Ervaren file/spits rijders (Amsterdam) gezocht

Toch maar een poging wagen om een indruk te krijgen.

Ik moet maandagochtend 09:30 uur in Amsterdam zijn (vanuit de Haarlemmermeer A9 en A10). Ik kan me er nu al druk over maken, omdat ik geen idee heb hoe ‘druk’ het kan zijn op de weg.

Daarom, ervaren spits rijders gezocht.

Normaal kan ik echt wel wat hebben aan druk verkeer en ben niet snel bang of nerveus van autorijden,maar de laatste keer Amsterdam in ben ik toch al gauw 5 jaar ouder geworden (tja,dat heb je als je te lang in een ‘dorpje’ woont.).

Moet op de Overschiestraat zijn. Nu heb ik geen verstand van wijken in Amsterdam. Wat is een buitenwijk, wat is centrum e.d.,dus hoe druk is die wijk en hoeveel probeert er elke werkdag binnen te komen.

Het ziet er uit als een wijk buiten het centrum en vanaf de Haarlemmermeer nog gunstig (dacht ik).

MOET de jongens zelf naar school brengen,dus kan op zijn vroegst pas om 08:25 uur weg rijden. Volgens de route planners ruim op tijd (reistijd 20 minuten). Routeplanner voor het OV geeft aan niet haalbaar. Het zou dan ruim 50 minuten worden in een ideaal situatie,maar vanuit school zou ik toch echt om )8:00 uur bij de (eerste) bushalte moeten staan. Daarna veel overstappen, trein, metro en stukken lopen. Laat maar.

Ben niet iemand die gehaast op de valreep binnen wil komen rennen en dan nog een hele dag cursus volgen.

Toch auto dus. Als ik uitga van 20 minuten rijden en dat verdubbel i.v.m. drukte, is het 40 minuten. Heb ik nog steeds 20 minuten speling om niet op de valreep te zijn.

Is rijden na 08:30 uur nog steeds spits of file of valt het dan wel mee?

Wie heeft ervaring?

Alvast veel dank! Rij een stuk meer relaxed als ik een beetje weet wat ik kan verwachten.

Meerijden en/of andere opties zijn er niet (zoals de heren door iemand anders naar school laten brengen). Is 50 minuten (liever korter) realistisch?

Rijden na half 9 is nog steeds spits, het is niet mijn omgeving, maar luister vaak genoeg de file meldingen en de randweg/A10 van amsterdam is samen met die van utrecht de ergste van allemaal.

1 uur de tijd als je echt een stuk over die randweg moet en drukte in de stad enzo, zal echt erg krap worden, zeker als je nog eens alle stoplichten tegen hebt, dat kan je zo 20 minuten schelen in de gehele reis.

Wil je niet bang maken ofzo, maar dat zijn wel de feiten. Files nemen vanaf half 9 wel af, dus je kan geluk hebben.

@sterredag wrote:

Rijden na half 9 is nog steeds spits, het is niet mijn omgeving, maar luister vaak genoeg de file meldingen en de randweg/A10 van amsterdam is samen met die van utrecht de ergste van allemaal.

1 uur de tijd als je echt een stuk over die randweg moet en drukte in de stad enzo, zal echt erg krap worden, zeker als je nog eens alle stoplichten tegen hebt, dat kan je zo 20 minuten schelen in de gehele reis.

Wil je niet bang maken ofzo, maar dat zijn wel de feiten. Files nemen vanaf half 9 wel af, dus je kan geluk hebben.

Je maakt me niet bang hoor, maak me niet voor niets druk. Op zich weet ik dat ik via de randweg hier wel vrij snel weg kan zijn, maar daarna…

Het is eigenlijk ook niet dat ik een keus heb…

Mijn collega vertrekt op hetzelfde tijdstip, wel vanuit een andere plaats in de buurt,maar zal tegen hetzelfde aanlopen. We gaan het meemaken.

De routeplanner heeft op het hele traject al een extra kolom met vertragingstijd aangegeven. Kortom 23 minuten in de ideaal situatie en 35 met de extra vertragingen per traject.

Stoplichten hier gaat wel meevallen, ben zo op de randweg.

Stoplichten daar misschien ook wel, zie dat het redelijk snel vanaf de afrit is.

Aan KM per traject is 5 km per weg weg het langste stuk. De rest zijn stukje van enkele honderd meter tot 1 a 2 km.

Hmm, heb kennelijk een keuze. A9 of A4. Scheelt 1 km. A4 is wel breder,maar weg naar de afrit vanaf hier langer (meer stoplichten).

denk dat het gokken wordt :slight_smile: soms lossen files eerder op dan anders, het ligt vaak ook aan de dag enzo.

