



Nogmaals bedankt voor de reacties!

Sommige bamboe rolgordijnen hebben 2 kanten.

Vanaf de ene kant kan je er wel doorheen kijken, vanaf de andere kant niet.

Erg fijne dingen zijn dat, mijn ouders hebben ze ook hangen.



Je zou het gewoon even moeten testen in de winkel, want ze hebben het niet allemaal.

ik kan iedereen plisses aan raden van windowcovers. erg makkelijk te monteren en uitsluitend maatwerk. Ook goede en snelle service. je kunt windowcovers bestellen op www.windowcovers.nl

Misschien heb je iets aan een duo rolgordijn dat op bamboe lijkt. Zie deze foto https://duorolgordijn.eu/data/articles/images/zoom/m_3789.jpg. Je kan het open en dicht maken, en het verkleurt niet zo snel.