Vrijdag is vaak een rustigerder dag dan een maandag bijvoorbeeld.

Ik moest een keer vanuit Didam naar Arnhem, dat is een ritje van net 15KM, normaal gesproken makkelijk binnen een half uur te doen (20 minuten)

Had ik ff niet door sinds dat half jaar dat ik hier woon, dat het kwart over 9 was, ik heb er serieus spontaan 50 minuten over gedaan.

1 ongeluk, 1 wegwerkzaamheden of wat dan ook en je staat en in Rotterdam was mijn ervaring dat een ongeluk of wegwerkzaamheden meer regel dan uitzondering was.

Volgens mij is er op de A20 om de andere dag ofzo een ongeluk. Toen ik elke dag van Delft naar Rotterdam moest rijden, was ik de ene dag in een half uur thuis (geen file op de A13 en geen drukte voor de maastunnel) de volgende dag was ik ineens een uur onderweg. En daar was geen patroon in te vinden.

Heb je mazzel redt je het in een half uur, gebeurd er iets, dan kan je goed een uur of langer onderweg zijn. Het is echt koffiedik kijken.

Dus ga weg zo gauw het kan en dan ff afwachten wat er gebeurd onderweg.

Als je afstand 20 minuten is en je neemt er 60 minuten voor en dan alsnog vertraging hebt, vind ik wel dat je je best hebt gedaan om op tijd te komen en wordt dat wel geaccepteerd hoor!

@Chrisje wrote:

Als je afstand 20 minuten is en je neemt er 60 minuten voor en dan alsnog vertraging hebt, vind ik wel dat je je best hebt gedaan om op tijd te komen en wordt dat wel geaccepteerd hoor!

Precies. Mocht het echte foute boel zijn,dan ben ik niet alleen. Zijn dan in ieder geval met 2 man, misschien 3, te laat.

Moeten over dezelfde wegen.

Heb de trainer al gezien. Hij zei nog dat hij hoopte op tijd te kunnen starten. hebben toen gezegd,dat wij voor hem hopen dat wij er dan überhaupt zijn.

Is dat ook meteen helder.

Om technische (stomme) redenen, kon het niet anders dan daar, maar de training is alleen voor mensen uit onze regio. Kortom, het zij zo…

Ik ga er voor, maar reacties blijven wel welkom!

sterkte alvast en laat je ook nog even weten hoe het uiteindelijk gegaan is?

@sterredag wrote:

sterkte alvast en laat je ook nog even weten hoe het uiteindelijk gegaan is?

Ga ik doen. Net via een bekende via Facebook, die dit ook las een beeld gekregen. Zij rijdt de route vaker, vanuit dezelfde omgeving (ongeveer).

Handig…klinkt suf,maar geeft iets meer hoop. Ik kan niet zo goed tegen dit soort situaties, wil graag overzicht,haha.

(zal je net zien,dat ik straks ruim 30 minuten te vroeg ben).

Beter te vroeg dan te laat… (neem een boek of iets mee). :wink:

Wij wonen in Hoofddorp en mijn vriend gaat via de A9 en A10 naar Diemen. Het stuk A9 waar het van 3 naar 2 banen gaat is drama. Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegstrook scheelt al snel 10 minuten :thumbup: de A10 gaat prima met de spitsstroken ( mits die open zijn ) :wink:

Nou, dank dames. Heb het overleefd (ruim).

Niet helemaal mijn ding, onduidelijkheid in verkeerssituatie.

Luna, ik kwam ook vanuit H’dorp. Dat stuk van de A9 (vanaf de Driemeren) waar het van 3 naar 2 ging is het enige stuk,waar ik heel even tussen de 20 km/u en 40 km/u heb gereden,maar na de 2 banen schoof het flink snel door.

Sterredag, stond om 09:15 netjes op de parkeerplaats en was ruim op tijd.

Werd op school nog even opgehouden,dus reed uiteindelijk niet eens zo vroeg weg. De rest was echt kwestie van de snelweg op rijden en vrijwel meteen er weer af. De afslag lag echt gunstig…alles bij elkaar misschien 40 minuten gereden.

Kan je je dan druk over maken zeg…haha…

Dank allen.

Mooi dat het allemaal toch nog goed gelopen is :slight_smile: en wel 2 x langer dan normale reistijd, maar daar had je al netjes rekening mee gehouden.

Dus vanaf nu ben je spits expert en denk je… rijden in de spits is 2 x reistijd :slight_smile:

@sterredag wrote:

Mooi dat het allemaal toch nog goed gelopen is :slight_smile: en wel 2 x langer dan normale reistijd, maar daar had je al netjes rekening mee gehouden.

Dus vanaf nu ben je spits expert en denk je… rijden in de spits is 2 x reistijd :slight_smile:

Haha, ben normaal al behoorlijk van de klok hoor, vertrouwen nooit op reistijden. Gaan meestal wel ruim op tijd weg, maar toen ik een paar weekjes terug ook in Amsterdam reed (zonder tijdsdruk in het Centrum), ben ik 5 jaar ouder geworden van stress, chaos en drukte. Deze wijk kende ik verder niet,dus geen idee wat ik kon verwachten.

2x de normale tijd moet normaal ook genoeg zijn. Door vertraging op school zat ik pas tegen 08:40 in de auto, heel netjes dus.

Verder geen expert hoor. Niet meer dan een ander, rij regelmatig op bekende drukke punten,maar zelden onder tijdsdruk. Dat was een beetje het probleem.

Maandagochtend is het een ramp. Vooral omdat het een nieuwe werkweek is en omdat ring amsterdam altijd vast staat.

Het beste is via A4 en dan bij sloten E19 eraf en daarvandaan weer binnendoor. Het is maar 10min. van sloten af rijden :slight_smile:

De aansluiting van A4 naar A10 heb je geen afslag sloten. Dan moet je afslag verder (lelylaan) weer eraf om weer terug te keren.

@Mariiyelle wrote:

Maandagochtend is het een ramp. Vooral omdat het een nieuwe werkweek is en omdat ring amsterdam altijd vast staat.

Het beste is via A4 en dan bij sloten E19 eraf en daarvandaan weer binnendoor. Het is maar 10min. van sloten af rijden :slight_smile:

De aansluiting van A4 naar A10 heb je geen afslag sloten. Dan moet je afslag verder (lelylaan) weer eraf om weer terug te keren.

Mariiyelle, kennelijk is die afslag er wel,want volgens mij zat ik er op afgelopen maandag.

Mijn Mio (navigatie) begon ook een beetje te sputteren toen ik de Randweg op dook, want mevrouw Ulla wilde dat ik toch de A4 meteen nam. Die weg naar de toerit A4 hier, is me iets te druk en teveel stoplichten. De randweg ligt hier aan de overkant.

Toch ben ik via de N205, op de A9 gekomen en van daar uit op de A4, met uiteindelijk klein stukje A10 en afslag 1 Sloten.

Tenminste, zo heb ik de routeplanner van onthouden, maar zal eens terugzoeken. Hoe dan ook, het is me toch gelukt en ben inmiddels alweer zo’n dagje thuis…ben dus niet blijven steken onderweg,haha…

6,0 km
    9. Houd links aan bij de splitsing, volg de borden naar A9/Amsterdam/Utrecht en voeg in op de A9
    7,8 km
    10. Neem de afslag Den Haag-Knooppunt Badhoevedorp en voeg in op de A4/E19
    2,4 km
    11. Neem afslag 1-Sloten richting s107
    4

Ah, bovenstaand dus. Heb de A10 dus niet gehad, maar ook de A4 was enkel invoegen en meteen weer uitvoegen (was al zowat de afslag).

Hoe dan ook, na de afslag was de bewuste straat echt heel dichtbij,dus allemaal soepel gegaan.
Toch wel leuk om te lezen dat mensen vaker door die ergernis heen moeten.
Heb ooit overwogen te solliciteren naar een functie hier in de buurt, waarvan ik nu weet dat zij daar ook heen zouden verhuizen. Moet er niet aan denken dat elke dag te moeten doen..pfff..

vanuit A9>A2 en dan A10 is er idd afslag slotervaart… Maar niet vanuit A4. :slight_smile: we moeten altijd afslag sloten pakken wil je bij slotervaart uitkomen.

maar je bent er dus al geweest! :lol:

@Mariiyelle wrote:

vanuit A9>A2 en dan A10 is er idd afslag slotervaart… Maar niet vanuit A4. :slight_smile: we moeten altijd afslag sloten pakken wil je bij slotervaart uitkomen.

maar je bent er dus al geweest! :lol:

Ah Sloten en Slotervaart zijn dus 2 verschillende dingen. Nu snap ik het. Ik heb me alleen blind gestaard op de afrit 1 Sloten…wat er nog meer bestaat, geen idee…

Anway, ben inderdaad al geweest ja. Toch dank.